Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 10:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Deurwaarder eist BINNEN 2 DAGEN 128.344,48 Euro betalen??.
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peter1965

Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 16:50    Onderwerp: Deurwaarder eist BINNEN 2 DAGEN 128.344,48 Euro betalen??. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Crying or Very sad Op 14 sept.j.l ontving ik een brief van Florius Hyptheken,waarin aangekondigd werd dat indien de de opgelopen achterstand niet werd voldaan er voorbereidingen voor Executieverkoop.

ZOVER wilde ik dit niet laten komen,heb nog dezelfde dag Florius gebeld EN een brief gestuurd(met alle bewijzen) de vraag was : 3 maanden respijt om de zaken te kunnen regelen met allerlei instanties.Dat zou nog intern besproken. maar hier na GEEN ENKELE reactie.

WEL meteen (Ma 17 Sept)een door jullie gestuurde makelaar belde aan om de boel te taxeren.Ondertussen bleef het stil bij Florius,geen brief,telefoon om uitsluitsel over het schriftelijk aangevraagde 3 maanden respijt.

Het enigste antwoord van Florius was; de 28e de Deurwaarder bij mij aan de deur kwam om een Exploot van Betekening en Bevel kwam afgeven.En dat allemaal terwijf mijn partner op diezelfde dag met spoed in het ziekenhuis is opgenomen en diezelfde nacht met spoed geopereerd is.

Binnen 2 dagen de totale hoofdsom incl kosten van 128.431,48 Euro te betalen.Wie kan tegenwoordig zo'n bedrag binnen 2 dagen betalen ??.Dat kan toch niemand,ook al zou je kredietwaardig zijn,binnen zo korte termijn is zo'n bedrag in handen te krijgen.

De wettelijk betalingstermijnis toch 30 dagen ??
Voor alle duidelijkheid : ik ben NIET ongenegen om te betalen,en wil de zaken oplossen.Zie ook de brief van 14 september.Alleen de oplossing c.q betalingsregeling te regelen kan nu eenmaal niet in 2 dagen.

Ook zal ik verzet aantekenen bij de Gerechtsdeurwaarder tegen het Exploot van Betekening en Bevel om dit BELACHELIJK korte termijn.

Verder ga ik ook deze zaak voorleggen aan John v/d Heuvel van het televisieprogramma "Das je goed recht" Zo kan dan ook aan Nederland getoond worden hoe de "aardige,toffe Florius" ook een hele andere "duistere"kant heeft;want als je door omstandigheden BUITEN je schuld om je baan bij ge Gemeente Den Haag weggesaneerd wordt,je hierna in de WW komt,om vervolgens in de W.W.B te belanden (waar thans nog een groot bedrag gereserveerd staat van nog tegoed uitkering)
.
Nee Florius kan niet wachten ;en gaat overhaaste acties nemen en kosten maken die niet nodig zijn (Makelaar & Deurwaarder) zo dat de hoofdsom nog een beetje extra "opgevoerd" gaat worden,om vervolgens weer bij mij extra in rekening te brengen.

Bij openbare verkoping van ons huis is Niemand mee gebaat:Florius niet,de Gemeente niet (gemeentegarantie) en uiteindelijk wij al helemaal niet.

Ben echt ten einde raad,en heb heek dringend jullie advies nodig
Alvast bedankt voor de genomen moeite
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartinJan

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 17:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is nogal een beladen verhaal, maar hoeveel termijnen heeft u dan niet betaald ? dat lijkt me als eerste een gegeven om verder enig zinnig antwoord te geven Rolling Eyes
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Via Google is het nodige te vinden, o.m. dit.
peter1965

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 17:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MartinJan schreef:
Dit is nogal een beladen verhaal, maar hoeveel termijnen heeft u dan niet betaald ? dat lijkt me als eerste een gegeven om verder enig zinnig antwoord te geven Rolling Eyes

Er is een hypotheek achterstand van 3 mnd 2.200 Euro.
Deze schuld is absoluut niet uit bijv laksheid ontstaan,simpel om dat
bij de overgang van WW naar WWB niet geheel vlekkeloos verlopen is.

9 mnd zonder inkomen gezeten,nu eindelijk de boel een beetje op de rails,
schuldhulpverlening,Gemeentelijke Ombudsman etc.

Mijn vraag blijft echter : betalings termijn van 2 DAGEN kan dit zomaar ??
Vandaag contact met deurwaarder gehad (met bemiddeling van het Juridisch Loket. Heb nu tot volgende week woensdag de tijd om bij de deurwaarder met een betalingsvoorstel te komen.Dat zal niet veel worden want ons gezamelijk inkomen bedraagd op dit moment 1.100,00 Euro netto.

Ik betwijfel erg of ik de boel zou kunnen redden,ik wil er voor vechten,
maar dat is niet genoeg.De deurwaarder wil geld zien en niets anders.
En is niet bereid te wachten op de instanties die nu voor mij bezig zijn.

Een ding houdt mij op de been; tegenwoordig kan IEDEREEN terecht komen zoals ik. 20 jaar in vaste dienst bij gemeente,baan weggesaneerd,enz enz. En uiteindelijk beland je als dakloze op straat,
want dat is mijn toekomst als het aan Florius ligt.
MartinJan

BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 9:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals u het nu steld is het al wat duidelijker, als u met een regelings voorstel komt zal ik als ik u was, dit onderbouwen met een copy van uw inkomen, de deurwaarder hoord nl dit te hebben om aan zijn opdrachtgever aan te tonen dat u een voorstel heeft dat haalbaar is.

Een regelingsvoorstel kunt u via het http://www.nibud.nl/ uitzoeken, zoals cvb al melde.

Blijkbaar is uw bank niet overtuigd van de haalbaarheid.

Verder is het van belang dat u zeker schriftelijk aan de deurwaarder reageerd met dit voorstel, voor de afgesproken datum en dat u uw betalingen hervat aan uw bank.
Yetl

Yetl

Leeftijd: 44
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 13:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

peter1965 schreef:
Mijn vraag blijft echter : betalings termijn van 2 DAGEN kan dit zomaar ??
...
De deurwaarder wil geld zien en niets anders. En is niet bereid te wachten op de instanties die nu voor mij bezig zijn.

Dat kan zomaar. De hypotheekakte die u hebt getekend is een zogeheten executoriale titel. Deze is aan u 'betekend' met een bevel om de schuld te voldoen. Dat kan. De 2-dagen termijn is een wettelijke termijn. U bent gehouden om daaraan te voldoen. Onmacht is geen juridisch argument, en dat is het eerste waar de deurwaarder naar kijkt.

Praktisch ligt e.e.a. natuurlijk anders, maar daar is hierboven genoeg over gezegd.

BerichtGeplaatst: za 03 okt 2009 23:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Very Happy Hai ,
Ik wil jullie bedanken voor alle goede tips die jullie hebben gegeven op dit Forum,we zijn nu bezig met het opstellen van een betalingsvoorstel m.b.v het Nibud ,en de tijd is maar kort (uitstel tot woensdag a.s) ik hou jullie op de hoogte v/d ontwikkelingen

Groetjes
Peter
peter1965

BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 20:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

peter1965 schreef:
Very Happy Hai ,
Ik wil jullie bedanken voor alle goede tips die jullie hebben gegeven op dit Forum,we zijn nu bezig met het opstellen van een betalingsvoorstel m.b.v het Nibud ,en de tijd is maar kort (uitstel tot woensdag a.s) ik hou jullie op de hoogte v/d ontwikkelingen

Groetjes
Peter

Ma.5 Oktober
Morgen 6 oktober heb ik eindelijk een intake gesprek bij Schuldhulpverlening Verder heb ik heel veel goede tips kunnen halen
op de site van de Nationale Hypotheek Garantie (die ik ook heb)
www.nhg.nl .Het is jammer dat niemand mij op dit forum daar op gewezen heeft.
Duim allemaal voor me.
Groetjes Peter
peter1965

BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 20:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

peter1965 schreef:
Very Happy Hai ,

Groetjes
Peter

Ma.5 Oktober
Morgen 6 oktober heb ik eindelijk een intake gesprek bij Schuldhulpverlening Verder heb ik heel veel goede tips kunnen halen
op de site van de Nationale Hypotheek Garantie (die ik ook heb)
www.nhg.nl .Het is jammer dat niemand mij op dit forum daar op gewezen heeft.
Duim allemaal voor me.
Groetjes Peter
LeChat

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We wisten toch überhaupt niet dat je een NHG had?

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 11:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat schreef:
We wisten toch überhaupt niet dat je een NHG had?

Hm dat maakt het idd een stukje makkelijker, goed dat de link in het forum zit nu, iemand die hulp zoekt zal dit zeker vinden.
peter1965

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 19:36    Onderwerp: Hoop gestress en wat blijkt nu : het blijkt LOONBESLAG Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 21:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is helemaal geen sprake van een 'rad voor ogen draaien': pas nadat de executoriale titel betekend is, kan er overgegaan worden tot beslaglegging.
Bekijk de homepage
peter1965

BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 9:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okee, de deurwaarder heeft een "executioriaal beslag gelegd" wordt daar mee (grosse) mee bedoelt,als betaling uitblijft dat men na llonbeslag,al er te weinig uitkomt. Alle voorbereidingen getroffen zijn (taxatie makelaar,die ook nog voor onze rekening komt) om het huis per executie te kunnen verkopen.

Bedoeld men "het verkrijgen van eem titel" Heel verwarrend vvor ons die termen.Al helemaal vvor een "juridische leek" zoals ik.Moet ook wel bekennen dat ik dit heel leerzaam vindt. Op dit moment nog geen berichten vasn Florius of deurwaarder in mijn emailbox. We wachten nog met spanning af of ons betalings-voorstel gehonoreerd zal worden. Ik houd jullie op de hoogte,en wil jullie nogmaals bedanken voor jullie adviezen.

Groetjes
Peter
opgelicht

Leeftijd: 60
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010 12:27    Onderwerp: Wi kan me helpen Reageer met quote Naar onder Naar boven

<knip>
Het is niet de bedoeling je verhaal telkens te herhalen
<knip>
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds