boete of niet
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: boete of niet Auteur: dharshan BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 16:05
    —
hé ik had een vraagje.
Vrijdag zaten 3 mensen en ik bij het station op het perron in een hokje.
Twee van hen zaten te blowen.
Niemand had er binnen last van want wij hadden dit nog netjes na gevraagt.
Ineens kwamen er twee personen in normale kleding aangelopen en lieten een pasje zien dat ze van de politie waren.
Ze zeiden meteen "jullie krijgen een procesverbaal."
Ik dacht dat je voor de rechter moest komen en alles moest uitleggen.
Dus hij (die agent) vroeg aan ons gegevens.
Ik had alleen geen identificatie bewijs bij me.
Ik moest die dan ook de dag erna komen brengen, maar 1 ding is zeker.
ikheb helemaal niet geblowt en die agent heeft ook niet gezien dat ik zat te blowen.
Toen ze wegginge zeiden ze je krijgt een boete van 50 euro waarna ze weg gingen.
Ik ging de volgend dag even langs om mijn identificatie bewijs te laten zien. Ik kreeg een geel briefje met erop; reden: roken op het peron, terwijl ik dat niet eens gedaan heb.
Wat kan ik doen, moet ik terug naar die spoorwegpolitie agent of gewoon aangifte doen bij het normale politieburo?
Ik moet tog niet te lang wachten lijkt me.
Ik kan als ik wil ook terug gaan naar de zelfde politie agent.
Wat moet ik doen, want ik wil de boete namelijk niet betalen omdat ik toen niks heb gerookt en als ik een brief thuis krijg dan ben ik de lul thuis...

Tekst op verbeterd

#2:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 16:20
    —
Ik kan eerlijk gezegd geen kaas van je verhaal maken. Mij is ook niet geheel duidelijk wat je vraag precies is.

Ik wil je vragen om je vraag nogmaals in normaal Nederlands te stellen en je titulatuur (mr. (meester)) in je profiel aan te passen. Het is namelijk strafbaar om jezelf een titel toe te kennen waar je geen aanspraak op kan maken Wink. Mr. is een beschermde titel en mag in Nederland alleen door juristen die een universitaire rechtenstudie succesvol hebben afgerond gebruikt worden.

Gwen

#3:  Auteur: dharshan BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 16:34
    —
Gwenny schreef:
Ik kan eerlijk gezegd geen kaas van je verhaal maken. Mij is ook niet geheel duidelijk wat je vraag precies is.

Ik wil je vragen om je vraag nogmaals in normaal Nederlands te stellen en je titulatuur (mr. (meester)) in je profiel aan te passen. Het is namelijk strafbaar om jezelf een titel toe te kennen waar je geen aanspraak op kan maken Wink. Mr. is een beschermde titel en mag in Nederland alleen door juristen die een universitaire rechtenstudie succesvol hebben afgerond gebruikt worden.

Gwen

kijk het zit zo. wij zaten bij het station in een hokje met z'n vieren. Twee vrienden zaten te blowen. De politie kwam en zij zeiden "jullie krijgen een boete". Maar ik had niet gerookt toen en mij heeft die agent ook een boete gegeven. wat moet ik doen.

#4:  Auteur: Pax et iustitia BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 18:07
    —
dharshan schreef:
Gwenny schreef:

Gwen

kijk het zit zo. wij zaten bij het station in een hokje met z'n vieren. Twee vrienden zaten te blowen. De politie kwam en zij zeiden "jullie krijgen een boete". Maar ik had niet gerookt toen en mij heeft die agent ook een boete gegeven. wat moet ik doen.

Als je echt niets hebt gerookt, kan je je bloed laten testen en zo aantonen dat je niet hebt geblowed. Maar of dit voor de rechter komt weet ik niet.

#5:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 18:12
    —
Ik vraag me af of een bloedtest zo laat na de aanhouding nog betrouwbaar is.

Als iemand ooit een keer in zijn leven heeft geblowd zal de werkzame stof nooit meer uit het lichaam verdwijnen. Meeroken (rook via de buitenlucht inademen) kan naar mijn weten ook een spoor in het lichaam achter laten.
Als de TS na de aanhouding heeft geblowd zal een bloedtest sowieso waardeloos zijn.

Als je vrienden bereid zijn om hun schuld te erkennen en jou vrij te pleiten, maak je voor de rechter denk ik nog wel een kans. Aangezien je minderjarig bent weet ik niet hoe het met de financiëring van rechtsbijstand zit.

Gwen

#6:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 19:08
    —
Het gaat hier niet om of er geblowd is, het gaat er om of er GEROOKT is (en dat mag niet meer op andere plekken die die daarvoor aangewezen zijn). Lastig hier is dat het zijn woord tegen dat van de politie is.

dharshan, wacht maar even tot je de officiele bekeuring thuiskrijgt, zou ik zeggen. Daar moet ook de reden van de bekeuring op staan (het roken).
Je kunt dan een bezwaarschrift indienen. In de brief schrijf je dan dat je niet gerookt hebt, dus dat de boete onterecht is opgelegd. Doe er dan maar een briefje van je vrienden bij waarin ze dat ook verklaren.

Mocht dat niet lukken, dan horen we je wel weer.

#7:  Auteur: dharshan BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 20:21
    —
tikSimone schreef:
Het gaat hier niet om of er geblowd is, het gaat er om of er GEROOKT is (en dat mag niet meer op andere plekken die die daarvoor aangewezen zijn). Lastig hier is dat het zijn woord tegen dat van de politie is.

dharshan, wacht maar even tot je de officiele bekeuring thuiskrijgt, zou ik zeggen. Daar moet ook de reden van de bekeuring op staan (het roken).
Je kunt dan een bezwaarschrift indienen. In de brief schrijf je dan dat je niet gerookt hebt, dus dat de boete onterecht is opgelegd. Doe er dan maar een briefje van je vrienden bij waarin ze dat ook verklaren.

het ging wel over blowen.
ik weet nou genoeg
bedankt nog voor je info

#8:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 21:25
    —
Wel aardig van de politie dat ze geen boete hebben uitgeschreven wegens het niet kunnen identificeren. Dat zou ook 50 euro zijn geweest.

#9:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 21:38
    —
Daar dacht ik ook aan en vandaar de opmerking om even te kijken wat de reden van de boete is als hij de beschikking thuisgestuurd krijgt.

#10:  Auteur: Pax et iustitia BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 21:47
    —
bona fides schreef:
Wel aardig van de politie dat ze geen boete hebben uitgeschreven wegens het niet kunnen identificeren. Dat zou ook 50 euro zijn geweest.

Ja, en helemaal coulant iemand een boete te geven voor iets dat hij zegt niet te hebben gedaan. Rolling Eyes

#11:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 21:51
    —
Kevin.B schreef:
Ja, en helemaal coulant iemand een boete te geven voor iets dat hij zegt niet te hebben gedaan. Rolling Eyes

Ik gok dat 80% van de boetes gegeven worden voor dingen die de ontvanger zegt niet gedaan te hebben.

#12:  Auteur: Lucas BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 0:07
    —
Gwenny schreef:

Gwen

Jezus zeg...wat een ontzettend flauwe en hooghartige reactie....jij zal wel niet uit sociaal aspect voor een rechtenstudie gekozen hebben??

#13:  Auteur: Xman83 BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 12:40
    —
Quote:
Doe er dan maar een briefje van je vrienden bij waarin ze dat ook verklaren.

helemaal mee eens ! Alleen met getuigenverklaringen kan je wat doen

#14:  Auteur: Pax et iustitia BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 15:24
    —
Lucas schreef:
Gwenny schreef:

Gwen

Jezus zeg...wat een ontzettend flauwe en hooghartige reactie....jij zal wel niet uit sociaal aspect voor een rechtenstudie gekozen hebben??

Harde doch rechtvaardige reactie. Ben het helemaal met jou eens

Laatst aangepast door Pax et iustitia op ma 10 apr 2006 15:52, in totaal 1 keer bewerkt

#15:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 15:32
    —
Quote:
want kan ik doen, moet ik trg naar die

spoorwegpolitie of gwn aangifte doen bij normale politieburo. ik

moet tog niet te lang w8. ik kan als ik wil oowk trg gaan naar

de zelfde politie. wat moet ik doen. ik wil de boete niet betalen

omdat ik toen niks heb gerookt en als ik brief thuis krijg ben ik

de lul thuuis oowk.

Ja, dit is normaal. Laughing

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur