[UL] tentamen ondernemingrecht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#46:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2006 20:21
    —
Misschien helpt het als je in elk geval hebt duidelijk gemaakt dat je weet waar het arrest over ging? Zouden ze nou echt zo strak vasthouden aan de precieze naam?

#47:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: vr 01 sep 2006 20:58
    —
Klopt inderdaad, want het komt wel vaker voor dat een arrest meerdere namen heeft. Door het te beschrijven zul je vast wel punten binnengesleept hebben.

#48:  Auteur: MZN BerichtGeplaatst: za 02 sep 2006 23:38
    —
De vraag was ongeveer in de trant van voor wiens rekening het zou komen als een octrooibeschrijving onduidelijke passages bevat en in welk arrest dat bepaald was.

Het bewuste arrest ging over lensenvloeistof en er kwam uit voort dat het voor de rekening komt van de octrooihouder.

En ja ik wist de inhoud maar bij de naam heb ik het open gelaten. Ik had achteraf wellicht beter iets kunnen opschrijven dat het over lensenvloeistof ging maar helaas zo doortastend ben ik pas na afloop.

Nog een mooie uitglijder van me was de vraag wie er rechthebbende is/zijn als een stilist en een fotograaf samen bijdragen aan een foto en welk arrest het was.

Ik blij natuurlijk want ik wist dat het ging over Kluwer/Lamoth en ik was nog blijer met mezelf omdat de vraagstelling wat aan de suggestieve kant was. De hoofdregel is dat waar er beide in een belangrijk deel van de tot standkoming van een werk ze allebei rechthebbend zijn. Maar ik wist zeker onthouden te hebben dat het zo niet zat en dat de stilist er juist geen fluit mee te maken heeft. Ik dat dus brutaal neerkalken om vervolgens op het antwoordmodel te zien dat ik voortaan beter moet herkennen dat het antwoord al in de ffffffraag staat.

maarja genoeg gerant op een zaterdagavond Razz.

#49:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 1:44
    —
Ik zal extra voor je duimen in dat geval Good Wink

#50:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 22:04
    —
Dat had ik ook met Kluwer/Lamoth Mad

#51:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: zo 03 sep 2006 22:38
    —
Was zeker een typische instinker...maar misschien zal het nog wel meevallen.

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Laat alle berichten zien
Pagina 4 van 4

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl