|
Auteur |
Bericht |
marcooooow
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava Studieomgeving (MA): ANLS Berichten: 3
|
Geplaatst: wo 10 jul 2013 14:58 Onderwerp: Persoon genoemd op internet |
|
|
Ik heb op facebook het volgende geschreven:
''Onze buurman is al 3 dagen aan het timmeren geweest, en als ik mijn crossauto aan doe is het huilen geblazen''
Nu komt mijn geweldige buurman aan klagend over wat ik heb geschreven, ik heb het inmiddels verwijdert omdat ik het liefst gewoon normaal/niet omga met mijn buren.
Nu is mijn vraag: Heb ik hier iets strafbaars gedaan? Ik heb niemand bij naam genoemd, en wij hebben meerdere buurmannen. |
|
|
|
 |
Rechtstreeks
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HL
|
Geplaatst: wo 10 jul 2013 22:28 Onderwerp: |
|
|
Er worden wel meer mensen in de media genoemd. En dat zijn dan de kranten waar ik op doel. Je hebt niets strafbaars gedaan. Je bent vrij om je mening te geven. Dit deed jij dus op je facebookpagina. _________________ ~ Wie mij niet groot hebben gebracht, krijgen mij ook niet klein ~ |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 11 jul 2013 7:58 Onderwerp: |
|
|
Zolang het geen smaad of laster wordt kunt u plaatsen op FB wat u wilt.
(En dat kan zijn bijvoorbeeld zijn als u de buurman (met naam) zwart maakt op uw FB pagina en deze berichten op " openbaar" zet) |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 11 jul 2013 13:48 Onderwerp: |
|
|
Rechtstreeks schreef: | Er worden wel meer mensen in de media genoemd. En dat zijn dan de kranten waar ik op doel. Je hebt niets strafbaars gedaan. Je bent vrij om je mening te geven. Dit deed jij dus op je facebookpagina. |
Wat een kolder...
Je mening geven is iets anders dan iemand beledigen. Het feit dat je vrijelijk mag zeggen dat je het niet eens bent met een bepaald standpunt, wil niet zeggen dat je iemand voor rotte vis mag uitmaken.
Los van het feit dat ik niet vind dat er iemand in het voorbeeld is beledigd! _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Eddy_Schotel
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 jul 2013 15:24 Onderwerp: Dochter probleem |
|
|
Mijn dochter is wel eens bijna van de school afgestuurd omdat ze oneerbiedige dingen over een docent heeft geschreven op Twitter en Facebook. Strafbaar was het voor haar niet, maar ewl een tijdelijke schorsing, flink wat strafwerk en nog straf voor mij voor ze er vanaf komt. Een wijze les voor zo'n tiener, beter schrijf je online gewoon niet negatief en houd je je naam schoon.
Internet slaat alles op en wat heb je er aan om de buurman bijv af te kraken via Facebook. Ga eens rustig met hem praten, dat zal jullie veel goed kunnen doen. Al heeft u een rechtsbijstandverzekering, is het wellicht ook slim om gratis rechtshulp aan te vragen. Wellicht helpt dat u iets mee. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: di 23 jul 2013 17:09 Onderwerp: |
|
|
Zolang het niet herleidbaar is tot een specifieke persoon voor het algemene publiek kan je niet van benadeling spreken, laat staan strafbaar gedrag. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|