|
Auteur |
Bericht |
Reggie
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 01 mrt 2013 18:33 Onderwerp: beslag op roerende zaken van een gemeubileerde huurwoning? |
|
|
Mijn vriendin huurt sinds een half jaar een gemeubileerde woning. Enige tijd later ben ik bij haar ingetrokken. Aangezien ik een nasleep vanuit een faillissement heb zitten er enkele schuldeisers achter me aan. Nu dreigen ze beslag te leggen op de roerende zaken. Deze zijn echter van de verhuurder...
Ik sta zelf niet op het huurcontract, alleen mijn vriendin. Aan het huurcontract zit wel een inventarislijst wat er meeverhuurd wordt.
Zelf heb ik geen enkele spullen (alleen kleding) meegenomen toen ik bij haar introk.
Is het mogelijk dat de schuldeisers alsnog beslag kunnen leggen op de spullen van de verhuurder of mijn vriendin? Nieuwe spullen zijn door mijn vriendin gekocht (aantoonbaar). Ik heb geen inkomen op dit moment.
Heb wel een start gemaakt met de Schulddienstverlening maar dit loopt nog. Intake komt eraan bij de Gemeente maar vooralsnog deert dat de incassobureaus niet.
Graag een reactie aub. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 02 mrt 2013 16:51 Onderwerp: |
|
|
In art. 3:276 Burgerlijk Wetboek staat dat de schuldeiser zich op alle goederen van de schuldenaar kan verhalen.
De schuldeisers kunnen zich dus alleen op uw goederen verhalen. De goederen van uw vriendin en de verhuurder moeten, als het goed is, buiten schot blijven. |
|
|
|
 |
Mike038
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 08 apr 2013 22:01 Onderwerp: |
|
|
Een deurwaarder mag er in beginsel vanuit gaan dat roerende zaken op het adres waar u ingeschreven staat uw eigendom (kunnen) zijn. Als iemand anders stelt eigenaar te zijn van deze roerende zaken, dan zal dat aan de hand van bewijsstukken moeten worden aangetoond. Er geldt hier dus een omgekeerde bewijslast!
Dat er een lijst van zaken bij het huurcontract is gevoegd wil niet veel zeggen, want het hangt er vanaf hoe gedetailleerd de roerende zaken daarin zijn beschreven en hoe "betrouwbaar" deze lijst oogt. De deurwaarder, althans zijn opdrachtgever, zou de lijst eventueel aan kunnen vechten als daar redenen voor zijn. |
|
|
|
 |
|