|
Auteur |
Bericht |
Henketti
Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 10 mrt 2006 0:55 Onderwerp: Literatuur over het Engelse common-law Strafproces |
|
|
Voor mijn scriptie ben ik op zoek naar literatuur over het Engelse strafproces. De bedoeling is om een korte vergelijking tussen Engeland en Nederland te geven; dus praktische voorbeelden van het verschil tussen gematigd accuisitoir (of gematigd inquisitoir) en het meer accusatoire.
Op zich weet ik al een hoop voorbeelden, zoals dat telefoontaps in Engeland niet als bewijs gebruikt mogen worden en dat de politie bij het opsporingsonderzoek er niet onder extern toezicht staat zoals in Nederland wel het geval is door het toezicht van het OM.
Voor dit soort voorbeelden moet ik dus een literaire onderbouwing zien te vinden. Iemand ideeen of aanbevelingen? |
|
|
|
 |
Ingeborg
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1877
|
Geplaatst: vr 10 mrt 2006 14:19 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Voor een paper Comparative Criminal Law moet ik ook een vergelijkend onderzoek doen tussen verschillende systemen (acc. en inq met als voorbeelden NL en Engeland/Wales). Ik ben er nog niet helemaal uit wat de onderzoeksvraag is maar ik wil iets doen mbt tot toelaten van bewijsstukken (bv. de auditu verklaringen --> in NL toegestaan en in Engeland/Wales in principe verboden). Ik gebruik hiervoor o.a. het boek:
Handbook of the criminal justice process, Mike Mc Conville & Geoffrey Wilson, Oxford University press, 2002
Uit de JB van de UU
Hopelijk heb je er wat aan,
succes! |
|
|
|
 |
Henketti
Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 10 mrt 2006 17:37 Onderwerp: |
|
|
Ingeborg schreef: | Hopelijk heb je er wat aan,
succes! |
Dankje. Daar heb ik zeker wat aan. Ik zag in de catalogus van de JB dat het exemplaar niet wordt uitgeleend, dat is helemaal ideaal
Groet,
Henk Jan |
|
|
|
 |
|