|
Auteur |
Bericht |
Kaya
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 08 dec 2005 21:29 Onderwerp: 'spetterende openingszin' dagvaardiging |
|
|
Dag, voor een dagvaardiging is het natuurlijk leuk om een beetje een leuke opening te hebben. Ik kom er alleen zelf totaal niet uit. Het blijft te formeel volgens mij..
Geachte voorzitter, edelachtbaar college: klets, en dan??
Het gaat om een fictieve zaak van telefoneren tijdens het autorijden, waardoor een dodelijk ongeval veroorzaakt wordt. Ik hoop dat jullie enigszins creatief zijn  |
|
|
|
 |
Ingeborg
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1877
|
Geplaatst: vr 09 dec 2005 0:20 Onderwerp: |
|
|
Om te beginnen zou ik als ik jou was voortaan spreken over een dagvaarding ipv dagvaardiging  |
|
|
|
 |
Pax et iustitia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 09 dec 2005 20:30 Onderwerp: |
|
|
dagvaarding heeft toch standaardzinnen?
Laatst aangepast door Pax et iustitia op wo 14 dec 2005 16:20, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: za 10 dec 2005 0:29 Onderwerp: |
|
|
Een dagvaarding heeft inderdaad vaak standaarDzinnen, maar een opening is natuurlijk niet standaard. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
Pax et iustitia
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 22 mrt 2006 21:10 Onderwerp: |
|
|
Nemine contradicente schreef: | Een dagvaarding heeft inderdaad vaak standaarDzinnen, maar een opening is natuurlijk niet standaard. |
Mea culpa voor die o zo grote en domme spelfout.  _________________ Pecunia omnia vincit |
|
|
|
 |
Marco S
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 243
|
Geplaatst: wo 22 mrt 2006 21:36 Onderwerp: |
|
|
Moet je geen ten laste legging maken overigens? Dit zal wel over het vak oefenrechtbank gaan. Ik heb vorig jaar het vak gedaan met ook zo'n soort casus. _________________ Waarvan akte! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 22 mrt 2006 23:54 Onderwerp: |
|
|
Ik denk eerder dat hier een mondelinge voordracht van de t.l.l. of evt. een pleidooi bedoeld werd, op grond van de start. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Marco S
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 243
|
Geplaatst: do 23 mrt 2006 0:06 Onderwerp: |
|
|
Voor het requisitoir/pleidooi heb je inderdaad een "inswinger" nodig ja.
Kaya, geef ons uitsluitsel van wat je bedoeld!  _________________ Waarvan akte! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 23 mrt 2006 0:13 Onderwerp: |
|
|
Ik vrees dat de verdachte in kwestie zijn straf al heeft uitgezeten  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|