Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
verkiezingsbed...
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 18 jul 2025 14:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onterechte rekening?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenJG

Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2013 17:24    Onderwerp: Onterechte rekening? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allen,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het volgende :

Vanwege privé omstandigheden ben ik eind juni van vorig jaar verhuisd van de woning van mijn moeder naar een meneer die ik vanaf nu meneer Jansen noem. Ik kende hem via een kennis en kon daar een kamertje krijgen zonder dat ik huur hoefde te betalen. Er was ook geen huurovereenkomst, ik heb mij daar gewoon kunnen inschrijven.

Dit ging allemaal prima verder. In augustus leerde hij een Belgische vrouw kennen waardoor hij vaak heen en weer reed. In november begon ik allemaal rekeningen op mijn naam te krijgen (Waternet en dergelijke instanties). Ik confronteerde meneer Jansen met deze rekeningen en het bleek dat hij zich uitgeschreven had en zich ingeschreven heeft in Belgie waardoor ik als enige en laatste ingeschrevene alle rekeningen op mijn naam kreeg. Ik voelde dat er iets niet goed zat en vroeg hoe we dit gingen oplossen. Hij beloofde mij dat hij alles zou betalen en regelen. Dit leek meneer Jansen ook te doen omdat ik verder geen rekeningen meer leek te krijgen.

Ik vond het erg raar dat hij dit zomaar deed en begon argwaan te krijgen. In februari van dit jaar begon ik mijn moeder wat vaker te bezoeken en besloot daar ook een langere tijd te blijven, ik heb meneer Jansen hier van op de hoogte gesteld. Omdat ik het zo fijn vond bij mijn moeder heb ik mijzelf daar ingeschreven in mei van dit jaar. Ik heb mijn spullen gehaald bij meneer Jansen en heb hem verzocht dat als hij nog post zou krijgen dat op mijn naam stond, hij me op de hoogte zou brengen, dit heeft hij niet gedaan.

Gisteren heb ik een dwangbevel ontvangen om 2 verschillende rekeningen te betalen waaronder een afvalstoffenheffing. Ze schijnen heel veel waarschuwingen te hebben gestuurd maar ik heb daar nooit van geweten, meneer Jansen haalde bijna altijd de post en heeft dus sinds mijn verhuizing (en daarvoor) niks aan mij laten weten, wat kan ik nu doen?

Bij voorbaat dank.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 29 mei 2013 17:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ingeschreven bewoner ben je verplicht om de gemeentelijke belastingen, zoals afvalstoffenheffing en andere woonplaats gebonden belastingen, zoals waterschapsbelastingen te voldoen aan de Ontvanger van die belastingen.

Het heeft weinig zin om daaronder uit proberen te komen ten aanzien van die instanties. Wel kun je proberen af te spreken met deze instanties, na uitleg van je verhaal, dat je geen waarschuwingen hebt ontvangen, om enkel de hoofdsom te betalen en niet de boetebedragen etcetera. Mijn ervaring is dat ze daar zeer redelijk mee omgaan.

Vervolgens kun je een civiele procedure aanspannen tegenover de verhuurder (meneer Jansen) om die kosten vergoed te krijgen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds