|
Auteur |
Bericht |
sterretjeys
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 jul 2006 20:53 Onderwerp: advocaat zit op m'n hielen, wat kan ik nog |
|
|
Als ik in een brief/vordering van een advocaat "voor uiterlijk 21 juli"moet reageren, hoe lang heb ik dan de tijd. Moet ik 20 juli reageren of mag dat 21 juli nog. Hoe hard is nu zo'n deadline als ik de reactie/ brief op 20 juli dateer en op 21 juli verstuur (en dan ook op de 21ste nog even kan aanpassen)? |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 19 jul 2006 22:20 Onderwerp: |
|
|
Zo'n datum betekend alleen dat de advocaat na 21 juli het dossier weer oppakt om te kijken wat de volgende stap wordt. Niet voor 21 juli reageren leidt niet tot een verlies van rechten. Helemaal niet reageren is in de meeste gevallen echter onverstandig.
Waar gaat het precies over? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 19 jul 2006 22:45 Onderwerp: |
|
|
De advocaat wil waarschijnlijk de reactie op 20 juli binnen hebben (wat dus betekent dat je de brief uiterlijk 19 juli moe versturen), maar goed, de meeste mensen houden bij het stellen van zo'n deadline wel rekening met een paar dagen speling.
Je kunt ook even bellen dat je brief er aan komt, natuurlijk. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: do 20 jul 2006 0:10 Onderwerp: |
|
|
Niet direct in de stress schieten als je één of twee dagen te laat bent, hoor. Zoals Tiksimone al zegt: de meeste mensen (ook advocaten zijn mensen ) houden wel een paar dagen speling aan én vaak hebben ze niet eens tijd om exact op die dag 't dossier er weer bij te pakken (zo werkt dat bij ons tenminste).
Wat mij wel opvalt trouwens: rare formulering 'voor uiterlijk 21 juni', of ligt dat aan mij? Je zegt toch 'reageren vóór 21 juni' óf 'uiterlijk 20 juni reageren' als je de reactie op 21 juni binnen zou willen hebben (er vanuit gaande dat de postverwerking 1 dag duurt)? _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 20 jul 2006 11:23 Onderwerp: |
|
|
Hahaha... dat laatste was ook precies het eerste dat ik er over dacht, maar goed, dat was off topic  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Volento Deo
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 20 jul 2006 12:31 Onderwerp: |
|
|
Ja inderdaad!!! Same thoughts here |
|