|
Auteur |
Bericht |
Dennuske
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 8
|
Geplaatst: ma 02 sep 2013 14:00 Onderwerp: Opzegging niet doorgevoerd |
|
|
Ik heb het volgende met mijn (oude) verzekeringsbedrijf.
op 23 maart 2012 heb ik mijn huidige verzekeringsagent een opzegbrief laten versturen naar de partij waar ik mijn toenmalige autoverzekering had lopen. Van deze brief hebben wij nog kopieën en kunnen dat dus ook bewijzen.
In deze brief werd het verzoek gedaan om de autoverzekering op te zeggen per datum van verzending schrijven (23 maart 2012).
Op deze brief is nooit een reactie gekomen. Door laksheid van mijn kant (en deels van mijn huidige verzekeringsagent). Is de opzegging nooit doorgevoerd door de oude partij. Omdat ik nooit op mijn rekeningafschriften kijk, is het mijn dan ook nooit opgevallen dat de autoverzekering nog steeds werd afgeschreven. Tot deze week.
Nu heeft mijn huidige verzekeringsagent al contact gezocht met de andere verzekeringspartij en aangegeven dat die brief dus al op 23 maart 2012 is verzonden.
Nu is mijn concrete vraag:
Ook al heeft de oude verzekeringspartij de opzegbrief wel dan niet ontvangen, heb ik recht op restitutie van hetgeen teveel is afgeschreven van mijn rekening? Dit gaat om een bedrag van € 672,86
Hoe dien ik hier mee om te gaan als men bijvoorbeeld aangeeft dat ze de brief niet hebben ontvangen?
De auto die overigens was verzekerd op deze polis is in oktober van 2012 overigens vernietigd op de sloop! En dus ook afgemeld bij de RDW
Ik hoor graag jullie advies / input |
|
|
|
 |
legalrebel
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 413
|
Geplaatst: do 05 sep 2013 20:04 Onderwerp: |
|
|
Quote: | In deze brief werd het verzoek gedaan om de autoverzekering op te zeggen per datum van verzending schrijven (23 maart 2012). |
Opzegtermijn autoverzekering
Vanaf 1 januari 2010 geldt standaard een contracttermijn van één jaar. Pas wanneer een autoverzekering voor de eerste maal is verlengd, kunt u uw polis dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand . Let op, dit geldt alleen voor verzekeraars die zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars. De opzegging moet schriftelijk gebeuren. Bij voorkeur aangetekend.
Bron verzekeringssite.nl
Zie anders de alg. voorwaarden van uw verzekeraar.
Verwacht uw moeilijkheden dan zou ik zelf de automatische afschrijvingen terugboeken.
Verwacht dan wel dat deze maatschappij moeilijk gaat doen om de bonus malus gegeven door te geven aan je volgende maatschappij, mocht u ooit weer een nieuwe verzekering willen afsluiten.
De meeste verzekeraars hanteren een opzegtermijn van 1 maand na de contractperiode van 1 jaar, behalve als de auto geschorst of verkocht is, in dat geval kan de opzegging gelijk. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: vr 06 sep 2013 2:35 Onderwerp: |
|
|
Je bent wettelijk verplicht een auto te verzekeren vanaf het moment dat hij op jouw naam komt te staan. Op het moment dat het kenteken afgemeld is door sloop of verkoop vervalt per dat moment in praktijk ook de grondslag voor een autoverzekering. De termijnen zijn dan niet van toepassing.
Je zegt het tijdig te hebben gemeld. Terugvorderen als onverschuldigde betaling dus. Wat de verzekeraar niet betaalt alsnog verhalen op de agent. Dat je zelf twee maanden de betalingen niet hebt opgemerkt doet daar niets aan af.
Wat legalrebel verder zegt over de kortingen weigeren door te geven, dit zou je kunnen tegenkomen, echter dit zou onrechtmatig zijn. Plus ik ga er vanuit dat dit inmiddels al in het RoyData register is bijgeschreven. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
legalrebel
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 413
|
Geplaatst: vr 06 sep 2013 19:12 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno, ik ben eenzelfde geval tegengekomen. De verzekeraar weigerde de opzegging te aanvaarden. Er is dus nooit een aanvulling gedaan in het RoyData register.
Misschien kan jij advies geven hoe iemand dit moet aanpakken zonder dure proceskosten. |
|
|
|
 |
|