Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 25 aug 2025 12:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Zorgverlener
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter_M

Leeftijd: 69
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2005 8:49    Onderwerp: Zorgverlener Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemorgen,

Het voorval:
Mijn echtgenote heeft in 2005 fysiotherapie gehad alwaar zij volledig voor is verzekerd. In 2004 heeft de fysiotherapeut (de zorgverlener) van onze zorgverzekeraar de opdracht gehad om alle declaraties direct bij de zogverzekeraar te declareren. Echter hij stuurede de rekening (tegen de regel in van de verzekeraar) naar ons welke wij dan maar doorstuurden naar de verzekeraar. Dit resulteerde dat hij niet het volledige bedrag uitgekeerd kreeg omdat hij zich niet aan de (hem bekende) regels hield.
Nu heeft hij een (gerechts)deurwaarder ingeschakeld om het restand bij ons te verhalen. Wij hebben inmiddels wel een bezwaarschrift ingediend alwaar wij aan hebben gegeven dat de nieuwe regel in 2004 reeds bekend was en de zorgverlener zich niet aan de (hem bekende) regel heeft gehouden.
De vraag:
Hoe nu verder te handelen. Naar mijn visie heeft de zorgverlener al in het begin onjuist gehandeld (dit hebben wij hem mondeling al enkele malen medegedeeld) en lijkt het me niet mogelijk om de kosten te bij ons te vehalen mede door het feit dat hij zich niet aan de geldende regels heeft gehouden.
Wie weet het??

Groet,
Peter
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2005 9:05    Onderwerp: Re: Zorgverlener Reageer met quote Naar onder Naar boven

Peter_M schreef:
Goedemorgen,

Het voorval:
Mijn echtgenote heeft in 2005 fysiotherapie gehad alwaar zij volledig voor is verzekerd. In 2004 heeft de fysiotherapeut (de zorgverlener) van onze zorgverzekeraar de opdracht gehad om alle declaraties direct bij de zogverzekeraar te declareren. Echter hij stuurede de rekening (tegen de regel in van de verzekeraar) naar ons welke wij dan maar doorstuurden naar de verzekeraar. Dit resulteerde dat hij niet het volledige bedrag uitgekeerd kreeg omdat hij zich niet aan de (hem bekende) regels hield.
Nu heeft hij een (gerechts)deurwaarder ingeschakeld om het restand bij ons te verhalen. Wij hebben inmiddels wel een bezwaarschrift ingediend alwaar wij aan hebben gegeven dat de nieuwe regel in 2004 reeds bekend was en de zorgverlener zich niet aan de (hem bekende) regel heeft gehouden.
De vraag:
Hoe nu verder te handelen. Naar mijn visie heeft de zorgverlener al in het begin onjuist gehandeld (dit hebben wij hem mondeling al enkele malen medegedeeld) en lijkt het me niet mogelijk om de kosten te bij ons te vehalen mede door het feit dat hij zich niet aan de geldende regels heeft gehouden.
Wie weet het??

Groet,
Peter

Voor laten komen en de verzekeraar oproepen in vrijwaring, d.w.z. dat de verzekeraar betrokken wordt in het geheel, omdat de zorgverlener z'n kosten daar had moeten verhalen.
Bekijk de homepage
Peter_M

BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2005 9:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Steven,
Bedankt, ga ik van de week even mijn rechtsbijstandverzekering en mijn zorgverzekeraar alvast op de hoogte stellen. En verder de reactie van de GDW afwachten.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2005 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm, ik vraag me eigenlijk af hoe dit werkt. In principe ben je gewoon het hele bedrag verschuldigd. Als de verzekeraar niet alles vergoedt, lijkt me dat in eerste instantie jouw probleem en niet het probleem van de fysiotherapeut. In de plaats van de fysiotherapeut zou ik het in ieder geval merkwaardig vinden als ik mijn aanspraak op het bedrag zou verliezen als ik me niet houd aan instructies die me door een derde partij worden gegeven. Ook als de instructies door of via jou gegeven zijn zie ik niet in waarom de fysiotherapeut daaraan gebonden zou zijn.

Ik snap overigens ook niet goed waarom de zorgverzekaar zo moeilijk doet. Ook jij kunt er weinig aan doen dat de fysiotherapeut zich niet schikt naar de wens van de verzekeraar. Dus jij kunt het bedrag nog steeds van je verzekeraar claimen, lijkt me.

Wellicht zijn er in de zorg nog specifieke regelingen van toepassing waar ik niet van weet...
Peter_M

BerichtGeplaatst: ma 26 dec 2005 23:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, de zorgverzekeraar heeft bepaald dat de zorgverlener niet meer de rekening naar de client stuurt maar rechtstreeks moet indienen bij de zorgverzekeraar zonder tussenkomst van de client/patient. In dit geval blijkt de verzekeraar dit afgesproken te hebben met de bedrijfsgroep.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 27 dec 2005 14:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Peter_M schreef:
In dit geval blijkt de verzekeraar dit afgesproken te hebben met de bedrijfsgroep.

Ok, dit is een punt. Het zal wel afhangen van wat hier precies is afgesproken of de zorgverzekeraar nu een strafkorting mag toepassen. Verder blijft het voor mij de vraag in hoeverre zoiets jou kan ontslaan van de verplichting om de fysiotherapeut te betalen voor de geleverde prestatie. Dat de fysiotherapeut daarom jou weer aanspreekt, en jij je verzekering, vind ik niet onlogisch.
Peter_M

BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2005 12:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb op 27-12 contact gehad met de zorgverzekeraar hier uit blijkt dat hij een contract heeft met hen en hij daardoor verplicht was om op een juiste wijze de nota's in moest dienen en niet via mij. Verder kwamen ze er achter dat hij vermoedelijk meer declareerde dan afgesproken was, hier zit dus een conflict tussen de zorgverzekeraar en de zorgverlener. Dit gaat buiten mij om.
Ook heb ik contact gehad met mijn rectbijstandverzekering en die kwamen tot de conclusie dat als de zorgverlener niet declareerd zoals afgesproken (volgens de verzekraar mogen de rekeningen niet naar mij gestuurd worden) dat ik niet aansprakelijk ben voor de gemaakte fouten van de zorgverlener welke een contract heeft met de zorgverzekeraar.
Nu is het bedrag niet van dien aard dat je gelijk failliet gaat maar het gaat mij gewoon om het principe.
Bij verder ontwikkelingen hou ik jullie (indien gewenst) op de hoogte, je weet nooit of er meer mensen zijn die hier tegen aan lopen.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 28 dec 2005 15:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien moet ik het inderdaad ook zo zien, dat de zorgverzekeraar met de fysiotherapeut is overeengekomen dat jij (nu ja, je vrouw) behandeld wordt. Dan val jij er indaad netjes buiten en is het conflict over de betaling tussen de fysiotherapeut en de verzekeraar. Ok, dan kan ik de situatie nu wel goed plaatsen Wink.

Laat gerust horen hoe het verder gaat. Ik vind het prettig te lezen dat de verzekeraar controleert of de declaraties van de therapeut wel in orde zijn. Mijn ervaring is eerder dat de verzekeraar het nauwelijks interessant vindt als ik aangeef dat bepaalde posten onterecht in rekening zijn gebracht (maar dan wordt wel weer moeilijk gedaan over 1 factuur die 2 behandeldagen bestrijkt).
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds