Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 18:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Contract vs. uit/terugbetalting
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
javaripa

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 11:45    Onderwerp: Contract vs. uit/terugbetalting Reageer met quote Naar onder Naar boven

September 2005 ben ik dienst getreden bij een onderwijs instelling om als inval docent aan de slag te gaan. Omdat ik reeds bekend was met de onderwijs instelling en veel van het personeel op de betreffende locatie persoonlijk ken ben ik er toentertijd direct gaan werken, er werd me toegezegd dat het contract (nul-uren) zo snel mogelijk opgesteld zou worden. Het contract liet echter steeds maar weer op zich wachten, ook nu wacht ik nog op het contract. Om deze reden heb ik in januari jongst leden tegen de onderwijs instelling gezegd dat ik ging stoppen met werken zolang ik mijn contract niet had, dit vond mijn leidinggevende ter plaatse prima, en steunde mij in mijn beslissing. Gedurende de periode dat ik werkzaam ben geweest in de instelling ben ik wel uitbetaald, alleen nu wil de instelling dat ik een deel van dit verdiende geld (het gaat overigens maar om een paar uur per week, en dus maar een respectievelijk laag bedrag), terug betaal. Dit heb ik tot nu toe echter geweigerd. Omdat het nu een soort van getouwtrek heen en weer is, schiet het niet echt op. Klaarblijkelijk kan de instelling wel erg snel werken als het op geld aan komt, maar het contract laat dus nog steeds op zich wachten. Nu vraag ik mij af, wat zijn mijn rechten? Of heb ik überhaupt nog rechten?
Elk redelijk antwoord zou ik zeer op prijs stellen, zodat deze situatie eindelijk een keer opgelost kan worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
torilion

torilion

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het ligt eraan wat de grond is dat zij het terugbetaald willen krijgen. Indien zij u per ongeluk teveel hebben betaald dan dient u het teveel inderdaad als 'onverschuldigde betaling' terug te betalen. Bedoelt u wellicht dat u vindt dat zij schadeplichtig zijn door een tekortkoming het contract te verschaffen en dat u daartegen wilt verrekenen?
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 12:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vraag is eerst: was je verplicht gehoor te geven aan een oproep?

Het is lastig en wat vreemd dat e.e.a. niet formeel is vastgelegd.

Echter: je kunt stellen dat er hier sprake is van een rechtsvermoeden over de arbeidsomvang (sorry, in verband met haast verwoord ik dit niet zo netjes, geloof ik). De situatie heeft namelijk meer dan 3 maanden geduurd. Je moet dan kijken naar het gemiddeld aantal uren in die 3 maanden per maand.

Waarom wil de instelling een deel van het geld terug, overigens?
javaripa

Leeftijd: 40
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 13:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De instelling die zou mij een nul-urencontract geven. Mijn mening is dat in geval van een nul-urencontract alleen datgeen uitbetaald wordt, waar je ook voor gewerkt hebt. De instelling zegt nu echter dat zij door zijn gegaan met mij betalen, toen ik al gestopt was met werken.
Het zou best kunnen dat ik iets teveel betaald heb gekregen, alleen de instelling vraagt een bedrag waarvan ik voor 100% zeker weet dat dat niet klopt.
Waar ik oorspronkelijk mee zat, was dat of ik wel zou moeten betalen?

Om het overigens nog wat gecompliceerder te maken, er is contact geweest (in de periode dat ik er werkte), tussen mijn leidinggevende en P&O (op een gegeven moment ook telefonisch waar ik bij was) en tussen mij en P&O. Telkens werd er toegezegd dat ze bezig waren het contract op te stellen. Nu kunt u zich voorstellen dat ik en mijn leidinggevende het inmiddels ook helemaal zat zijn mbt het contract en de uitbetaling.
Ik hoop er ook nog steeds op, dat het contract binnenkort een keer verschijnt. Zodat er zwart op wit staat wat ik zou gaan verdienen, want dat is tot op een heden ook alleen maar een mondelinge afspraak. Ik heb dus heel weinig om op te staan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De uren die je daadwerkelijk hebt gewerkt hoef je natuurlijk niet terug te betalen. Omdat je op eigen initiatief bent gestopt met werken kan de instelling de werkelijk te veel uitbetaalde uren m.i. terugvorderen. Van de instelling mag wel een deugdelijke onderbouwing van die eis worden verwacht.

Het is wel de vraag of je er verstandig aan hebt gedaan om het werk neer te leggen. Als je graag die positie had behouden, had je beter kunnen blijven werken en naar andere drukmiddelen kunnen zoeken.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds