Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 09 mei 2024 9:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

contract 4x verlengd?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DelSolRonald



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 19:32    Onderwerp: contract 4x verlengd? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb net te horen gekregen dat mijn contract per 1 maart niet verlengd wordt. Nu begreep ik dat ze het contract 3x mogen verlengen en dat ze je daarna voor vast moeten aannemen.
Nu ben ik in september 2006 eerst een half jaar begonnen via het uitzendbureau, en heb hierna nog 3x een contract getekend bij de werkgever zelf. Nu hoorde ik dat het werk via het uitzendbureau ook als zijnde een contract geld, en dat ik dus in dit geval al 4x een contract gekregen heb.

Wat is hiervan waar en als dit klopt, welke stappen zou ik nu kunnen ondernemen? Ik wil uiteraard niet meer werken bij deze werkgever.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: do 26 feb 2009 20:44    Onderwerp: zelfde werk en CAO Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga er van uit dat je steeds vrijwel hetzelfde werk hebt verricht. Wat je nog zou moeten controleren is of je CAO niet toevallig 1 van die uitzonderingen bevat waar er meer dan 3 verlengde contracten mogelijk zijn zonder dat er een vaste aanstelling volgt.
Als er in die CAO niets over staat, geldt de wettelijke regeling en zou je je werkgever moeten schrijven, dat het niet meer mogelijk is je contract al dan niet te verlengen, omdat het hier al om het 4e contract gaat en daarmee om een vaste aanstelling.

Artikel 668a boek 7 BW

1. Vanaf de dag dat tussen dezelfde partijen:
a. (...)
b. meer dan 3 voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van niet meer dan 3 maanden, geldt de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.

2. Lid 1 is van overeenkomstige toepassing op elkaar opvolgende arbeidsovereenkomsten tussen een werknemer en verschillende werkgevers, die ten aanzien van de verrichte arbeid redelijkerwijze geacht moeten worden elkanders opvolger te zijn.
(...)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ilonka



Leeftijd: 69
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 124


BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 2:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zult dus in verweer hiertegen moeten gaan, want het UWV zal er waarschijnlijk ook vanuit gaan dat het hier gaat om een vast dienstverband. WW zal dan ook geweigerd worden. Werkgever zal eerst een ontslagvergunning moeten aanvragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 598


BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 2:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ilonka,

Altijd handig, even de wettekst er op na slaan. Zeemeeuw heeft gelijk. Afwijking van de wettelijke bepaling is toegestaan, mits bij CAO.

DelsolRonald, als je niet meer wil werken bij deze werkgever hoef je uiteraard niets te doen.

Overigens hoef je sinds 1 oktober 2006 niet meer te protesteren tegen ontslag om een WW uitkeringte krijgen. De verwijtbaarheidstoets is namelijk beperkt tot ontslag om een dringende reden.

Om gedoe bij UWV te voorkomen zou ik dan weer wel niet zeggen dat het uitzendcontract hetzelfde werk was bij dezelfde materiele werkgever. Je krijgt dan gewoon WW.

Doet UWV wel vervelend en wil je niet meer terug dan moet je je werkgever voorstellen dat ie met jou een beëindigingsovereenkomst sluit waarin de fictieve opzegtermijn in acht wordt genomen en waaruit blijkt dat het initiatief van werkgever uitgaat. Iedere arbeidsrechtadvocaat heeft die standaard in huis.
_________________
Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DelSolRonald



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 10:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alvast bedankt voor de info! Ik heb dus inderdaad nu een onbepaald contract begrijp ik hieruit. Het is zo, dat ik 2 maart bij een nieuwe werkgever in dienst treedt, en dat ik dus geen aanspraak hoef te maken op een WW uitkering.
Overigens weet ik niet in welke CAO we vallen, volgens mij hebben ze iets van een huisregelement. Hier heb ik nog nooit een duidelijk antwoord over gehad.
Maar is het niet zo, aangezien ik dus een onbepaald contract heb, dat ze je dan moeten uitkopen? En wat zou ik hiermee nu kunnen doen, ik heb geen rechtsbijstandsverzekering helaas.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guesszzz_who



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2009 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je voor een uitzendbureau werkt die geen CAO hebben, dan val je automatisch onder de ABU CAO, omdat die algemeen bindend is verklaard (toen dus je eerste contract). Het kan ook de NBBU CAO zijn deze heeft een uitzondering.

De je huidige werkgever is opvolgend werkgever en deze moet dus je arbeidsverleden bij de uitzendonderneming opvragen als ze je in dienst nemen. Je hebt dus inderdaad een vast contract op dit moment.

Het leuke is dat als je nog een keer ziek bent geweest bij het uitzendbureau en je had een contract met uitzendbeding dan beeindigd je contract bij het uitzendbureau en vervolgt weer zodra je aan het werk gaat. Al deze contracten tellen ook mee bij je huidige werkgever!!! Zoder dat je het weet, kun je dus al een hele tijd in vaste dienst zijn. het is eerder gebeurd dat mensen dit aangevochten hebben en hebben gewonnen.

je kunt het dus doen... Of het de moeite is is maar net de vraag. je hebt immers al een nieuwe baan wat weer in je nadeel kan gaan werken.

Wel veel succes!!! Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds