boete of niet
#31: Auteur: Pax et iustitia
Geplaatst: vr 21 apr 2006 14:44
JBA schreef: |
Overigens, er zal toch echt bekeurd zijn voor roken en niet voor blowen. Het blowen is niet verboden (even los gezien van het voorhanden hebben van drugs etc.) Het roken op het perron wel. Daar zal dus echt de bon voor uitgeschreven worden, en terecht, denk ik (aan degene die zich er ook echt schuldig aan maakt bedoel ik dan), want het is ook roken. Een bloedtest is dus ook helemaal niet aan de orde. Daarnaast is het een fabeltje dat de werkzame stof altijd nog terug te vinden is in je lichaam.
groeten,
Jerry |
Hmm onder de achtien mag je toch niet blowen?
|
#32: Auteur: JBA
Geplaatst: vr 21 apr 2006 18:52
Wat jij noemt heeft te maken met de AHOJG criteria. Dit zijn criteria waarmee een coffeeshop binnen de gedoogrichtlijnen vallen. Ze mogen geen reclame maken (Affichering), geen Harddrugs verkopen, de O ben ik even kwijt, ze mogen niet verkopen aan Jongeren (-18 ) en geen Grote hoeveelheden op voorraad hebben en verkopen. Dit is dus een richtlijn voor het gedoogbeleid, de leeftijd is dus niet bij wet geregeld. Drugs gebruiken is nergens bij wet geregeld. Het voorhanden hebben wel. Iemand die blowt heeft dus drugs voorhanden en is daarvoor in theorie strafbaar. In de praktijk wordt er pas opgetreden als er meer dan 5 gram wordt aangetroffen, en dus niet bij een joint. Je krijgt dan de rare situatie dat iemand die een blikje bier drinkt op straat bekeurd wordt (indien geregeld bij APV) en iemand die blowt gewoon zijn gang kan gaan.
Groeten,
Jerry
|
#33: Auteur: tikSimone
Geplaatst: vr 21 apr 2006 22:24
#34: Auteur: bona fides
Geplaatst: vr 21 apr 2006 22:59
Klopt.
Zijn die letters zo gekozen om er een uitspreekbaar acroniem van te maken? Dan had ik er maar JOHAG van gemaakt.
|
#35: Auteur: JBA
Geplaatst: vr 21 apr 2006 23:27
tikSimone schreef: | O = Overlast voorkomen? |
dat is em!....bedankt...
|
|