[UL] Hoe was tentamen inleiding straf en strafprocesrecht?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

#61:  Auteur: Gentleman BerichtGeplaatst: di 29 mrt 2005 23:50
    —
bona fides schreef:
Gentleman schreef:
Maar wanneer het zo duidelijk is dat er niet aan de fomele vragen kan worden beantwoord, zal de rechter denk ik zich de moeite besparen om ter terechtzitting onderzoek te plegen naar de feiten wanneer dit bij een overduidelijk nietige dagvaarding als deze is (Althans wordt beweerd dat het is volgens de sleutel).

De meerderheid van de vragen was volgens mij als instinker bedoeld. Het tentamen was hier op ontworpen. Dit in tegenstelling tot alle andere mc tentamens die ik tot nu toe heb afgelegd. Bij deze vraag zag ik het nietigheid antwoord als louter opvulling; ik heb er niet eens aandacht aan besteed. Helaas, en ook wel stom. Gelukkig ben ik niet in alle instinkers gelopen. (Wel weer in de geen schouw...)

Ja bij sommige vragen had ik ook echt moeite om echt te snappen waarop er werd gedoeld, maar deze was wel extreem vond ik.

#62:  Auteur: Marchello BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 0:12
    —
Al met al *na 4 biertjes* ben ik wel weer rustig , en ga ik er van uit dat er iets in de zin van 0,5 punt ophoging komt voor die belachelijke vragen; net zoals ze dat bepaald hebben bij het tentamen van vorig jaar ! Meer dan je best kan je niet doen toch!

ik duim voor jullie allemaal !

#63:  Auteur: X-force BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 0:41
    —
MiriamvL schreef:
Echt ongeloofelijk dat mensen nog steeds niet snappen hoe het eindcijfer berekend wordt!!! Rolling Eyes

Dit is begrijpelijk aangezien de staf 2 dingen naar voren brengt:

namelijk:

0.1* ( cijfer tt1) + 0.1*( cijfer tt2)+ 0.8* ( eindtoets)

en op het tentamenblad staat dat je max. 80 punten kan behalden ( maw. 2 punten per vraag) en die overige 20 punten kon je halen bij die tussentoetsen

en dan kom je op een HEEEEEEEL ander cijfer uit.
Probeer het eens.

#64:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 0:42
    —
MiriamvL schreef:
Preliminair?

Dank, ook voor Kw4rk! Kan ik eindelijk slapen ...
Stom zeg, dat zo'n woord je dan kan ontschieten. Nu ja, zolang het nooit ter zitting gebeurt niet ramperig ...

#65:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 6:14
    —
X-force schreef:
MiriamvL schreef:
Echt ongeloofelijk dat mensen nog steeds niet snappen hoe het eindcijfer berekend wordt!!! Rolling Eyes

namelijk:

en op het tentamenblad staat dat je max. 80 punten kan behalden ( maw. 2 punten per vraag) en die overige 20 punten kon je halen bij die tussentoetsen

Probeer het eens.

Dat is gewoon wishful thinking.... Als je voor de tussentoetsen 10én had gehaald had je inderdaad 20 punten kunnen behalen, net als je 80 kan behalen voor de eindtoets... als je een 10 ervoor haalt...

#66:  Auteur: Kw4rk BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 10:34
    —
MiriamvL schreef:

Had jij die vraag goed?

Ja, ik ga altijd eerst een keer door de vragen heen zonder opzoeken en een tweede keer met. Tweede keer zag ik het gelukkig.

#67:  Auteur: Gentleman BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 10:57
    —
MiriamvL schreef:
X-force schreef:
MiriamvL schreef:

namelijk:

Probeer het eens.

Dat is gewoon wishful thinking.... Als je voor de tussentoetsen 10én had gehaald had je inderdaad 20 punten kunnen behalen, net als je 80 kan behalen voor de eindtoets... als je een 10 ervoor haalt...

Dat dacht ik ook, ik heb gister een vraag gesteld over de normering bij vraag en antwoord op teletop, als antwoord daarop kreeg ik dat ze daar nog niks over konden zeggen dus........

#68:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 20:14
    —
Had iemand eigenlijk in de gaten wat in versie 4, vraag 9 (dus vraag 19, 29 of 39 in andere versies) bedoeld werd met "De voorwaarden voor het instellen van een vervolging"?

Ik vind deze uitdrukking nog steeds voor heel veel interpretaties vatbaar. Redenerend vanuit het kennelijk juiste antwoord kan ik nu wel een invulling geven (nl. voorwaarden voor ontvankelijkheid van het OM), maar toch. Vond iemand dit wel duidelijk en zo ja, waarom? Misschien HC of sheets of Enschede of zo?

#69:  Auteur: MZN BerichtGeplaatst: wo 30 mrt 2005 23:12
    —
Ik begrijp dit tentamen ook totaal niet wat de strekking betreft. Het tentamen van vorig jaar was veel meer representatief voor de stof.

Refererende aan de norm zou ik vorig jaar zonder er voor te studeren een 5,5 gehaald hebben.

Na het studeren en 't maken van dit tentamen kom ik volgens die norm uit op een 3,9.

Dat kan voor mijn gevoel nooit de bedoeling zijn geweest.

#70:  Auteur: Marchello BerichtGeplaatst: do 31 mrt 2005 0:55
    —
Ze hebben gewoon teletop afgekoppeld , dwz dat we nergens onze ergenissen kwijt kunnen . Dit riekt naar censuur Twisted Evil

#71:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 31 mrt 2005 7:31
    —
Gelukkig dan maar dat er nog onafhankelijke sites bestaan waar je je mening uit kunt blijven wisselen met je medestudenten Wink

#72:  Auteur: X-force BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2005 2:11
    —
Die vraag over art. 4 en art 7 EVRM moet goed gerekend worden:

BIJ HOORCOLLEGE 1 staat namelijk:

Quote:

Mensenrechtelijke eisen tegen inbreuken
Er moet eerst worden afgevraagd of een bepaald recht inbreuk maakt op een recht.
Daarna moet er gekeken worden of het mogelijk is om op dat recht inbreuk te maken
(op absolute rechten kan dat absoluut niet). Zo ja, wat zijn de eisen die worden gesteld
aan de inbreuk.
De EVRM rechten:
ART. 2: RECHT OP LEVEN
ART. 3: FOLTERVERBOD
ART. 4: VERBOD VAN SLAVERNIJ EN DWANGARBEID

ART. 5: RECHT OP VRIJHEID EN VELIGHEID
ART. 6: EVRM: RECHT OP EEN EERLIJK PROCES
ART. 7 MATERIEELRECHTELIJK LEGALITEITSBEGINSEL
ART. 8: RECHT OP PRIVACY
ART. 9: VRIJHEID GEDACHTEN, GEWETEN EN GODSDIENST
ART. 10: VRIJHEID VAN MENINGSUITING
ART. 11: VRIJHEID VAN VERGADERING EN VERENIGING
ART. 12: RECHT TE HUWEN
ART. 13: RECHT OP EEN DAADWERKELIJK RECHTSMIDDEL
ART. 14: VERBOD VAN DISCRIMINATIE

De absolute rechten zijn dikker gedrukt. Het is nooit mogelijk en toegestaan om een
inbreuk te maken op deze rechten.

#73:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: zo 03 apr 2005 16:44
    —
bona fides schreef:
Had iemand eigenlijk in de gaten wat in versie 4, vraag 9 (dus vraag 19, 29 of 39 in andere versies) bedoeld werd met "De voorwaarden voor het instellen van een vervolging"?

Ik vind deze uitdrukking nog steeds voor heel veel interpretaties vatbaar. Redenerend vanuit het kennelijk juiste antwoord kan ik nu wel een invulling geven (nl. voorwaarden voor ontvankelijkheid van het OM), maar toch. Vond iemand dit wel duidelijk en zo ja, waarom? Misschien HC of sheets of Enschede of zo?

Die voorwaarden voor het instellen van een vervolging begreep ik ook niet... Ik dacht dat ik een stukje tekst gemist had... Dat hadden ze inderdaad wel wat duidelijker kunnen stellen... Zowieso in dit tentamen veel vage vragen, terwijl in dat tentamen van vorig jaar alleen maar duidelijke vragen stonden...

#74:  Auteur: Jasper BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2005 11:25
    —
nou, door die meerdere alternatieven heb ik er 5 extra goed... 27 goed, waarschijnlijk heb ik em dan net niet doordat 1 van mijn tussentoetsen niet is aangekomen (0) en voor de andere had ik een 6...

nou ja bidden...

#75:  Auteur: Dirk BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2005 12:56
    —
Jasper schreef:
nou, door die meerdere alternatieven heb ik er 5 extra goed... 27 goed, waarschijnlijk heb ik em dan net niet doordat 1 van mijn tussentoetsen niet is aangekomen (0) en voor de andere had ik een 6...

nou ja bidden...

Heb er 3 extra goed en ook 27 punten, ik heb het wel gehaald. Smile
(had 1,5 punt voor de tussentoetsen.)

Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 5 van 10

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl