Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 13:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Nog terug na ondertekening koopcontract?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cella

Cella

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 23:03    Onderwerp: Nog terug na ondertekening koopcontract? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals jullie weten zijn wij bezig met de koop van een huis. Gisteren hebben wij een keuken gekocht waarbij we, na zeer bescheiden afdingen van onze kant, op 12000 euro uitkwamen. Nu komen we op internet precies dezelfde keuken tegen voor nog geen 7000 euro...
Auw!!
Nu vraag ik mij af of je na het tekenen van zo'n koopcontract, nog terug kunt en de koop ongedaan kunt maken? Weet iemand hier het fijne van?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Xman83

Xman83

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hee klasgenoot ! Very Happy

Ben bang ervoor dat je er aan vast zit Sad . Bedenktijd heb je alleen bij koop op afstand. Misschien kan je iets met dwaling proberen.

Ik zou in ieder geval even proberen met een goede smoes de overeenkomst ongedaan te maken Wink

Sir Winston Churchill
Verstuur e-mail
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 01 jul 2006 23:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dwaling lijkt me niet bij voorbaat kansloos. Probeer via de fabrikant te achterhalen wat een gebruikelijke consumentenprijs is. Als die beduidend onder de 12000 euro ligt ben je toch eigenlijk gewoon opgelicht.

Maar ja, in het algemeen heb je natuurlijk niet het recht om een overeenkomst te ontbinden als het product ergens anders toevallig wat goedkoper is. Wel kun je de algemene voorwaarden er eens op na slaan, wie weet geven die nog een uitweg.

Volento Deo

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 0:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meestal bieden zulke bedrijven toch een laagste-prijs-garantie? Hoewel dat bijna nooit expliciet ergens staat aangegeven, krijg je dan zo'n keuken voor de prijs die je elders hebt gezien. Mits het daadwerkelijk hetzelfde product is. Misschien kun je het zo proberen Question Think

Prijsverschil vind ik wel énorm trouwens. Weet je zeker dat het hetzelfde keuken betreft? Confused
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 9:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

O ja, het kan heel goed precies dezelfde keuken zijn, hoor. Ik heb d'r niet echt verstand van (vind het nogal een opgeklopt iets, dat keukengedoe), maar de mannen van kantoor hadden het er laatst tijdens de lunch over en een halvering van de rpijs schijnt heel normaal te zijn. Moet je er wel wat druk op leggen. Het kopen van zo'n keuken in Duitsland schijnt ook veel in de prijs te schelen.

Denk dat het voor Cella gewoon een kwestie van jammer is. De verkoper zal wel roepen dat ze zich dan maar beter vooraf had moeten orienteren.

Cella, 1 ding: je hebt toch niet het hele bedrag vooraf betaald he? Want in de keukenbranche wil men ook nog wel eens failliet gaan ..... en dan wordt het alsnog koken op een kampeersetje Wink
Cella

Cella

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 9:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, het gaat om dezelfde keuken. Hij wordt daar wel aangegeven met Adviesprijs 12.000 (en een beetje) en bodemprijs 6.500. Voor de bodemprijs gaat nu die keuken dus de deur uit. Ik denk dat dwaling dan ook geen kans maakt, aangezien de adviesprijs wel dat bedrag betreft wat wij betaald hebben? Het blijft lastig, je keuken heeft een bepaalde maat, daar moet alles op worden aangepast, altijd. Maar dat zal geen 3.500 schelen..
Cella

Cella

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 9:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee hoor, we laten de keuken betalen door de hypotheekverstrekker. En het geld moet binnen zijn de dag voor de keuken wordt geplaatst.

Ja, wat ik al dacht, een typisch geval van Jammer Dan.. Confused Wij zijn zo naief op dit gebied. Bah..
Cella

Cella

BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2006 9:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens is dit wel een leerschool voor de badkamer die we nu nog aan het uitzoeken zijn. Rolling Eyes
Cella

Cella

BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 16:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kan men eigenlijk eisen dat je betaalt vóór de keuken wordt geleverd? Nu ik zo de waarschuwingen lees over faillisement e.d. ... En de vraag van de keuken boer is dus wel dat de dag voor plaatsing is betaald.. Ik heb geen aanwijzingen dat hij failliet gaat hoor, maar toch..
torilion

torilion

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 16:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Check anders even wat de annuleringskosten zijn in bijv. de algemene voorwaarden. Als dit bijvoorbeeld (zoals nogal eens voorkomt) 15% is, ben je dus goedkoper uit door deze kosten te betalen en elders de keuken goedkoper te bestellen. Kwestie van rekenen...
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij moeten er nog wel mogelijkheden zijn om de koop te kunnen annuleren. Zeg bijvoorbeeld dat de koop in een bevlieging is gegaan en dat jullie keuze op iets anders is gevallen (verder hoef je niet in detail te treden).
Dit is opzich een aannemelijke reden aangezien met name keukenverkopers erg handig zijn in het 'inpakken' en overhalen van klanten.

Verder is het bijna niet mogelijk om als 'gewone' burger de financiële toestand van een bedrijf helder te krijgen. Je zou wel bij de ombudsman en consumentenbond en KvK navraag kunnen doen of er iets over de betreffende winkel bij hen bekend is. Dit kan een klacht in welke vorm dan ook, negatieve reputatie van de eigenaar enz. betreffen.

Het gehele aankoopbedrag voor levering voldoen vind ik zeer riskant. Stel ze komen de keuken niet of gedeeltelijk brengen, dan zit wel je aankoopsom al 'in het product'. Verder is er geen stok achter de deur voor het geval er mankementen aan de keuken mochten zijn.

Ik wil verder adviseren om te controleren of de voorwaarden redelijk zijn en conform de geldende wet- en regelgeving.

Gwen
MSN messenger
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2006 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cella schreef:
Kan men eigenlijk eisen dat je betaalt vóór de keuken wordt geleverd?

Ik dacht dat je nooit verplicht kunt worden meer dan de helft van het aankoopbedrag aan te betalen. Helaas kan ik even niet vinden waar dat in de wet zou staan.

Keukenleveranciers zijn het standaardvoorbeeld van bedrijven die tussen betaling en levering failliet gaan. Goed oppassen lijkt me daarom verstandig. Op de dag van de levering (cash) betalen zou voor de leverancier geen probleem mogen zijn. (Al is het wel een boel geld zo in je broekzak Wink)

torilion

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: di 04 jul 2006 17:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik dacht dat je nooit verplicht kunt worden meer dan de helft van het aankoopbedrag aan te betalen. Helaas kan ik even niet vinden waar dat in de wet zou staan.

Consumenten hoeven inderdaad maximaal 50% vooruit te betalen; 7:26 lid 2 BW, behoudens uitzondering 7:6 lid 2 BW.
Cella

Cella

BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zojuist ontdekt dat we er theoretisch nog wel gratis onderuit zouden moeten kunnen. IN de algemene voorwaarden van het CBW, waar het keukenhuis bij is aangesloten, staat opgenomen dat de ondernemer de afnemer schriftelijk bij het ondertekenen van de overeenkomst, op de annuleringskosten moet wijzen. Dit is ons noch mondeling, noch schriftelijk medegedeeld.
Inmiddels vinden wij het echter te veel gezeik om ons er uit te werken en elders weer opnieuw te beginnen..
bona fides

BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 19:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt in ieder geval het prijsverschil eens aanstippen. Wellicht valt erover te praten en wil de verkoper je gedeeltelijk tegemoet komen. Misschien niet waarschijnlijk, maar het valt te proberen.

Wat betreft de algemene voorwaarden, in deze AV vind ik de bepaling waar je het over hebt niet. Welk artikel is het, of luiden de AV die jij hebt anders?
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds