Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 9:59
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Niet zo happy meubel
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Acda

BerichtGeplaatst: do 12 mrt 2009 14:07    Onderwerp: Niet zo happy meubel Reageer met quote Naar onder Naar boven

In december hebben we meubelen aangeschaft bij Happy meubel in utrecht en een deel aanbetaald , weken zijn we aan het lijntje gehouden m.b.t. de leveringsdatum.

Nu moeten we constateren dat het pand gesloten is en nergens een manier vinden om te corrosponderen.

Hoe kom ik hier ooit achter?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
*Em*

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: do 12 mrt 2009 14:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan de gegevens opvragen bij de KvK, en als ze failliet zijn in contact komen met de curator die het faillissement behandelt. Groeten em
MaxForce

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM

BerichtGeplaatst: do 12 mrt 2009 20:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gerust mag ook het negatieve nieuws, dat zo'n concurrente vordering bij faillissementen in de meeste gevallen niet zullen worden voldaan, worden vermeld.
bena

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 13 mrt 2009 17:36    Onderwerp: Ook niet Happy Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook wij zijn gedupeerd door Happy Meubel.
Hebben daar een bankstel gekocht waarvan 1 stoel niet goed was gestoffeerd.
Hebben deze 7 weken geleden terug gebracht. Stoel zou terug gaan naar de stoffeerder. Vaak telefonisch contact gahad maar werden alsmaar aan het lijntje gehouden.
Totdat we erachter kwamen dat zaterdag 7 maart de boel daar is leeggehaald. Dus ook onze stoel foetsie. Bij KVK gekeken en komen uit op een adres in Culemborg alwaar je ook niks mee verder komt.
Volgens de onderburen op de Australieelaan( Prenetal) zijn ze naar Heerlen? vertrokken. Wij adviseren om aangifte te gaan doen bij de politie ivm.oplichting. Failliet zijn ze niet dus zullen ergens anders wel weer opduiken.
RDB

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 14 mrt 2009 21:49    Onderwerp: Ook wij zijn niet Happy Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook wij zijn niet Happy.
Bij toeval kwam ik op dit forum terecht. Ik tikte op Google Happy meubel in omdat ik op zoek was naar een ander telefoon nummer omdat ik Happy Meubel niet op het nummer 030-2674201 te pakken kreeg. Ik heb 30-12-'08 een bankstel daar gekocht. Deze is op 10-03-'09 geleverd bij ons thuis. Na dat de bank bezorgd was gingen wij de bank uitpakken. Na goed kijken bleek dat de kussens van de bank totaal niet overeen kwamen met de kussens zoals deze bij Happy meubel in de showroom stonden. Ook leek het alsof wij een slechte kopie van de bank die wij in de showroom gezien hadden, hebben ontvangen. Toen wij dit constateerde ginegen wij direct bellen maar zonder succes. Er werd vanaf dat moment niet meer opgenomen. Afgelopen week zijn wij persoonlijk naar de winkel van Happy meubel gegaan en tot onze verbazing stond het pand LEEG.!!!! Wij kregen van iemand die daar toevallig liep te horen dat zij aan het verhuizen waren naar de beneden verdieping. Ze zouden gewoon op de meubelboulevard blijven. Nu ik dit forum lees blijkt dit niet het geval te zijn.

Ook vonden wij het vreemd dat wij tijdens de bezorging het resterende bedrag van ruim 1600 euro contant aan de chauffeur moesten geven omdat zijn mobiele pin automaat kapot was.

Ook wij voelen ons flink genaaid!!!!!!!!! en willen dit tot op de bodem uitzoeken.

Wat ik ook nog er bij wil melden is dat de verpakking van de bank afkomstig was van Montel. (misschien een link naar Happy meubel)

Hoe kom ik nou in contact met Happy Meubel??? Kunnen wij niet met alle gedupeerde iets beginnen tegen dit bedrijf???
wesleytaling

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 14 mrt 2009 22:48    Onderwerp: Happy meubel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Wij hebben op 31 december 2008 een bank gekocht bij Happy meubel. Afgelopen dinsdag zou deze bezorgt worden. Ze zijn de hele dag niet komen opdagen. 's Avonds werden we door de bezorger gebeld met de mededeling dat hij de bon was vergeten. HIj verzekerde ons dat de verkoper ons woendsag zou bellen voor een nieuwe afspraak. We zijn woensdag niet gebeld. We hebben zelf ook veel gebeld, maar inderdaad dat nummer wordt niet opgenomen. Donderdagochtend belde de verkoper op met de mededeling dat onze bank kwijt was! Tja wat kan je daar nou mee?
Nou goed, hij zou op zoek gaan en ons zo snel mogelijk bellen. Ondertussen zijn wij nog niet gebeld. Hij heeft donderdag wel een 06 nummer gegeven, maar hij neemt de telefoon niet op en vandaag stond hij zelfs uit. De verkoper vertelde ons dat ze aan het verhuizen waren naar de beneden woning.

Tja, we weten niet zo goed wat we nu moeten. Gsterenavond heb ik de politie gebeld met de vraag of ze bekent staan als een bedrijf die mensen oplicht. Dit bleek niet zo te zijn, maar de agente zij wel dat ik op mijn hoede moest zijn en dat ik op de site van 'opgelicht' en 'kassa' kon kijken om te zien of ze er op staan. Dit was dus ook niet zo.

Dus ja.....misschien is het inderdaad een goed idee om de koppen bij elkaar te steken en stappen te ondernemen, want iets klopt hier niet.

Vriendelijke groeten, Nathalie
dsapkota

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: zo 15 mrt 2009 1:14    Onderwerp: Is Happy Meubel Fraud???????????? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dear all,
Greetings from Nieuwegein. My Dutch is not so good, so I am writing in English.

I ordered two sofa sets (banks), one complete bed set, one dinner table with six chairs, another table for living room etc of total value of 4000 Euros by the beginning of January. The delivery date was by 13th March but I did not hear anything from them and I was calling them all the time but nobody received the phone. Today I visited their shop in Utrecht where I had placed order and came to know that they have escaped.

I have all the proof of payment and everything.

Can somebody suggest how to take legal action against them? Do you really think they are fraud and escaped?

Many thanks in advance.

Dhruba K Sapkota
www.nature-photography.biz
WimWest

Leeftijd: 125

BerichtGeplaatst: zo 15 mrt 2009 9:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit geldt voor alle gedupeerden:

Er is geen andere mogelijkheid dan de eigenaar aansprakelijk stellen via een civiele procedure na een ingebrekestelling. Als u dit niet zelf kunt, zult u een juridische bijstand moeten aanvragen.

Voor consumentenhulp op dit vlak is het wellicht beter een collectief te vormen via Kassa, Radar en andere consumentensites.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 15 mrt 2009 10:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze komen inderdaad niet voor in het insolventieregister. Wat je kunt doen is via de KvK naar de concernrelaties kijken. Dan zul je zien welk bedrijf op zijn beurt weer eigenaar van Happy Meubel is (tenzij het een privé-persoon is, maar gebruikelijk is dat er wel een b.v. boven staat). Je kunt je dan tot dat bedrijf richten. Dan heb je in elk geval contact.
dsapkota

BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 12:49    Onderwerp: What is happening? Any update? Reageer met quote Naar onder Naar boven

I was with Politie and they told me it is not them who can take care of this issue but it is the court, is it true?

I also had sent Private Messages to some of you who are the victim of this Fraud but I did not get any reply.

I think it would be best for all of us if we make a network of we all victims, talk, and file the case together in court. What do you think?

Dhruba K Sapkota
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 13:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Ze komen inderdaad niet voor in het insolventieregister. Wat je kunt doen is via de KvK naar de concernrelaties kijken. Dan zul je zien welk bedrijf op zijn beurt weer eigenaar van Happy Meubel is (tenzij het een privé-persoon is, maar gebruikelijk is dat er wel een b.v. boven staat). Je kunt je dan tot dat bedrijf richten. Dan heb je in elk geval contact.

Dit is alleen het geval indien er sprake is van 100% aandeelhouders. Bij meerdere aandeelhouders zul je geen concernrelaties vinden.
maar nu al voor eeuwig prachtig....
WimWest

Leeftijd: 125

BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 13:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

That's true, it is a matter of civil law or you must proof that there are criminal facts. Just not delevering goods is not directly a criminal fact, but not stick to the agreement.
In my best English Smile
Acda

BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik het aangemeld bij Radar en Opgelicht , dat laatste klnkt het meest gerechtvaardigd , misschien dat de rest dit ook wil doen
Verstuur e-mail
dsapkota

BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Acda schreef:
Ik het aangemeld bij Radar en Opgelicht , dat laatste klnkt het meest gerechtvaardigd , misschien dat de rest dit ook wil doen

Dear Acda,

I have sent you an email. Can you please check it out and reply me back?

Thanks.

Dhruba K Sapkota
Acda

BerichtGeplaatst: di 17 mrt 2009 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dhruba K Sapkota please send me a mail to demelza1984@kpnmail.nl
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds