Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 15 jun 2024 23:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

weigering teruggave borg bij huur fotocamera
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MarijnvR



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 07 mrt 2009 12:37    Onderwerp: weigering teruggave borg bij huur fotocamera Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een probleem met het terugkrijgen van de borg bij een gehuurde camera. Voor zover ik weet sta ik in mijn recht om dit terug te krijgen het probleem is echter dat ik niet weet hoe dit te doen. Hieronder een beschrijving van de situatie:

situatie
Op vrijdag 6 februari j.l. heb ik bij een fotoverhuur bedrijf een dslr camera gehuurd met toebehoren. Het huren hiervan kostte 200 euro en de borg bedroeg 300 euro. Ik kon de camera voor het weekend gebruiken maar nog geen dag na aanname vertoonde de camera al een defect; er bleef een hulpspiegeltje binnen in de camera hangen wat normaal door zou moeten klappen, nu hield het licht tegen voor de sensor. Af en toe deed hij het nog wel na aan en uit zetten maar het probleem werd steeds erger en de camera begon een foutmelding te geven.
Ik besloot het bedrijf te vertellen over de problemen. Er werd verteld dat het waarschijnlijk een fout in de body zelf was, hier kon dus verder niets aan gebeuren. Ik heb het zo gelaten en maandag de camera weer teruggebracht. De verhuurder bekeek de camera en vertelde wederom dat het waarschijnlijk een fout van de camera zelf was omdat hij al eerder zoiets had gelezen. De kosten zouden daarmee onder de garantie van in dit geval Canon vallen. Hij nam de spullen terug, ondertekende het contract waarbij de overeenkomst naar mijn idee afgerond was.
De volgende dag belt hij echter dat er schade binnen in de camera zou zitten waarvan hij mij, bleek later, verantwoordelijk houdt. Ik kwam er later achter dat de borg nog niet teruggestort was en na een telefoongesprek en 2 brieven over en weer is dit nog steeds niet het geval. Ik heb ook steeds naar waarheid gezegd dat de beschadigingen naar mijn idee niet door mijn toedoen zijn ontstaan.
De verhuurder wil nu eerst de camera laten onderzoeken door een canon service bedrijf en de eventuele kosten door berekenen in de borg. Een maand later heb ik hier nog niets van gehoord.

Oplossing?
Ik heb de verhuurder vertelt dat naar mijn idee de overeenkomst afgerond is, beide partijen zijn akkoord gegaan. Dit heeft heeft hij zelf ook toegezegd. De borg zou na akkoord gewoon teruggestort moeten worden en wat er daarna allemaal opdoet met de camera zou toch niet mijn probleem moeten zijn?
Het probleem is nu dat ik niet precies weet welke stappen ik kan ondernemen om het bedrag van 300 euro terug te krijgen, zonder hier al te veel kosten voor te maken (voor b.v. een advocaat).

Heeft iemand ooit een vergelijkbaar probleem gehad of weet iemand hoe ik dit probleem kan aanpakken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: za 07 mrt 2009 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De verhuurder heeft de overeenkomst getekend bij ontvangst zonder enig voorbehoud en is daardoor akkoord gegaan met het afsluiten van de huurperiode. Hierdoor heeft u het recht van teruggave van de borg.

Dit zal ongetwijfeld in de AL staan en met die clausule moet u de verhuurder verzoeken en voor zover nodig sommeren om de borg direct terug te storten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarijnvR



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 08 mrt 2009 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de reactie. Na een aantal verzoeken zal ik nu inderdaad maar overgaan op een sommatie. Maar wat gebeurt er als de teruggave wederom geweigerd wordt? Wat voor juridische stappen zouden er dan van mijn kant ondernomen kunnen worden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds