|
Auteur |
Bericht |
NeCommune
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1
|
Geplaatst: do 02 jan 2014 15:03 Onderwerp: Privacy klant Florius |
|
|
Beste leden,
Ik heb een aantal weken geleden een bedrijfskrediet aangevraagd bij ABN Amro. Ik ben nooit eerder klant geweest bij ABN en ben nu dus ook geen klant. Ik heb echter wel een hypotheek bij Florius.
Nu blijkt dat ABN Amro de hypotheek van mijn zus op mijn naam heeft gezet destijds met mijn sofinummer en al. Als ik nu mijn aangiftes download van de voorgaande jaren komt deze hypotheek dus ook op mijn aangifte naar voren.
Ik vind dit totaal niet netjes want nu loopt mijn aanvraag voor een bedrijfskrediet vertraging op. Ik heb mijn accountant alle aangiftes opnieuw moeten laten controleren en het zal waarschijnlijk ook opnieuw ingediend moeten worden. De manier waarop ABN met klachten omgaat is te gek voor woorden. Ik heb al 3 keer schriftelijk en 2 keer telefonisch een klacht ingediend maar het lijkt alsof ze het niet eens serieus nemen.
Welke stappen kunnen ondernomen worden?
Florius is een dochteronderneming van ABN Amro maar mogen zij gegevens uitwisselen onderling?
Bij voorbaat dank.
Groetjes. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 04 jan 2014 18:23 Onderwerp: Re: Privacy klant Florius |
|
|
NeCommune schreef: | Beste leden,
Ik heb een aantal weken geleden een bedrijfskrediet aangevraagd bij ABN Amro. Ik ben nooit eerder klant geweest bij ABN en ben nu dus ook geen klant. Ik heb echter wel een hypotheek bij Florius.
Nu blijkt dat ABN Amro de hypotheek van mijn zus op mijn naam heeft gezet destijds met mijn sofinummer en al. Als ik nu mijn aangiftes download van de voorgaande jaren komt deze hypotheek dus ook op mijn aangifte naar voren.
Ik vind dit totaal niet netjes want nu loopt mijn aanvraag voor een bedrijfskrediet vertraging op. Ik heb mijn accountant alle aangiftes opnieuw moeten laten controleren en het zal waarschijnlijk ook opnieuw ingediend moeten worden. De manier waarop ABN met klachten omgaat is te gek voor woorden. Ik heb al 3 keer schriftelijk en 2 keer telefonisch een klacht ingediend maar het lijkt alsof ze het niet eens serieus nemen.
Welke stappen kunnen ondernomen worden?
Florius is een dochteronderneming van ABN Amro maar mogen zij gegevens uitwisselen onderling?
Bij voorbaat dank.
Groetjes. |
Hoe kan het dat het jou ontgaan is, dat die hypotheek op jouw naam is gezet? Je hebt er toch voor getekend en voor bij de notaris gezeten enzovoorts? _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 04 jan 2014 19:22 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik het lees heeft zus bij de notaris gezeten maar is er een verkeerde naam/bsn bij de registratie bij de bank gebruikt. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1159
|
Geplaatst: za 04 jan 2014 23:17 Onderwerp: Re: Privacy klant Florius |
|
|
NeCommune schreef: | Ik heb al 3 keer schriftelijk en 2 keer telefonisch een klacht ingediend maar het lijkt alsof ze het niet eens serieus nemen. | Zou dit soort zaken zelf altijd in persoon proberen te doen.
Dan zie je immers wie je vóór je hebt; als die je niet bevalt kun je al dan niet met een smoes naar een ander vragen; kun je zien of die het snapt/er al dan niet zin in heeft; ze zullen snappen, dat je een volgende keer weer naar die persoon vraagt, etc. _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: ma 06 jan 2014 23:12 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Zoals ik het lees heeft zus bij de notaris gezeten maar is er een verkeerde naam/bsn bij de registratie bij de bank gebruikt. |
Maar de notaris heeft toch eindverantwoordelijkheid m.b.t. de controle van dit soort wezenlijke details? Het lijkt mij dat die dan in ieder geval heeft zitten snurken. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1159
|
Geplaatst: ma 06 jan 2014 23:37 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | hilde12 schreef: | Zoals ik het lees heeft zus bij de notaris gezeten maar is er een verkeerde naam/bsn bij de registratie bij de bank gebruikt. | Maar de notaris heeft toch eindverantwoordelijkheid m.b.t. de controle van dit soort wezenlijke details? Het lijkt mij dat die dan in ieder geval heeft zitten snurken. | Weet zelf niet beter dan dat partijen eerst ondertekenen, waarbij toch tenminste mag worden verwacht, dat ze zien onder welke naam ze hun handtekening zetten (en daarna pas de notaris)? _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
FlyingDutchman
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 66
|
Geplaatst: zo 26 jan 2014 17:33 Onderwerp: Re: Privacy klant Florius |
|
|
NeCommune schreef: | Beste leden,
Ik heb een aantal weken geleden een bedrijfskrediet aangevraagd bij ABN Amro. Ik ben nooit eerder klant geweest bij ABN en ben nu dus ook geen klant. Ik heb echter wel een hypotheek bij Florius.
Nu blijkt dat ABN Amro de hypotheek van mijn zus op mijn naam heeft gezet destijds met mijn sofinummer en al. Als ik nu mijn aangiftes download van de voorgaande jaren komt deze hypotheek dus ook op mijn aangifte naar voren.
Ik vind dit totaal niet netjes want nu loopt mijn aanvraag voor een bedrijfskrediet vertraging op. Ik heb mijn accountant alle aangiftes opnieuw moeten laten controleren en het zal waarschijnlijk ook opnieuw ingediend moeten worden. De manier waarop ABN met klachten omgaat is te gek voor woorden. Ik heb al 3 keer schriftelijk en 2 keer telefonisch een klacht ingediend maar het lijkt alsof ze het niet eens serieus nemen.
Welke stappen kunnen ondernomen worden?
Florius is een dochteronderneming van ABN Amro maar mogen zij gegevens uitwisselen onderling?
Bij voorbaat dank.
Groetjes. |
Los van de opmerkingen van de andere reageerders (wel weer geestig dat onmiddellijk naar de notaris wordt gewezen), is Florius een van de vele handelsnamen van de ABN AMRO (Groep Hypotheken B.V.) en dus niet een separate entiteit zoals een dochteronderneming. Het delen van informatie of op de hoogte zijn dat je reeds een lening hebt lijkt mij dus vanzelfsprekend.
Als ik het verhaal van de OP lees, lijkt mij de situatie zoals Hilde deze schetst het meest logische, al zou dit betekenen dat de aangiften c.q. aanslagen van de OP wel kloppen, maar niet zijn jaaropgaven van de ABN AMRO. Erg vreemd verhaal. Wellicht kan de OP iets meer informatie geven? |
|
|
|
 |
|