Status Hirsi Ali
#211: Auteur: yogi
Geplaatst: wo 28 jun 2006 19:42
IK vind het allemaal nogal schokkend en onbeschrijfelijk (dat dit NL is... )
|
#212: Auteur: bona fides
Geplaatst: do 29 jun 2006 0:05
Wat heeft Verdonk toch een onuitsprekelijke houten kop... Ja het debat is nu op tv. Ik mag hopen dat ze zichzelf niet serieus neemt.
|
#213: Auteur: ergo sum
Geplaatst: do 29 jun 2006 0:56
Ze zijn nu op zoek naar Zalm.
|
#214: Auteur: bona fides
Geplaatst: do 29 jun 2006 1:05
#215: Auteur: ergo sum
Geplaatst: do 29 jun 2006 1:08
En hij heeft al gelachen!
|
#216: Auteur: bona fides
Geplaatst: do 29 jun 2006 2:37
Om 2:30am geeft Balkenende dan eindelijk gewoon toe wat iedereen al wist, namelijk dat die brief de schuldbekentenis bevatte alleen opdat Verdonk ermee zou kunnen leven. Dit nadat Verdonk er urenlang omheen is blijven draaien.
Bos nu tegenover Ferry Mingelen: we lijken wel Duitsers, we maken de goal in de laatste minuut van het debat.
|
#217: Auteur: Gwenny
Geplaatst: do 29 jun 2006 2:58
Tja, Verdonk is druk bezig om zichzelf (en medekamerleden) in een hoek te zetten. Ik ben eigenlijk moe, maar ik vind dit zodanig interessant dat ik graag stokjes onder mijn oogleden stop om het spektakel te kunnen blijven volgen.
Ik hoop stiekem dat ze nu haar eigen graf graaft .
Gwen
|
#218: Auteur: abraxes
Geplaatst: do 29 jun 2006 5:27
Resultaat debat: of minister verdonk weg of D66 trekt de stekker eruit.
Zulks niet op grond van een kamermeerderheid maar doorslaggevend is het stemgedrag van D66.
|
#219: Auteur: Duch
Geplaatst: do 29 jun 2006 10:05
Hmz, dit is erg lastig allemaal... Verdonk kan niet blijven als D66 binnen boort moet blijven. Maar de VVD heeft al gezegd dat als Verdonk weg moet het kabinet valt. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat Verdonk opstapt. Dan valt het kabinet sowieso (CDA en D66 samen lijkt me niet een optie). Dat zou tot gevolg hebben dat D66 uit het kabinet stapt. Dan zijn er twee mogelijkheden. Of het kabinet valt alsnog, of het regeert verder (CDA & VVD) met gedoogsteun van bv. de LPF.
Dit is natuurlijk allemaal speculatie. Ik ben erg benieuwd...
|
#220: Auteur: Volento Deo
Geplaatst: do 29 jun 2006 10:10
Wanneer zou eigenlijk de verkiezing gehouden worden dan?
Ik denk ergens in oktober/november? (als het nu mis zou gaan en het game over is).
|
#221: Auteur: Suijkerbuijk
Geplaatst: do 29 jun 2006 10:27
De loopgraven zijn gegraven, en het zou politiek zwak zijn als D66 terug zou komen op de motie van wantrouwen, of als de VVD Verdonk zou laten vallen.
Ik denk dat Balkenende binnenkort bij de koningin langs zal moeten om mee te delen dat het kabinet opstapt.
En dan eens orienteren wie mijn stem verdient in de komende verkiezingen.
|
#222: Auteur: LeChat
Geplaatst: do 29 jun 2006 10:38
't Zou anders niet de eerste keer zijn dat D66 uiteindelijk minder daadkrachtig optreedt dan ze eerst hebben geroepen... Bovendien: welk belang heeft D66 bij het laten vallen van het kabinet? Als er nu verkiezingen worden gehouden kunnen ze het volgens de peilingen wel vergeten...
|
#223: Auteur: Duch
Geplaatst: do 29 jun 2006 10:43
Maar D66 kan niet meer terug. Voordat Van der Laan haar steun aan de motie uitsprak is er een overleg geweest tussen de bewindslieden van D66 en Van der Laan. Daar zat dus ook de nieuwe lijsttrekker (Pechtold) bij. Dat duidt erop dat men het eens was met de steun aan de motie. Ik ben het ermee eens dat D66 wel eens rare draaien maakt, maar het zou m.i. politieke zelfmoord van D66 zijn om nu terug te komen op deze sterke woorden. Dan zou ook Van der Laan weg moeten en dan zou het wel een erge bende worden...
|
#224: Auteur: bona fides
Geplaatst: do 29 jun 2006 10:52
bona fides schreef: | Om 2:30am geeft Balkenende dan eindelijk gewoon toe wat iedereen al wist, namelijk dat die brief de schuldbekentenis bevatte alleen opdat Verdonk ermee zou kunnen leven. Dit nadat Verdonk er urenlang omheen is blijven draaien. |
En uren later heeft Balkenende zijn uitspraak weer ingetrokken! Hij zal wel erg zijn geschrokken van zijn moment van eerlijkheid. (Maar je moet jezelf toch wel erg voor de gek durven te houden als je beweert dat die schuldbekentenis daar om een andere reden in was opgenomen.)
Zou D66 deze keer dan eens niet door de knieën gaan? Ik durf er geen cent op te verwedden. Afwachten dus.
|
#225: Auteur: Suijkerbuijk
Geplaatst: do 29 jun 2006 12:21
Ik heb niet het hele debat kunnen volgen.
Is dat onderzoek naar het Somalisch naamrecht nog onder de loep genomen?
Bij de "schuldbekentenis" van Ayaan krijg ik het gevoel dat een "tussen partijen vaststaand feit" wordt geforceerd. De minister stelt dat Ayaan de naam van haar grootvader mocht voeren, Ayaan bevestigd dit. Het onderzoek hoeft niet meer te worden bekeken, want wordt voor waar aangenomen.
En uit dat onderzoek blijkt dat toevallig de enige ontsnappingsmogelijkheid die uit de uitspraak van 11-11-2005 valt af te leiden plotseling in dit geval blijkt te bestaan.
Zou dat onderzoek op basis van de Wet Openbaarheid van Bestuur op te vragen zijn?
|
|