Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
physicalattraction
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 09 jun 2015 21:38 Onderwerp: Hospitaverhuur |
|
|
Ik huur een appartement in Amsterdam, en wil graag een huisgenoot nemen om de kosten wat te drukken. In de algemene voorwaarden die bij mijn contract horen staat dat ik daar toestemming voor moet hebben van mijn huisbazin. Dat wil ze niet zomaar geven, omdat ze bang is dat ze ons er niet meer uit zal krijgen als we er een tijdje blijven zitten. Nu wil ik haar ervan overtuigen dat, wanneer ik een huisgenoot neem, en vervolgens (een tijd later) de huur opzeg, mijn huisgenoot ook vertrekt.
Ik werd gewezen op het fenomeen hospitaverhuur, waar dit geregeld lijkt te zijn. Dit zou staan in artikel 7:274 BW (http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel274). Ik heb echter geen rechten gestudeerd, en ik moet zeggen dat ik er niet veel van snap. En als ik het niet snap, dan kan ik nooit mijn huisbazin ervan overtuigen dat dit gaat werken. Ik heb dus de volgende vragen.
* Ik zal een slaapkamer van 16 m^2 prive hebben, mijn huisgenoot een slaapkamer van 11,5 m^2. Ik las dat dit echter 12 m^2 moet zijn. De rest van het appartement (~45 m^2) zullen we delen. Kom ik hiermee in aanmerking voor hospitaverhuur?
* Wanneer ik mijn huur opzeg bij de huisbazin (opzegtermijn 1 maand), betekent dit dan automatisch dat mijn huisgenoot ook binnen 1 maand het huis moet verlaten?
* Moeten we nog ergens rekening houden, bijvoorbeeld geen gemeenschappelijke rekening of iets dergelijks? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 10 jun 2015 0:02 Onderwerp: |
|
|