|
Auteur |
Bericht |
KekeBaas
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 mrt 2013 14:28 Onderwerp: Mijn werkgever betaalt mijn variabele salaris niet uit. |
|
|
Ik ben account manager bij een telecombedrijf die in zwaar weer zit, en ondanks mondelijke toezeggingen dat onze vorige maand behaalde bonus gewoon uitbetaald zou worden, hebben wij nu te horen gekregen dat deze niet uitbetaald gaat worden.
M.a.w. er wordt zo'n € 700 tot € 1000 euro van onze salarissen ingehouden.
Welke rechten hebben we of kunnen wij helemaal niks? Want het voelt voor ons toch echt als diefstal van geld waar wij voor gewerkt hebben. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 21 mrt 2013 16:35 Onderwerp: |
|
|
Variabel salaris, is salaris, en salaris dient tijdig en op het gebruikelijke tijdstip uitbetaald te worden. Bij niet tijdige betaling gaat de wettelijke verhoging al na een paar dagen lopen en is binnen ongeveer 30 werkdagen opgelopen tot 50% van het te weinig ontvangen loon.
Hiervoor kun je uiteindelijk naar de rechter gaan. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 22 mrt 2013 11:04 Onderwerp: |
|
|
Ja, de wettelijke verhoging (vertragingsschadevergoeding) staat in art. 7:625 Burgerlijk Wetboek. Daarbovenop komt ook nog wettelijke rente, art. 6:119 en 120 BW. |
|
|
|
 |
|