Verdonk: Commissie Gelijke Behandeling afschaffen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#76:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 20:30
    —
Misschien wel nuttiger dan de discussie die we thans voeren Wink

#77:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 21:03
    —
bona fides schreef:
abraxes schreef:
Ik zou daarom opteren voor iets in de zin van: stelt u zich eens voor…

Ook meer in het algemeen zie ik er het nut niet van in. Voorbeeld: "Stel je voor dat alle mensen met rood haar in hun vrije tijd seriemoordenaars zijn. Moeten we - werkend onder deze hypothese - het hebben van rood haar verbieden?" Dat lijkt mij geen nuttige discussie opleveren!

Nee, dat is zo. Maar als wel nuttig is, te bespreken hetgeen hypothetisch gezien ons stelsel van democratie en het vrijheidsconcept aan de toets van bestendigheid blootstelt, of de redelijkheid daarvan in twijfel trekt, dan kunnen we de discussie wellicht meer in die richting voeren.

Quote:
Ik stel voor om in deze draad geen hypothetische situaties te bespreken. Daar is deze draad niet voor.

Maar inderdaad, niet in deze draad.

#78:  Auteur: Inspirito BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 21:33
    —
Zulke dingen zijn moeilijk te bewijzen. Al was het alleen maar omdat er zoveel aanwijzingen zijn dat zij de democratische rechtsstaat afwijzen waardoor de noodzaak of nut van zo'n onderzoek niet groot is.
Je mag ervan uitgaan dat iemand die zijn geloof zo opvat dat ze zelfs geen handen schudt ook het gebod van islamitische staat met sharia zal voorstaan.

Daarom vind ik het ook niet een mening van ze. Zij zelf zien het ook niet als een mening maar het naleven van de geboden van hun geloof.

Maar mag je dan niet aannemen dat het percentage eerder 70 zal zijn dan 2?

Maar als zij wel van mening is dat de democratische rechtsstaat iets duivels is en afgeschaft moet worden en er een islamitische staat met sharia moet komen, is het dan niet onwenselijk dat zij voor de klas staat?

#79:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 16 dec 2007 21:34
    —
Misschien kun je eens ophouden met over "zij" te spreken? Het doet pijn aan mijn ogen.

Ik begrijp verder nog steeds niet waar je vandaan haalt dat deze docente de democratische rechtsstaat duivels zou vinden. Dan had ze toch vast niet naar de CGB en de rechter gestapt. Noch zij, noch haar werkgever hebben op maar enig moment gesuggereerd dat het haar te doen was om ontwrichting van de rechtsstaat. Het ging enkel om het handenschudden en - bij de rechter - om de ontwrichting van de arbeidsverhouding.

#80:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: do 20 dec 2007 3:39
    —
Inspirito schreef:

Je mag ervan uitgaan dat iemand die zijn geloof zo opvat dat ze zelfs geen handen schudt ook het gebod van islamitische staat met sharia zal voorstaan.

Laughing

Wat ben jij? Islam-kenner ofzo?

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Laat alle berichten zien
Pagina 6 van 6

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl