|
Auteur |
Bericht |
chantel24
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 31 mei 2013 11:36 Onderwerp: Afgifte getuigschrift verplicht? |
|
|
Het afgeven van een neutraal getuigschrift is bij wet verplicht aan werkgever?
Momenteel zit ik in de ziektewet vanwege verstoorde arbeidsrelatie. Ik maak mij echter zorgen over arbeid na deze werkgever. Het conflict is toch persoonlijk geworden.
Graag zou ik enkele vragen stellen:
Kan werkgever mij weigeren een getuigschrift te doen toekomen?
Wat als werkgever niet reageert op verzoek om dit document?
Zonder getuigschrift kan werkgever zich negatief uitlaten over mijn arbeid?
Na conflict uit elkaar toch vermelden in cv of als referentie bij ontvangst getuigschrift? ( i.v.m gat in cv anders) |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 31 mei 2013 13:49 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Kan werkgever mij weigeren een getuigschrift te doen toekomen? | nee een werkgever is verplicht om op verzoek van de werknemer een getuigschrift uit te reiken. Dit volgt uit artikel 7: 656 BW.
Quote: | Zonder getuigschrift kan werkgever zich negatief uitlaten over mijn arbeid? | Het getuigschrift hoeft niet positief te zijn. Als je een negatieve beoordeling hebt gehad is de beoordeling in het getuigschrift ook negatief.
De werkgever is namelijk verplicht een juiste weergave te geven van het functioneren van de werknemer.
Quote: |
Na conflict uit elkaar toch vermelden in cv of als referentie bij ontvangst getuigschrift? ( i.v.m gat in cv anders) | Op je CV schrijf je wat je gedaan hebt en waar je gewerkt hebt. Getuigschrift of niet |
|
|
|
 |
|