|
Auteur |
Bericht |
Peter_M
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 mei 2013 23:01 Onderwerp: Inwerken overnemende partij |
|
|
Goedenavond,
24 Sept. vorig jaar kregen wij te horen dat ons werk zou worden uitbesteed aan en ander bedrijf. Ik ben al 37 jaar in dienst van het bedrijf.
Er is verder nog niets bekend van een ontslagdatum of hoe wij worden ontslagen maar overname onderneming wordt het zeker niet (volgens mijn werkgever).
Inmiddels stromen er al nieuwe mensen binnen welke mijn/ons werk over gaan nemen. Mijn werk doe ik nog steeds zoals voorheen zonder dat er iets op aan te merken is.
Mijn vraag is deze, ben ik verplicht om deze mensen in te werken die mij mijn brood uit de mond gaan nemen.
Alvast bedankt voor jullie inbreng.
Groet,
Peter |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 12 mei 2013 0:12 Onderwerp: |
|
|
Je bent verplicht je functie uit te voeren. Als daaronder valt mensen in te werken moet dit ook. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 13 mei 2013 16:56 Onderwerp: |
|
|
svdongen schreef: | Je bent verplicht je functie uit te voeren. Als daaronder valt mensen in te werken moet dit ook. |
Mee eens!
Daar tegenover staat dat jouw werkgever ook niet zo maar afscheid van jou kan nemen. Zeker nu je nog niet precies weet hoe de werkgever een en ander in t vat gaat gieten, valt er niet veel te zeggen over de wijze waarop je het kunt aanvechten. Maar dat je het kunt aanvechten staat zo goed als vast.
Ben dan ook niet zo eigenwijs om nu je werk niet uit te voeren, en op die manier je werkgever een reden te geven om je op staande voet te kunnen ontslaan.
Gewoon blijven lachen, en de opdrachten van je werkgever (mits niet al te onredelijk) blijven uitvoeren, en je zult merken dat hij een harde noot heeft om te kraken. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 13 mei 2013 21:35 Onderwerp: |
|
|
Afhankelijk van de omvang van de onderneming (meer dan vijftig werknemers) is uw werkgever verplicht u te informeren over de eventuele overgang van onderneming. Daarnaast lijkt mij ook bij kleinere ondernemingen dat de werkgever (op grond van goed werkgeverschap) verplicht is om werknemers tijdig duidelijkheid te verschaffen over een eventuele overgang. U zou uw werkgever kunnen aanspreken op deze verplichting. |
|
|
|
 |
|