Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 4:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Transactie voorstel
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bjorn

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 10:48    Onderwerp: Transactie voorstel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een boete gekregen omdat mijn auto niet verzekerd was. Ik had de premie namelijk niet betaald omdat ik in het ziekenhuis lag. Mijn partner heeft de premie ook niet tijdig betaald. Toen we naar de verzekeringsmaatschappij reden om de premie te betalen werden wij aangehouden en kregen een transactievoorstel thuis gestuurd.

Op het transactievoorstel staat een pleeg datum van 13 maart 2006. Nu ben ik later als nog naar de verzekeringsmaatschappij geweest en deze heeft gezegd dat ik op die datum al wel weer verzekerd was omdat ik op die dag de premie had betaald. De verzekeringsmaatschappij heeft hier ook een handtekening voorgezet.

Is het nu verstandig om het transactie voorstel niet te betalen en in beroep te gaan? Of kunnen de kosten dan veel hoger worden? Het transactie voor stel bedraagt € 320,- En is er een kans voor een succesvol beroep?

Met vriendelijke groet,

Bjorn van der Heide
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 11:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat u helaas weinig kans maakt. Van belang is of u de dagen voor de dag van de aanhouding ook was gedekt. Op de dag zelf had u bovendien een ongeluk kunnen veroorzaken waardoor de mogelijkheid ontstaat dat u voor dat ongeluk niet gedekt zou zijn. Dat dit achteraf gezien niet het geval is rechtvaardigt de toestand niet. Wellicht dat de verzekeraar enig verwijt valt te maken.
Bekijk de homepage
Jeroen Blomsma

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt ook altijd de ovj vragen om het voorstel in te trekken of te wijzigen onder vermelding van de verzekeringspapieren. Gaat die er niet op in kun je alsnog kiezen om de zaak te laten voorkomen. Maak er dan wel een goed verhaal voor de ovj van waarom je a. te laat was met betalen en b. dan toch nog bewust rondreed met een onverzekerde auto en c. waarom het voor jou zo veel geld is.
succes
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou even met de officier bellen en uitleggen dat je door ziekte je betaling had gemist, maar dat de verzekeraar de auto achteraf met terugwerkende kracht in dekking heeft gehad.
Bekijk de homepage
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Civielrechtelijk ben je steeds verzekerd geweest, maar strafrechtelijk gezien was je op het moment dat je werd aangehouden in overtreding. Dat je met terugwerkende kracht dekking kreeg betekent m.i. niet dat met terugwerkende kracht dat strafbare feit niet werd begaan. (Mocht het om een bestuurlijke boete gaan, dan verandert dit niets aan de redenering.)

Het doel van de strafbaarstelling is ook juist om mensen ertoe te bewegen op tijd hun verzekering te regelen. Dat zou niet goed werken als je achteraf altijd nog de strafbaarheid weg kunt nemen. Vergelijk het met het kopen van een treinkaartje voor het hele traject pas nadat je gecontroleerd en beboet bent.

Dat gezegd, kun je inderdaad proberen je ziekenhuisverlijf als rechtvaardigingsgrond aan te voeren. Ik denk dat het kansloos is, omdat je partner voldoende gelegenheid heeft gehad. Zelfs zonder partner had je wellicht moeten zorgen dat iemand je zaken waarnam. Aan de andere kant, wellicht kan een beroep wel een lagere boete opleveren.

Overigens een merkwaardig gegeven dat je op weg was naar de verzekeringsmaatschappij om de premie te voldoen. Vermoedelijk niet echt zo gebeurd? Nou ja, maakt ook niet zo veel uit.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds