Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 21 jul 2025 20:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verkeerde informatie en trage afhandeling van CJIB
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mayaboer

Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: za 08 jul 2006 22:47    Onderwerp: Verkeerde informatie en trage afhandeling van CJIB Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik werk als inkomensbeheerder voor (ex)daklozen. Het komt regelmatig voor dat klanten boetes hebben bij het CJIB. Om kostenverhoging te voorkomen neem ik dan contact op met het CJIB. Als er spoed achter zit doe ik dit telefonisch (correspondentie blijft bij het CJIB nog wel eens een tijd liggen). Vanlaatst had een klant een boete van 50 euro omdat hij zijn ID niet bij zich had. Deze boete kon hij niet betalen. Ik heb het CJIB gebeld en mij werd gezegd dat de boete tot 8 augustus kan worden voldaan, daarna zou de zaak naar de rechtbank worden gestuurd. Met de klant is afgesproken de boete eind juli te betalen. Wat blijkt nu? De boete ligt nu al bij de rechtbank! Kan nog voorkomen worden dat de klant voor de hoge kosten opdraait?

Een andere klant had een auto op zijn naam gezet. De mensen die in deze auto rondreden maakten binnen hele korte tijd ontzettend veel hoge boetes waardoor hij een hele rij Mulderzaken open had staan. Het ging om totaal ca. 1500 euro. De klant was niet in staat dit te betalen. Nadat de klant de auto van zijn naam had gehaald hebben we een betalingsvoorstel gedaan (regeling). Omdat de klant steeds verhogingen binnenkreeg en er geen reactie kwam van het CJIB heb ik het CJIB wekelijks gebeld met de vraag of het voorstel afgehandeld kan worden. Pas zes weken nadat het voorstel bij het CJIB binnen was gekomen werd reactie gegeven. Ondertussen was de totale hoogte bijna verdubbeld. Het CJIB zegt dat correspondentie geen opschortende werking heeft, en wil alleen akkoord gaan met een regeling waarin ook de verhogingen zijn meegenomen. Ik vind dit raar, want nu is de klant de dupe van de trage afhandeling bij het CJIB. Dat kan toch niet zomaar? Vooral omdat we elke week hebben gebeld met de vraag om er spoed achter te zetten. Het lijkt mij niet terecht dat het CJIB op die manier 'geld verdient'. Dit zou trage afhandeling rendabel maken! Is dit niet verboden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 8:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat "logge" herken ik welen het zal ongetwijfeld wel toegestaan zijn (6 weken wordt in het algemeen niet als hele lange termijn gezien en bovendien gaat daar wat reactietermijn aan vooraf, maar ja, de clienten zullen zich meestal ook niet direct na ontvangst van zo'n brief/boete bij jou melden).

Je kunt overwegen een klacht in te dienen bij het CJIB zelf of de Ombudsman.

Een structurelere oplossing is wellicht om - al dan niet in samenwerking met soortgelijke organisaties als waar jij werkt - in overleg te treden met een beleidsmedewerker van het CJIB en wellicht iemand van de Rechtbank. De handelswijze van nu levert alleen maar enorm veel werk en kosten op en niet alleen voor jouw clienten. Misschien kan er binnen het CJIB een contactpersoon worden aangewezen tot wie je je kunt wenden?? Deze persoon draagt dan samen met jou zorg voor een spoedige afwikkeling van dit soort boetes. Win-win voor iedereen, lijkt mij. Bij de Rechtbank hebben ze immersook wel iets anders te doen dan veel tijd en menskracht steken in "flutkwesties" als die 50 euro boete voor het niet bij zich hebben van een ID.
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 9:46    Onderwerp: Re: Verkeerde informatie en trage afhandeling van CJIB Reageer met quote Naar onder Naar boven

mayaboer schreef:
Het CJIB zegt dat correspondentie geen opschortende werking heeft, en wil alleen akkoord gaan met een regeling waarin ook de verhogingen zijn meegenomen.

Jeetje, dat noemen ze nog steeds een 'regeling'? Enige regeling dat ik hier zie is dat het CJIB haar kas spekt Confused Shocked
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds