|
Auteur |
Bericht |
Antoinette
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 mrt 2006 10:10 Onderwerp: forfaitaire aftrek inkomstenbelasting |
|
|
Enkele jaren geleen heeft iemand voor mijn exvriend en mij een verklaring opgesteld waarvan toen gezegd was dat dat zo goed was. Door alle stress heb ik die toen ondertekend, maar ik weet niet wat de regeling nu eigenlijk inhoudt. Vanaf juli moet die regeling namelijk gaan gelden. Tot die tijd heb ik geen alimentatie ontvangen, in overleg.
Het volgende staat in de verklaring opgenomen:
......voor elke maand betaal ik (ondertekend door mijn exvriend) een zodanig bedrag per maand per kind dat ik in aanmerking kom voor de forfaitaire aftrek in de zin van de inkomstenbelasting aan Antoinette (ik).
Mijn vraag:
kunnen jullie nagaan om welk bedrag dit gaat? Ik vermoed dat dit aan de hoogte van zijn inkomen is gebonden. Heeft u dan een indicatie, voor een inkomen van €15 000 per jaar en €20 000 per jaar?
Ik zou erg blij zijn wanneer u mij hierop een antwoord kunt geven. |
|
|
|
 |
Tasja
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 28 mrt 2006 11:32 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat het hier gaat om de aftrek als je een x-bedrag per kwartaal(voor kinderali) betaalt. Mijn man heeft dat ook, en dat gaat naar leeftijd van het kind....mijn man betaalt elke maand dus minimaal het bedrag wat 'nodig' is om een teruggave te ontvangen van de belastingdienst. Die teruggave ontvangt hij ook elke maand. |
|
|
|
 |
|