|
Auteur |
Bericht |
MissC
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 jul 2013 22:00 Onderwerp: Hoeveel kun je vragen voor privacyschending op schrift? |
|
|
In het kort, de tegenpartij (werkgever) heeft alle gegevens opgevraagd, zoals inkomen, etc. bij een overheidsinstelling (om tijd te rekken, zodat hij kon vluchten blijkt achteraf).. Deze gekregen en vervolgens is de werkgever met deze gegevens bij verschillende mensen (waaronder onze deurwaarder en advocaat) gaan vertellen dat er fraude werd gepleegd..
We kunnen bewijzen dat de gegevens zijn verstrekt op schrift en we kunnen bewijzen dat de gegevens vervolgens door de tegenpartij (werkgever en zijn juridisch adviseur) zijn gebruikt om ons zwart te maken op schrift.. En we kunnen ook laten zien dat het proces van betaling daardoor enorm is vertraagd en verdere zorgen omdat het nooit leuk is als je onterecht voor fraudeur uit wordt gemaakt.. De deurwaarder bijvoorbeeld vertrouwde ons niet meer, nu inmiddels hebben wij ons wel bewezen, nadat we via de fraudeafdeling zijn gegaan van de overheidsinstelling, maar nu is de werkgever vertrokken naar het buitenland en kunnen wij fluiten naar onze centen..
Maar nou geeft die overheidsinstelling de fout toe en zegt dat wij een schadevergoeding kunnen eisen, maar hoe hoog moet zo'n schadevergoeding zijn en hoe lang gaat zo'n proces duren Want ze zeiden dat het wel een langdurig proces zou worden..
Groetjes,
MissC
Ps. ik wil er verder niet over uitwijden, want ik ben bang dat ik nog meer ellende op mijn hals haal.. Dit duurt nu al vanaf december in totaal en wij zijn best op.. |
|
|
|
 |
MissC
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 jul 2013 22:25 Onderwerp: Schatting |
|
|
Het mag trouwens wel een schatting zijn, wel een beetje onderbouwd..
Het gaat ons erom of het nog nut heeft om erachter aan te gaan??
Want het met wel wat op leveren om verder te gaan, want zoals ik al zei we zijn best op..
We zijn er zelf bijna failliet door gegaan, door extreem zuinig te leven en spullen te verkopen etc. zijn we er redelijk bovenop gekomen.. Nu nog een betalingsregeling voor 12 maanden van 150,- p/m en dan zijn we er weer..
Maar het is echt niet normaal wat die werkgever (met hulp van een overheidsinstelling heeft gedaan).. Daarnaast heeft hij bijvoorbeeld ook nog aangifte gedaan van diefstal.. Gelukkig vertrouwde de politie het verhaal niet en is dat na maanden van tafel..
En ondertussen al het spul in containers gepakt en naar het buitenland vertrokken (werkgever met dubbele identiteitspapieren).. Hij heeft in totaal voor miljoenen gefraudeerd (natuurlijk niet alleen bij ons, maar wij hadden het wel als enigste of 1 van de weinige door wat er gebeurde, alleen niemand wou ons geloven, want tja.. dieven en fraudeurs kun je niet vertrouwen..)
De politie wil nu wel meewerken met een aangifte tegen de juridisch adviseur voor smaad op schrift etc.
Maar daar zijn we helemaal bang voor, als hij dit allemaal al uit de kast trekt voor zijn client (werkgever).. |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 11 jul 2013 10:02 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Maar nou geeft die overheidsinstelling de fout toe en zegt dat wij een schadevergoeding kunnen eisen, maar hoe hoog moet zo'n schadevergoeding zijn en hoe lang gaat zo'n proces duren |
De overheidsinstelling is alleen aansprakelijk voor de schade die zij veroorzaakt hebben door onrechtmatig jegens u te handelen.
Daarbij moet dus een onderscheid gemaakt worden door de problemen die door de overheidsinstelling zijn veroorzaakt en de problemen die door de werkgever zijn veroorzaakt.
Tevens is van belang op welk punt u acht dat de overheidsinstelling onrechtmatig jegens u heeft gehandeld. Had zij geen informatie aan de werkgever mogen verstrekken? Had zij haar fraude-afdeling niet mogen inschakelen? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
|