Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 17 jul 2025 23:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Privacy klant Florius
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NeCommune

Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 02 jan 2014 15:03    Onderwerp: Privacy klant Florius Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste leden,

Ik heb een aantal weken geleden een bedrijfskrediet aangevraagd bij ABN Amro. Ik ben nooit eerder klant geweest bij ABN en ben nu dus ook geen klant. Ik heb echter wel een hypotheek bij Florius.

Nu blijkt dat ABN Amro de hypotheek van mijn zus op mijn naam heeft gezet destijds met mijn sofinummer en al. Als ik nu mijn aangiftes download van de voorgaande jaren komt deze hypotheek dus ook op mijn aangifte naar voren.

Ik vind dit totaal niet netjes want nu loopt mijn aanvraag voor een bedrijfskrediet vertraging op. Ik heb mijn accountant alle aangiftes opnieuw moeten laten controleren en het zal waarschijnlijk ook opnieuw ingediend moeten worden. De manier waarop ABN met klachten omgaat is te gek voor woorden. Ik heb al 3 keer schriftelijk en 2 keer telefonisch een klacht ingediend maar het lijkt alsof ze het niet eens serieus nemen.

Welke stappen kunnen ondernomen worden?

Florius is een dochteronderneming van ABN Amro maar mogen zij gegevens uitwisselen onderling?

Bij voorbaat dank.

Groetjes.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014 18:23    Onderwerp: Re: Privacy klant Florius Reageer met quote Naar onder Naar boven

NeCommune schreef:
Beste leden,

Ik heb een aantal weken geleden een bedrijfskrediet aangevraagd bij ABN Amro. Ik ben nooit eerder klant geweest bij ABN en ben nu dus ook geen klant. Ik heb echter wel een hypotheek bij Florius.

Nu blijkt dat ABN Amro de hypotheek van mijn zus op mijn naam heeft gezet destijds met mijn sofinummer en al. Als ik nu mijn aangiftes download van de voorgaande jaren komt deze hypotheek dus ook op mijn aangifte naar voren.

Ik vind dit totaal niet netjes want nu loopt mijn aanvraag voor een bedrijfskrediet vertraging op. Ik heb mijn accountant alle aangiftes opnieuw moeten laten controleren en het zal waarschijnlijk ook opnieuw ingediend moeten worden. De manier waarop ABN met klachten omgaat is te gek voor woorden. Ik heb al 3 keer schriftelijk en 2 keer telefonisch een klacht ingediend maar het lijkt alsof ze het niet eens serieus nemen.

Florius is een dochteronderneming van ABN Amro maar mogen zij gegevens uitwisselen onderling?

Bij voorbaat dank.

Groetjes.

Hoe kan het dat het jou ontgaan is, dat die hypotheek op jouw naam is gezet? Je hebt er toch voor getekend en voor bij de notaris gezeten enzovoorts?

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals ik het lees heeft zus bij de notaris gezeten maar is er een verkeerde naam/bsn bij de registratie bij de bank gebruikt.
cvb

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014 23:17    Onderwerp: Re: Privacy klant Florius Reageer met quote Naar onder Naar boven

NeCommune schreef:
Ik heb al 3 keer schriftelijk en 2 keer telefonisch een klacht ingediend maar het lijkt alsof ze het niet eens serieus nemen.
Zou dit soort zaken zelf altijd in persoon proberen te doen.
Dan zie je immers wie je vóór je hebt; als die je niet bevalt kun je al dan niet met een smoes naar een ander vragen; kun je zien of die het snapt/er al dan niet zin in heeft; ze zullen snappen, dat je een volgende keer weer naar die persoon vraagt, etc.

Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
Zoals ik het lees heeft zus bij de notaris gezeten maar is er een verkeerde naam/bsn bij de registratie bij de bank gebruikt.

Maar de notaris heeft toch eindverantwoordelijkheid m.b.t. de controle van dit soort wezenlijke details? Het lijkt mij dat die dan in ieder geval heeft zitten snurken.

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014 23:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dr.dunno schreef:
hilde12 schreef:
Maar de notaris heeft toch eindverantwoordelijkheid m.b.t. de controle van dit soort wezenlijke details? Het lijkt mij dat die dan in ieder geval heeft zitten snurken.
Weet zelf niet beter dan dat partijen eerst ondertekenen, waarbij toch tenminste mag worden verwacht, dat ze zien onder welke naam ze hun handtekening zetten (en daarna pas de notaris)?

Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014 17:33    Onderwerp: Re: Privacy klant Florius Reageer met quote Naar onder Naar boven

NeCommune schreef:
Beste leden,

Bij voorbaat dank.

Groetjes.

Los van de opmerkingen van de andere reageerders (wel weer geestig dat onmiddellijk naar de notaris wordt gewezen), is Florius een van de vele handelsnamen van de ABN AMRO (Groep Hypotheken B.V.) en dus niet een separate entiteit zoals een dochteronderneming. Het delen van informatie of op de hoogte zijn dat je reeds een lening hebt lijkt mij dus vanzelfsprekend.

Als ik het verhaal van de OP lees, lijkt mij de situatie zoals Hilde deze schetst het meest logische, al zou dit betekenen dat de aangiften c.q. aanslagen van de OP wel kloppen, maar niet zijn jaaropgaven van de ABN AMRO. Erg vreemd verhaal. Wellicht kan de OP iets meer informatie geven?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds