|
Auteur |
Bericht |
zzzdavid
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 mei 2013 12:24 Onderwerp: tegenpartij komt schikking niet na. wat nu? |
|
|
Bij een comparitie van partijen in de rechtbank, sector kanton, is er een schikkingsvoorstel van de rechter door partijen overgenomen.
Gedaagde partij verplicht zich tot het betalen van een geldsom uiterlijk op 30 april aan eiser. Daarmee komt het juridisch geschil tot een einde.
Echter, gedaagde heeft het geld niet overgemaakt.
Wat kan eiser nu doen? Gedaagde aanspreken op grond van wanprestatie ligt voor de hand. Welke andere opties zijn er? Zaak voortzetten in de stadium waarop deze was beeindigd?
Groet,
Dave |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 01 mei 2013 13:37 Onderwerp: |
|
|
De zaak bij de rechtbank is met de schikking beëindigd. Deze kan niet ontbonden worden om daarmee de zaak voort te zetten. U kunt nakoming van deze schikking vorderen en dit ook via de deurwaarder afdwingen.
Als het goed is heeft u van de rechtbank een procesverbaal ontvangen waarin deze schikking is opgenomen. Dit procesverbaal geeft dezelfde mogelijkheden als een vonnis: als de wederpartij niet betaald kunt u dit stuk naar de deurwaarder sturen voor het leggen van beslag. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
zzzdavid
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 mei 2013 13:46 Onderwerp: |
|
|
Helder antwoord. Ja, ik heb een procesverbaal. Ik schrijf dus eerst de tegenpartij aan, en eventueel daarna een deurwaarder inschakelen. Bedankt. |
|
|
|
 |
|