|
Auteur |
Bericht |
ouderschap
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 dec 2012 17:22 Onderwerp: betalingsverplichting |
|
|
Enige jaren geleden ben ik gescheiden. In het echtscheidingsconvenant is opgenomen dat ik me verplicht voor mijn kinderen te betalen zolang ze studeren in de vorm van alimentatie. Nou staat er ook dat ik tot max hun 25e jaar dien te betalen voor studie en onderhoud als hun studieresultaat redelijk is. Wat redelijk is wordt niet genoemd.
ik ben opnieuw getrouwd en heb slechts een WAO uitkering met een kleine aanvulling.
Mijn vraag is ben ik verplicht aan die betaling te voldoen na hun 21e? Mijn vrouw en ik hebben eigenlijk geen financiële ruimte meer om dit te dragen. Wij hebben de kinderen te kennen gegeven van plan te zijn met hun 21e te stoppen met de alimentatie. Kunnen zij mij (hun moeder zal ze dit zeker souffleren) toch dwingen door te betalen? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
ouderschap
|
Geplaatst: wo 05 dec 2012 16:55 Onderwerp: |
|
|
Het punt is dat ik inmiddels met volwassen kinderen te maken heb die als jonge kinderen iets moesten tekenen zonder dat ze wisten wat het inhield. Mijn ex heeft er voor gezorgd dat zij bijzonder goed met de financien is weg gekomen.
U zegt dat zij mij aan het convenant kan houden, maar heeft zelf nooit het convenant als leidraad gebruikt. Ze heeft het te pas en te onpas aan de kinderen overgelaten er met mij over te praten en ze heeft zich ook nooit aan de opvoedafspraken gehouden. Maar goed, dit staat los van de evt financiele verplichtingen aan mijn kinderen.
Ik zou graag een reactie willen hebben van iemand die er wel verstand van heeft. Dat helpt me hopelijk meer bij het begrijpen van mijn plichten en evt rechten. |
|
|
|
 |
ouderschap
|
Geplaatst: wo 05 dec 2012 16:55 Onderwerp: |
|
|
Het punt is dat ik inmiddels met volwassen kinderen te maken heb die als jonge kinderen iets moesten tekenen zonder dat ze wisten wat het inhield. Mijn ex heeft er voor gezorgd dat zij bijzonder goed met de financien is weg gekomen.
U zegt dat zij mij aan het convenant kan houden, maar heeft zelf nooit het convenant als leidraad gebruikt. Ze heeft het te pas en te onpas aan de kinderen overgelaten er met mij over te praten en ze heeft zich ook nooit aan de opvoedafspraken gehouden. Maar goed, dit staat los van de evt financiele verplichtingen aan mijn kinderen.
Ik zou graag een reactie willen hebben van iemand die er wel verstand van heeft. Dat helpt me hopelijk meer bij het begrijpen van mijn plichten en evt rechten. |
|
|
|
 |
|