Arresten ten behoeve van tentamen Verbintenissenrecht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#16:  Auteur: Marco S BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2006 22:25
    —
Niet overdrijven, het waren er maar 100.
Je moest trouwens inzien dat 1 arrest voor een bepaald onderwerp eigenlijk wel voldoende was en dat de overige arresten behorende bij dat onderwerp eigenlijk dezelfde rechtsregel gaven. Bijv. Brandweer Vlissingen en het Windmill-arrest.
Overigens is iedereen zeer blij dat deze hoogleraar, die wel erg vol van zichzelf zat (in mijn proefschrift uit 1973.... in mijn boek verbintenissenrecht....) eindelijk met emiritaat is.

#17:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2006 22:54
    —
Windmill zat toch ook al in inleiding publiekrecht? Zo zullen er wel meer dubbelen zijn.

#18:  Auteur: Marco S BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2006 22:55
    —
Precies. Vandaar dat de 100 arresten niet allemaal arresten waren die compleet op zichzelf stonden.

#19:  Auteur: Koen BerichtGeplaatst: di 04 apr 2006 9:54
    —
Ik heb dat tentamen in 2003 gedaan en ik weet eigenlijk wel zeker dat het er zeker meer dan 100 waren zoniet dicht in de buurt van de 150. Maar goed...t was hoe dan ook veel.

Anyway ik denk toch Van Dunné zeker niet een slecht prof was. Wellicht was het vak wat zwaar, maar hij kon goed lesgeven en het boek was (ondanks de hoeveelheid) eigenlijk zelfs grappig.

#20:  Auteur: Marco S BerichtGeplaatst: di 04 apr 2006 12:57
    —
it's just a number...

#21:  Auteur: lamaris BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2007 12:50
    —
Mag je in Leiden bij het tentamen de arresten erbij hebben?
Of moet je gewoon de strekking van alle arresten uit je hoofd kennen?

#22:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2007 13:39
    —
lamaris schreef:
Mag je in Leiden bij het tentamen de arresten erbij hebben?
Of moet je gewoon de strekking van alle arresten uit je hoofd kennen?

Bij staats- en bestuursrecht, zowel in het 1e als in het 2e jaar, mochten wij de arresten erbij hebben. Zo ook bij Int. en Eur. recht in het 3e jaar. Bij alle andere vakken (bijv. verbintenissenrecht en ondernemingsrecht) voor zover ik me kan herinneren niet.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl