Standpunt Donner Sharia
| |||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ok, dan is het naar mijn mening dus heel wat anders dan uitleggen hoe onze rechtsstaat in elkaar steekt. Ben benieuwd of Donner het dan eens is met "als tweederde van alle Nederlanders morgen het koningshuis wil afbranden met de koninklijke familie er nog in dan moet dat toch kunnen?" Anyway: Donner geeft hier wat mij betreft een politiek standpunt weer, ook al redeneert hij vanuit zijn wetenschappelijke kennis. Dat dit niet het partijstandpunt is, is niet professioneel. |
Donner en Verhagen zijn het op dit punt duidelijk niet met elkaar eens. Het kabinet staat echter achter Donner, al spreekt het niet in dezelfde bewoordingen. |
Nee, want dat is moord, en dat is verboden, sla het wetboek van Sr er maar op na ![]() ![]() |
Ik denk dat Amerikanen een gedachtenspelletje als dat van Donner beter zullen begrijpen. Iedere Amerikaan kent de uitspraak "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it". |
![]() |
Hebben de Amerikanen toch meer begrepen van democratie en rechtsstaat dan ik dacht ![]() |
Een hoop zaken die de Shariawetgeving regelt lijken me nu ook bij wet, grondwettelijk en europeesrechtelijk beschermd hoor. |
Vandaar ook de vergelijking dat Sharia voor ongeveer 90% overeenkomt met het huidige systeem. |
Lijkt me niet dat dat vandaar is. |
Waar lijkt het je dan wel van? |
overdreven begrip tonen voor een slecht standpunt of nog beter propaganda voor feitelijke onwaarheden. Zaken positiever uitleggen dan dat ze zijn etc. etc. Zelfs als je het met suc6 zou kunnen verdedigen van die 90 % is de overige 10 % wat mij betreft altijd nog te achterlijk om die 90 % serieus te nemen of begrip te gunnen.
Zo gaat het overigens ook bij die pedopartij. |
Het gaat er niet om of je voor invoering moet zijn, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Het gaat erom of je een partij die de Sharia geheel of gedeeltelijk wil invoeren, of een partij die de minimumleeftijd voor seks wil terugbrengen naar wat die 5 jaar geleden was, moet verbieden. |
eens: en terug naar die kern pleit ik voor een verbod van overschrijding van die fundamentele waarden middels de grondwet welke gewijzigd kan worden maar dan wel met 2/3 meerderheid van 2 regeringen. Hoe inhoudelijk die artikelen in de grondwet er dan precies uit moeten komen te zien en welke waarden voor bescherming in aanmerking komen (toevoeging van de reeds beschermde waarden zoals discriminatie verbod etc.) is dan een tweede. |
Dus als je honderd jaar geleden had geleefd, had je in deze thread gepleit voor een verbod van overschrijding middels de grondwet van de fundamentele waarde dat de man superieur is aan de vrouw, en dat de vrouw bijvoorbeeld nooit het stemrecht zal mogen krijgen.
Of zijn onze huidige fundamentele waarden beter dan de fundamentele waarden van honderd jaar geleden? Hoe verklaar je dat? |
Euh... maar dat is toch al zo?! De meeste van die fundamentele waarden zijn middels grondrechten e.d. in de GW verankerd. Maar doordat de GW nog altijd wijzigbaar blijft kan een meerderheid van 2/3 de Sharia invoeren (ja, via twee lezingen enzo, maar da's natuurlijk ook waar Donner op doelde, met zijn 2/3 van de Nederlanders = de grondwetswijzigingsprocedure) |
Rechtenforum.nl -> Actualiteiten
Tijden zijn in GMT + 2 uur |
|