Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 12:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Organisatie trekt wedstrijd terug 1 week voor de tijd
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hanifa

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 10:13    Onderwerp: Organisatie trekt wedstrijd terug 1 week voor de tijd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, heb er niet echt hulp bij nodig maar ben slechts benieuwd wat jullie vinden.

9 april zou er een endurancewedstrijd te Austerlitz worden gehouden. Dit is vaak al maanden van te voren bekend, zo ook dit keer. Deze wedstrijd is overigens al heel wat jaren bekend dus geen onbekende.

Echter, al jarenlang zijn er problemen met de organisatoren. De wedstrijd wordt gereden onder auspicien van de KNHS-endurancevereniging. Ik weet dat er altijd problemen zijn geweest met deze organisatoren. Dat terzijde.

Nu is dit jaar de bom gebarsten. Er hadden al heel veel mensen ingeschreven, en betaald. De organisatie is om diverse redenen op de vingers getikt en gesommeerd de dingen voor elkaar te krijgen. Ze hebben een week voor de tijd gekozen om de wedstrijd terug te trekken. Let wel: ze hadden dus ook de mogelijkheid om de zaken op orde te krijgen!

Veel mensen hadden al betaald. De mensen hebben een brief gehad waarin ze verteld werd dat ze 48 uur de tijd hadden om zich af te melden om zo hun geld terug te krijgen.

Als ze dat niet deden dan konden ze deelnemen aan een zgn. trainingsrit. Geloof me, 25 euro is erg veel geld voor een trainingsrit.

Nu vind ik dus:
A dat als zij niet leveren waar de deelnemer voor betaald ze hun geld terug moeten krijgen. Je schrijft in om een wedstrijd te starten en niet om een trainingsritje te rijden.

B het van de zotte is om een termijn te stellen voor de gedupeerde deelnemer. Niet binnen 48 uur afmelden is geen geld terug.

C je niet kunt gaan zeggen dat je dan maar een trainingsrit moet rijden.

Endurancewedstrijden zijn erg dure wedstrijden. Je komt van verre om die kilometers te maken. Dat vergt vaak al weken voorbereiding. Niet even iets om zo plots af te melden.

Een van de dingen was dat ze een max aantal deelnemers mochten hebben. De wedstrijd zat al lang vol maar ze bleven maar inschrijvingen accepteren..................EN betalingen.

Het blijkt nu dat in het verleden al vaker is voorgekomen dat in dergelijke situaties waar de deelnemer in het recht stond het geld niet is teruggestort.

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 10:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat je groot gelijk hebt dat je dit nogal stijlloos en onjuist vindt (vertaal je mening maar even "vrij").
Eva

Eva

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan inderdaad niet zeggen dat als iets niet doorgaat waar iemand al voor betaald heeft dat diegene zich moet afmelden binnen een bepaalde tijd en dat diegene als hij zich niet afmeldt iets totaal anders krijgt dan waar voor betaald is. Je hebt dus gewoon sowieso recht op je geld terug.
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat als de organisatie meent dat de wedstrijd geen doorgang kan vinden ze op zich wel het recht heeft die af te blazen. Wel vind ik inderdaad dat het stijlloos is om een termijn van 48 uur te stellen. Ik meen ook dat dat onrechtmatig is. Zoals Eva al zei: Je moet gewoon hoe dan ook je geld terug krijgen als de oorspronkelijke wedstrijd niet doorgaat en er geen degelijk ander evenement georganiseerd wordt. Ik begrijp van jou dat een trainingsrit totaal niet te vergelijken valt met het eigenlijke evenement, dus zal dat hier het geval zijn.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hanifa

Leeftijd: 51
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: za 08 apr 2006 12:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een trainingsrit geldt niet voor klasseringen. Je kan er geen winstpunten mee behalen. Het is niets meer dan een gezellige buitenrit door een mooi gebied. Geen vergelijk met een wedstrijd.

Ik ben overigens zelf gelukkig geen gedupeerde omdat ik me niet had ingeschreven.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds