alfrednijs
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 feb 2006 1:59 Onderwerp: Conflict oude huisbaas |
|
|
Dag allemaal,
Graag wil ik jullie mijn probleem voorleggen,in de hoop dat jullie mij hier misschien antwoord op kunnen geven.Eind 2003 ben ik bij mijn partner ingetrokken,die op dat moment op een kamer woonde.Ik woonde altijd bij mijn ouders,maar die gingen verhuizen naar een senioren-woning.Aangezien ik daar niet bij in mocht wonen,was de enige keuze die ik had,bij mijn partner intrekken.Haar huisbaas heeft dit al die tijd aangezien,zonder enig probleem.Nu zijn wij in December 2005 naar een appartement verhuist.Nu komt onze oude huisbaas echter met een rekening aanzetten,vanwege de extra energie-kosten die schijnbaar gemaakt zijn. Kan hij dit zo maar maken,of had hij gelijk aan het begin moeten aankloppen?Heeft hij dit recht??Ik zou graag jullie mening hier over willen...Alvast bedankt,
Alfred Nijs |
|
Martijn
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 11 feb 2006 13:37 Onderwerp: |
|
|
Over het algemeen bestaat een huurprijs uit 2 onderdelen. De kale huurprijs en de servicekosten. Onder servicekosten kunnen zijn opgenomen bijvoorbeeld de kosten voor verwarming / energie. Servicekosten betaal je het hele jaar door als voorschot op de daadwerkelijk betaalde kosten waarna je, na afloop van het jaar, een afrekening van je verhuurder behoort te krijgen waarin aangegeven staat welke kosten daadwerkelijk zijn gemaakt en hoeveel geld de huurder terug krijgt of bij moet betalen.
Mocht je het niet eens zijn met de servicekostenafrekening, bijvoorbeeld omdat de verhuurder het niet kan onderbouwen, begin dan een procedure servicekosten bij de Huurcommissie al moet je er wel rekening mee houden dat een procedure bij de huurcommissie enkele maanden in beslag neemt. In beginsel moet je wel een afrekening servicekosten betalen en dus later terugkrijgen via bijvoorbeeld een dergelijke procedure. |
|