|
Auteur |
Bericht |
Hopper
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 feb 2006 12:33 Onderwerp: huurovereenkomst |
|
|
Geacht forum,
Ik ben agrarisch ondernemer, en heb een gedeelte van mijn kassen verhuurd (1800 m2), vanaf september 2003 tot september 2008. De huurovereenkomst is door beide partijen ondertekend.
Nu heeft de huurder te kennen gegeven middels een brief dat hij de overeenkomst wil beeindigen per 15 april 2006.
Ik heb hem gewezen op de overeenkomst maar hij blijft bij zijn besluit.
Kan dit zomaar?
Hoe moet ik dit aanpakken? |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 10 feb 2006 12:54 Onderwerp: |
|
|
Is er iets in de huurovereenkomst geregeld over tussentijdse opzegging door de huurder?
Momenteel is er nog niets aan de hand, maar te verwachten is dat de huurder per 15 april a.s. is vertrokken, en verdere huurtermijnen onbetaald zal laten. Dat zou betekenen dat jij mogelijk met veel moeite achter je geld aan moet.
Er samen uit proberen te komen is meestal voor beide partijen het aantrekkelijkst.
Is er overleg geweest over waarom de huurder eigenlijk de overeenkomst op wil zeggen? Is de kas te duur geworden? Heeft hij iets anders gevonden? Gaat het slecht met zijn bedrijf? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Hopper
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 10 feb 2006 13:41 Onderwerp: huurovereenkomst |
|
|
In de huurovereenkomst is niets geregeld m.b.t. tussentijdse opzegging.
De huurder heeft andere ruimte gevonden, vandaar zijn opzegging.
Maar hij heeft natuurlijk wel een contract tot september 2008.
Hoe kan ik hem daaraan te houden? |
|
|
|
 |
Camelot
|
Geplaatst: za 11 feb 2006 12:14 Onderwerp: |
|
|
Formeel gezien heeft huurder ingestemd met de huurperiode. Ik ken verder de inhoud van de huurovereenkomst niet (ontbindingsfactoren) maar vooralsnog kunt u nakoming van de overeenkomst vorderen. Huurder zal m.i. aan zijn verplichtingen voortvloeiend uit de ovk moeten nakomen. |
|
|
|
 |
blackdiamond
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 09 mrt 2006 23:31 Onderwerp: |
|
|
Camelot schreef: | Formeel gezien heeft huurder ingestemd met de huurperiode. Ik ken verder de inhoud van de huurovereenkomst niet (ontbindingsfactoren) maar vooralsnog kunt u nakoming van de overeenkomst vorderen. Huurder zal m.i. aan zijn verplichtingen voortvloeiend uit de ovk moeten nakomen. | /
Je hebt helemaal gelijk. Als er sprake is van huur van "bedrijfsruimte" kun je de rest van de huurtermijnen tot aan einde huurovk vorderen. |
|
|
|
 |
|