|
Auteur |
Bericht |
Thomas-87
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 17 dec 2012 14:27 Onderwerp: Hoe bereken je je minimumuurloon op basis minimummaandloon |
|
|
Ik wil een minimumuurlooncheck doen
Het gaat om een aok van gemiddeld rond de 16 uur per week. (nul uren contract) Minimummaandloon is dan 1001,35. (Het gaat om een aok in de horeca in 2009) van een 21 jarige
Hoe kom ik dan aan het minimumuurloon?
En hoe bereken ik het minimumuurloon inclusief vakantiedagen en vakantiegeld ? vakantiegeld is duidelijk... minimumuurloon *1,08. Vakantiedagen is dan wat moeilijk... ik zou zeggen (52/47-1) * (een bepaald bedrag) Ik weet dus niet of dit het kale minimumuurloon moet zijn of moet dit het minimumuurloon inclusief die 8 procent zijn.
Zou fijn zijn als iemand me dit kan uitleggen! |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 17 dec 2012 18:36 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zeggen maandloon delen door vier en dan door zestien (dus delen door vierenzestig).
Maar om het accuraat te houden: in art. 8 lid 1 onder a Wet minimumloon staat het minimum maandloon. Het is beter om daaraan te toetsen (Euro 1456,20). |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
|
|
|
 |
Thomas-87
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: di 18 dec 2012 13:12 Onderwerp: |
|
|
Volgens uw berekening en die site zou ik rond de 20€ per uur moeten verdienen ergens hoop ik dat jullie gelijk hebben maar mijn verstand zegt toch dat dit niet klopt.
Ik heb even bij een bekende van mij nagevraagd en volgens diegene doe je het zo.
Minimumuurloon = X
Minimummaandloon = A
Gebruikelijke werkweek in de CAO = B
(X*12/52) en dat dan delen door B
Dus 1456,20 * 12 / 52 = weekloon en dat dan gedeeld door 38. (De gebruikelijke werkweek is 38 uur) dan kom je uit op 8,84. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
|
|
|
 |
|