sjak
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 mei 2006 8:32 Onderwerp: onderhands gemaakte afspraken door gemeente |
|
|
In verband met de aanleg van een nieuwe woonwijk vinden er vanaf 2001 diverse overleggen plaats met bewoners van 7 woningen in mijn straat, in het bestemmingsplan wordt uiteindelijk opgenomen dat achter de woningen een groenstrook komt. Er blijft dan een stukje grond over en een gedeelte daarvan zou aan iedere omwonende aangeboden worden. Omdat de gemeente de grond waar het omgaat zelf nog niet verworven had, is het jaren stilgeweest. De gemeente blijkt het juridisch eigendom in oktober 2005 te hebben verkregen. Nu is gebleken dat mijn buren het gedeelte achter mijn woning hebben gekocht en dat de gemeente mij dus niet heeft benaderd. Alle overige buren hebben tegelijk in maart 2006 ook een aanbod gehad. Nu heb ik met de ambtenaren van de gemeente gesproken en zij geven aan dat mijn buren al in februari 2002 hebben gezegd dat ze het wilden hebben en dat de gemeente in 2002 al overeenstemming met hen daarover heeft bereikt, maar dat ze gewacht hebben met het sluiten van de koopovereenkomst totdat de gemeente eigenaar is geworden, mei 2006. Ook wordt er als reden gegeven dat de taxateur niet op de hoogte was van de afspraken die projectleider heeft gemaakt met alle omwonenden. Dit waren afspraken die zijn gemaakt in de aanloop totdat uiteindelijk het bestemmingsplan is opgesteld, dus echt niet iets wat ze 1x heeft gezegd tijdens een informeel gesprek. De voormalig eigenaar van de grond is een goede kennis van mijn buren, en ook de taxateur die de grondverkoop heeft gedaan is dezelfde persoon.
Nu is de gemeente wel in onderhandeling met mij over de aankoop van een klein gedeelte van de grond (1/8 gedeelte) en omdat ik hier niet op ingegaan ben hebben ze de vraagprijs nu gehalveerd. Ik heb het aanbod weer afgewezen omdat ik vind dat ik recht op op hetzelfde aanbod als dat wat mijn andere buren hebben gehad nl. het gehele stuk achter de woning. Wat kan ik nu nog doen? |
|