|
Auteur |
Bericht |
martijn-koemar
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 apr 2006 9:43 Onderwerp: Advies nodig over gebruik gezamelijk riool |
|
|
Wij maken gebruik van een gezamenlijke riolering.
Ik moet hierop een nieuwe aansluiting krijgen voor mijn nieuwe badkamer.
Natuurlijk even contact gehad met de buurman en de buurman ging er niet mee accoord!
En ik moest eerst 10 meter met de buis naar achteren om hem daar ergens aan te sluiten en om dan weer 12 meter naar de straat te gaan.
Ik vond het raar om eerst 10 meter naar achteren te gaan en vervolgens 12 meter terug te gaan naar het riool.
Wat navraag gedaan bij wat instanties en vonden het allen een raar en niet logisch verhaal en raden mij gewoon aan om zo dicht mogelijk bij de put aan te sluiten.
Ik wilde mijn handen hier niet aan branden en heb een installatietechniek bedrijf erbij gehaald en om advies gevraagd.
De monteur gaf mij het advies zoals hiervoor beschreven.
En de monteur heeft het dan ook daar aangesloten! en alles weer glad gemaakt
Nu heeft de buurman het riool weer uitgegraven en heeft het bloot gelegd.
Heb ik nu goed gehandeld of kan er nu nog een staartje aan komen?
Kan iemand mij Advies geven? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 12 apr 2006 14:33 Onderwerp: |
|
|
Op wiens grond loopt de buis? Wat was de reden voor buurman om te weigeren? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
martijn-koemar
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 apr 2006 15:15 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Op wiens grond loopt de buis? Wat was de reden voor buurman om te weigeren? |
Op wiens grond loopt de buis?
-Op de grens deels zijn grond en deels mijn grond
Wat was de reden voor buurman om te weigeren?
-Excuus was dat hij niet wilde dat deze griss buis kapot geslagen werd (hij bedoelt eigenlijk dat hij bang was dat ik dit zelf ging vervangen)
Daarom heb ik het ook door een professioneel bedrijf laten doen |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 12 apr 2006 20:27 Onderwerp: |
|
|
Hm. Tja, hij kan moeilijk gaan doen omdat het op zijn grond is gebeurd, maar goed, vooralsnog zou ik dat maar even afwachten. Ik ben van mening dat jij naar beste weten hebt gehandeld (voor zover dat vanaf hier te beoordelen valt)
Wel gek dat hij de boel weer heeft blootgelegd. Is het nu weer dicht?
Je kunt even met buurman gaan praten en uitleggen waarom je het zo hebt aangepakt, in een poging de verhoudingen wer prettig te maken. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|