|
Auteur |
Bericht |
Noah-Vos
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 jan 2013 10:36 Onderwerp: 3 maanden uit loondienst omzeilbaar ? vervolg |
|
|
N.a.v het onderwerp eerder deze maand "3 maanden uit loondienst omzeilbaar" en bijbehorende reacties wilde ik laten weten dat het ook volgens de FNVkiem wel degelijk mogelijk is om de "3maanden uit dienst constructie" te omzeilen. Dit door middel van een contract voor onbepaalde tijd in combinatie met een vaststellingsovereenkomst (getekend in bijzijn van een jurist) De constructie wordt volgens hun steeds vaker gebruikt.
mvrgrt Noah |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: di 22 jan 2013 10:47 Onderwerp: |
|
|
Bron? Of heb je het van horen zeggen? _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
Noah-Vos
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 jan 2013 10:52 Onderwerp: |
|
|
juridische helpdesk FNV kiem |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 22 jan 2013 11:45 Onderwerp: |
|
|
Wat staat er dan precies in die overeenkomst? Is het al meteen een beëindigingsovereenkomst voor over een jaar?
Ik vraag me dan sterk af of je dan over een jaar wel een WW uitkering zult krijgen, mocht het contract dan niet verlengd worden... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 jan 2013 13:43 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, weer wat geleerd.
Vraag inderdaad wel goed de risico's voor de WW-uitkering na bij het UWV. |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: di 22 jan 2013 14:32 Onderwerp: |
|
|
Mijns inziens heeft zo'n vaststellingsovereenkomst geen werking tegenover het, veelal dwingend, ontslagrecht in BW 7. Ook al wordt de huidige overeenkomst door middel van een vaststellingsovereenkomst beëindigd en/of in opgenomen dat de "3-maandenregel" niet van toepassing is sluit dit de bepalingen van onder andere art. 7:668a BW niet uit. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 jan 2013 17:50 Onderwerp: |
|
|
Alziend oog, bij nader inzien heb je denk ik gelijk en is zo'n vaststellingsovereenkomst nietig. Art. 7:668a lid 5 BW laat alleen afwijking bij CAO toe. |
|
|
|
 |
|