|
Auteur |
Bericht |
edske
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 18 jan 2014 16:39 Onderwerp: opzeggen abonnement zonder getekend conctract |
|
|
We hebben een aantal jaren de leesmap van heerlijk thuis. Daar hebben we geen contract voor getekend en betalen iedere week contant. Nu willen we de leesmap opzeggen maar worden geconfronteerd met 3 maanden opzegtermijn. Is dit rechtmatig en welke stappen kan ik het beste nemen? Bedankt voor de antwoorden. |
|
|
|
 |
Stefb91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: zo 19 jan 2014 16:11 Onderwerp: |
|
|
Op de website van heerlijk thuis wordt duidelijk dat het abonnement telkens met 3 maanden wordt verlengd. De opzegtermijn is uiterlijk 1 maand voor het einde van het abonnement.
De vraag is alleen wanneer het abonnement precies afloopt. Misschien kunt u het beste bellen met Heerlijk Thuis en enkel vragen tot wanneer het huidige contract loopt. Indien dit bijvoorbeeld nog 1,5 maand loopt, dan hoeft u inderdaad geen 3 maanden aan te houden; als u net in een nieuwe periode zit, dan zult u wel 3 maanden moeten wachten. |
|
|
|
 |
edske
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 19 jan 2014 16:23 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tip. Heerlijk thuis kan me dat ook niet vertellen, want er is alleen een mondelinge overeenkomst met de bezorger. Ik zal een maand voorstellen, alleen vraag ik me af wat de rechten zijn als men toch 3 maanden aanhoudt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 19 jan 2014 18:08 Onderwerp: |
|
|
edske schreef: | Bedankt voor de tip. Heerlijk thuis kan me dat ook niet vertellen, want er is alleen een mondelinge overeenkomst met de bezorger. Ik zal een maand voorstellen, alleen vraag ik me af wat de rechten zijn als men toch 3 maanden aanhoudt. |
Een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst. Rechtsgeldig e.d.
Je kunt wellicht aanvoeren dat de algemene voorwaarden niet op de juiste wijze ter hand zijn gesteld. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|