contract eindigd binnenkort
#16: Auteur: DENNIS79
Geplaatst: vr 04 dec 2009 16:25
Wat ik niet begrijp is dat je het gisteren bracht als een goede deal, en nu, nadat je bent gewezen op een vermeende juridische misvatting, stel je dat je je onder druk hebt laten zetten.
Feit is dat jouw werkgever jou aan je concurrentiebeding had kunnen houden en daar helemaal geen argumentatie voor nodig zou hebben gehad. Al lag het aan je neus, je oren, je toekomstige werkgever of je nieuwe jas. Jullie waren een beding overeen gekomen en dat heb je in beginsel te respecteren. De waarschijnlijkheid waarmee jouw werkgever jou daadwerkelijk voor de rechter had gesleept doet daar niets aan af.
Bovendien staat er ook netjes in jullie overeenkomst beschreven dat het inleveren van dergelijke uren en dagen ter compensatie dient van de opheffing van het concurrentiebeding.
Hoewel ik het een in beginsel onsympathieke daad zou vinden, wil ik je best ook nog een juridische mogelijkheid meegegeven, die wellicht toelaatbaar is.
Het wordt namelijk nogal eens toegestaan voor een werknemer om binnen niet al te lange tijd alsnog af te zien van de vaststellingsovereenkomst. Dat kun jij ook doen. Daarmee ben je wel weer beperkt met het concurrentiebeding, maar heb je wel weer recht op je verlofdagen en vakantiegeld. Dan kun je alsnog bezien of jouw werkgever daad bij woord voegt en jou voor het gerecht haalt.
|
#17: Auteur: bona fides
Geplaatst: vr 04 dec 2009 17:27
DENNIS79 schreef: | Het wordt namelijk nogal eens toegestaan voor een werknemer om binnen niet al te lange tijd alsnog af te zien van de vaststellingsovereenkomst. Dat kun jij ook doen. Daarmee ben je wel weer beperkt met het concurrentiebeding, maar heb je wel weer recht op je verlofdagen en vakantiegeld. Dan kun je alsnog bezien of jouw werkgever daad bij woord voegt en jou voor het gerecht haalt. |
De kans is in dit geval natuurlijk aanwezig dat de werkgever vasthoudt aan de vaststelingsovereenkomst en niet tot uitbetaling van de vakantiedagen overgaat. Het lijkt me niet op voorhand vast te staan dat de rechter TS gelijk gaat geven. En laat TS het op een rechtszaak aankomen, dan komt hij ongetwijfeld dat concurrentiebeding weer tegen.
|
#18: Auteur: sander's
Geplaatst: vr 04 dec 2009 18:05
Ik laat het zoals het nu is, het is een dure les maar heb er wel van geleerd. Beter dit dan dat ik 2 maanden ofzo geen loon/uitkeerring zou hebben vanwege rechtszaak/concurrentie beding en geen recht op ww.
Iedereen bedankt voor de info
|
|