Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 22:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

moeder verbied contact meisje 17 jaar oud
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gerbendh

Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2012 22:42    Onderwerp: moeder verbied contact meisje 17 jaar oud Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een vriendin en wij houden van elkaar.
Dit komt van beide kanten.
Toen haar moeder erachter kwam dat we aan het skypen waren, mocht ze ineens niet meer op skype. Toen niet meer op msn, en toen niet meer op internet. Ja echt wtf ...

Ik ben zelf echt geen raar persoon, en ik heb ook nog nooit met haar ouders gepraat. Maar nu hebben ze zelfs haar telefoon afgepakt en weet ik niet eens meer of ze nog wel leeft. Dit is niet een erg prettige situatie.

Nu is de vraag mogen haar ouders verbieden dat we met elkaar omgaan?
zij is 17 en ik ben 18.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2012 23:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

gerbendh schreef:
Hallo,

Toen haar moeder erachter kwam dat we aan het skypen waren, mocht ze ineens niet meer op skype. Toen niet meer op msn, en toen niet meer op internet. Ja echt wtf ...

Ik ben zelf echt geen raar persoon, en ik heb ook nog nooit met haar ouders gepraat. Maar nu hebben ze zelfs haar telefoon afgepakt en weet ik niet eens meer of ze nog wel leeft. Dit is niet een erg prettige situatie.

zij is 17 en ik ben 18.

Natuurlijk mogen ze dat als ouders verbieden. En zelfs om redenen die jou en haar totaal niet logisch in de oren klinken, of misschien wel onterecht. Maar daarvoor zijn zij ouders en jullie pubers. Er is (terecht) geen rechter bij wie jij het recht kan afdwingen contact met haar te hebben. Noch hoeven haar ouders zich tegenover jullie te verantwoorden.

En verder is het concept 'houden van' op jullie leeftijd nog erg betrekkelijk, dus zoek gewoon een ander pubertje om mee te experimenteren.

Overigens zullen de ouders haar niet voor niets verbieden om met jou contact te hebben. We hebben het hier kennelijk niet over iemand uit een streng gristelijk gezin, maar iemand die alle vrijheid had die een kind van deze tijd maar kon hebben, tot jij in beeld kwam. Denk daar ook maar eens over na.

Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: di 13 nov 2012 5:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou Dr Dunno jouw old school benadering klopt niet echt. Dit komt aardig in de buurt van kindermishandeling en dan komt Jeugdzorg en de Raad van de Kinderbescherming om de hoek en dan hebben de ouders het nakijken!

Daar schiet Ger weinig mee op overigens.

En de zonder enig sppor van bewijs zeggen (dr Dunno) "... tot jij in beeld kwam. Denk daar ook maar eens over na."

Jij kent Ger dr Dunno? Pffff.
A.Verkerk

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 13 nov 2012 9:32    Onderwerp: Re: moeder verbied contact meisje 17 jaar oud Reageer met quote Naar onder Naar boven

gerbendh schreef:
Hallo,

zij is 17 en ik ben 18.

Ik vind de benadering van dr. Dunno wel erg kort door de bocht. Rond die leeftijd had ik ook een vriendin en dat heeft uiteindelijk bijna 5 jaar geduurd en je weet na een jaartje echt wel dat je van elkaar houdt, ook al maak je dat pas voor het eerst mee.

Maar... als je haar ouders nog niet hebt ontmoet dan heb ik het idee dat jullie nog niet zo heel lang wat hebben en dat houden van dan idd een vrij relatief begrip is. Of ik kan de conclusie trekken dat jij gewoon niet zo beleefd bent. Als ik later een dochter heb van die leeftijd en die heeft een vriendje die zich niet even netjes komt voorstellen zodat je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, zou ik daar ook niet vrolijk van worden. Als jij nog nooit met ze hebt gepraat kunnen zij niet weten dat jij geen raar persoon bent. Dus ga eens netjes een handje geven aan ma en/of pa...

Een juridische oplossing zul je denk ik niet vinden, dus met dit advies zul je het wat mij betreft moeten doen.
sandra1978

Leeftijd: 47
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2012 11:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En je weet ook niet waarom haar ouders je vriendin alles hebben verboden. Wij hebben dit ook gedaan bij onze dochter en waarom, omdat ze de social media gebruikte om haar gal te spuwen over vanalles op onacceptabele manier, er stiekem allerlei zaken werden afgesproken en we gewoon voorgelogen en beduveld werden. Dan is het maar goed dat je als ouder dergelijke maatregelen kan nemen..... Wat me opvalt is dat je schrijft 18 te zijn, maar bij je profiel staat 19... Wie weet is je vriendin jonger dan ze jou heeft verteld en daarbij ben jij meerder en zij minderjarig waar haar ouders ook nog iets van kunnen vinden. Ben geen rechter advocaat of wat ook, maar wel moeder en het lijkt me heel vreemd dat vriendjes tegenwoordig kunnen beslissen wat ouders al dan niet als regel stellen... Gevaarlijk ook als je tegenwoordig kijkt naar het hele loverboy circuit, dus zal je netjes af moeten wachten tot haar ouders bijdraaien of wachten tot ze meerderjarig is en op zichzelf gaat wonen....
dr.dunno

BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012 2:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hermanJ schreef:
Nou Dr Dunno jouw old school benadering klopt niet echt. Dit komt aardig in de buurt van kindermishandeling en dan komt Jeugdzorg en de Raad van de Kinderbescherming om de hoek en dan hebben de ouders het nakijken!

Dank je voor deze comment, daarmee toon je zelf al aan dat je inhoudelijk weinig bij te dragen hebt aan de vraag die je vriend/jij zelf stelde.

Je minderjarige dochter d'r hormonen in het gareel houden kindermishandeling noemen

BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012 2:34    Onderwerp: Re: moeder verbied contact meisje 17 jaar oud Reageer met quote Naar onder Naar boven

A.Verkerk schreef:
gerbendh schreef:
Hallo,

zij is 17 en ik ben 18.

Ik vind de benadering van dr. Dunno wel erg kort door de bocht. Rond die leeftijd had ik ook een vriendin en dat heeft uiteindelijk bijna 5 jaar geduurd en je weet na een jaartje echt wel dat je van elkaar houdt, ook al maak je dat pas voor het eerst mee.

Maar... als je haar ouders nog niet hebt ontmoet dan heb ik het idee dat jullie nog niet zo heel lang wat hebben en dat houden van dan idd een vrij relatief begrip is. Of ik kan de conclusie trekken dat jij gewoon niet zo beleefd bent. Als ik later een dochter heb van die leeftijd en die heeft een vriendje die zich niet even netjes komt voorstellen zodat je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, zou ik daar ook niet vrolijk van worden. Als jij nog nooit met ze hebt gepraat kunnen zij niet weten dat jij geen raar persoon bent. Dus ga eens netjes een handje geven aan ma en/of pa...

Een juridische oplossing zul je denk ik niet vinden, dus met dit advies zul je het wat mij betreft moeten doen.

Harstikke leuk dat het bij jou goed is afgelopen, maar dat is niet reden om te kunnen spreken van een algemene regel, nog daargelaten dat jij niet de dochter in kwestie was, waardoor het uitgangspunt ook anders is.

Het gaat er hier om dat TS noch z'n liefje juridisch iets kan afdwingen. Dat daarnaast het primaat van de ouders geldt qua opvoedkundige inzichten is een opvatting die algemeen gedeeld wordt, zeker nu we de feiten niet kennen. Als je net als ik praktijkervaring in de zorg zou hebben, zou je weten dat je in deze kunt varen op een 99:100 kans dat je maar beter niet partij kunt kiezen en de ouders maar beter hun opvoeding naar eigen inzicht te laten bepalen, omdat dat het beste is.

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012 8:52    Onderwerp: Re: moeder verbied contact meisje 17 jaar oud Reageer met quote Naar onder Naar boven

dr.dunno schreef:
A.Verkerk schreef:
gerbendh schreef:
Hallo,

zij is 17 en ik ben 18.

Harstikke leuk dat het bij jou goed is afgelopen, maar dat is niet reden om te kunnen spreken van een algemene regel, nog daargelaten dat jij niet de dochter in kwestie was, waardoor het uitgangspunt ook anders is.

Het gaat er hier om dat TS noch z'n liefje juridisch iets kan afdwingen. Dat daarnaast het primaat van de ouders geldt qua opvoedkundige inzichten is een opvatting die algemeen gedeeld wordt, zeker nu we de feiten niet kennen. Als je net als ik praktijkervaring in de zorg zou hebben, zou je weten dat je in deze kunt varen op een 99:100 kans dat je maar beter niet partij kunt kiezen en de ouders maar beter hun opvoeding naar eigen inzicht te laten bepalen, omdat dat het beste is.

Heb je verder gelezen dan de zin waarin ik zeg dat ik jou reactie kort door de bocht vind? Je kunt ook iemand van advies voorzien terwijl je die persoon in zijn waarde laat. Zoals ik in de daaropvolgende regels geprobeerd te doen heb. Waarbij ik het overigens voor de rest met je eens ben, je kunt het alleen ook op een andere manier opschrijven.
hermanJ

Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: di 08 jan 2013 5:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dr.dunno schreef:

Je minderjarige dochter d'r hormonen in het gareel houden kindermishandeling noemen

Geachte Dr. U gaat wel weer 2 stapjes verder in uw redenatie. Het ontnemen van in deze tijd gebruikelijke communicatie middelen voor adolescenten (computer, FB, mobieltje) vind ik inderdaad erg in de richting van kindermishandeling. Het is in zekere zin vergelijkbaar met "pesten" (je pikt iemand uit de groep en behandelt haar anders dan de rest).

Misschien heeft Dr. zelf geen kinderen ofwel kijkt hij er niet naar om ("dat doet mama maar, Dr. is te druk met gewichtiger zaken"), maar een adolescent zijn/haar mobiel afpakken is in de huidige tijd traumatisch (behalve natuurlijk bij Jehova getuigen en zwarte kousen). Opzettelijk een trauma veroorzaken wordt door de "deskundigen" gezien als mishandeling, ik zie dat eigenlijk ook zo.

Natuurlijk is er juridisch niet veel te doen, maar als dochterlief door het gedrag van ouders wegloopt (ze zal zeker niet de enige zijn en het is van alle tijden (Romeo en Julia) Boudewijn de Groot: "Arm kind, 16 lentes ...") dan kan het een kinderbeschermingszaak worden en heeft de interventie van de ouders een tegengesteld effect.
sandra1978

BerichtGeplaatst: di 08 jan 2013 12:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat een onzin dat dat traumatisch is! Wij doen het hier ook als de 16 jarige dochter niet doet wat ze moet doen. Maak het even, negatief gedrag heeft negatieve consequenties, dat heeft niks met mishandeling maar opvoeding te maken! Zijn kinderen die in wibra kleren rondlopen dan ook mishandeld? Veel kinderen doen dat niet dus dat is ook uitsluiting. Een mobiel is geen eerste levensbehoefte! Geen eten geven dat is mishandeling! Consequenties aan gedrag verbinden door telefoon en internet weg te halen niet. En sterker we controleren ook haar mail en facebook en waarom? omdat door al die moderne social media er een hoop gebeurd dat het daglicht niet kan verdragen en als ouder hoor je voor je kind te zorgen, dat vinden ze dan maar niet leuk, maar dat is vermoord worden ook niet.... Pfff... kindermishandeling, moet niet gekker worden.., Pubers van tegenwoordig menen dat ze volwassen zijn en alles zelf mogen beslissen, zo werkt het leven niet, hier niet. Hier gelden regels en daar houd je je aan, zo niet dan heeft dat consequenties. Als mijn porsche in beslag genomen wordt omdat ik veel te hard reed is dat mijn eigen schuld, en hoor ik dan niet meer binnen de groep is dat dus ook uitsluiting en pesten? nee hoor gewoon een kwestie van eigen schuld dikke bult. (voor de duidelijkheid ik heb geen porsche...)
Rechterindemeesten

Leeftijd: 125
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: di 08 jan 2013 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sandra1978 schreef:
Wat een onzin dat dat traumatisch is! Wij doen het hier ook als de 16 jarige dochter niet doet wat ze moet doen. Maak het even, negatief gedrag heeft negatieve consequenties, dat heeft niks met mishandeling maar opvoeding te maken! Zijn kinderen die in wibra kleren rondlopen dan ook mishandeld? Veel kinderen doen dat niet dus dat is ook uitsluiting. Een mobiel is geen eerste levensbehoefte! Geen eten geven dat is mishandeling! Consequenties aan gedrag verbinden door telefoon en internet weg te halen niet. En sterker we controleren ook haar mail en facebook en waarom? omdat door al die moderne social media er een hoop gebeurd dat het daglicht niet kan verdragen en als ouder hoor je voor je kind te zorgen, dat vinden ze dan maar niet leuk, maar dat is vermoord worden ook niet.... Pfff... kindermishandeling, moet niet gekker worden.., Pubers van tegenwoordig menen dat ze volwassen zijn en alles zelf mogen beslissen, zo werkt het leven niet, hier niet. Hier gelden regels en daar houd je je aan, zo niet dan heeft dat consequenties. Als mijn porsche in beslag genomen wordt omdat ik veel te hard reed is dat mijn eigen schuld, en hoor ik dan niet meer binnen de groep is dat dus ook uitsluiting en pesten? nee hoor gewoon een kwestie van eigen schuld dikke bult. (voor de duidelijkheid ik heb geen porsche...)

HermanJ spreekt ook niet over consequenties voor onbehoorlijk gedrag. Uit de geschetse situatie in de eerste post blijkt geenszins sprake te zijn van zulk gedrag. Wel van het beperken van communicatiemiddelen zodat met Gerben geen contact tot stand kan komen. Of zijn vriendin heeft zich zodanig gedragen dat zij als straf restricties krijgt opgelegd of er speelt iets anders. Ik snap best dat iemand dit als pesten kan opmerken, al denk ik eerder dat het overbezorgde ouders zijn. Over staffen, zoals jij bedoelt, heeft hij het niet.

Traumatisch is wellicht overdreven, maar in deze tijd kan het ontnemen van mobieltjes, internet, e.d. zeker een negatieve invloed op een kind hebben. Zorg maar eens dat je met je vriendjes op school mee kunt praten op maandagmorgen over de lol die zij via sms of social media hebben gehad...

Het is enorm naief om te denken dat je dochter niets meekrijgt van wat er gebeurd in de wereld. We leven in 2013: iemand van 16 jaar heeft inmiddels al alles gezien of gehoord. Heb gewoon vertrouwen in je dochter en laat haar ongecontroleerd e-mailen en facebooken. Praat gewoon veel met haar. Over twee jaar krijgt ze al stemrecht en mag ze in een auto rijden. Ze groeien nu eenmaal ooit op. Daarbij, als ik in haar situatie verkeerde, geloof me, dan is het kinderspel om te facebooken of e-mailen zonder dat ouders daar ooit achter zouden komen. Haar generatie is op dit punt niet meer te stoppen.
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2013 8:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rechterindemeesten schreef:

HermanJ spreekt ook niet over consequenties voor onbehoorlijk gedrag. Uit de geschetse situatie in de eerste post blijkt geenszins sprake te zijn van zulk gedrag. Wel van het beperken van communicatiemiddelen zodat met Gerben geen contact tot stand kan komen. Of zijn vriendin heeft zich zodanig gedragen dat zij als straf restricties krijgt opgelegd of er speelt iets anders. Ik snap best dat iemand dit als pesten kan opmerken, al denk ik eerder dat het overbezorgde ouders zijn. Over staffen, zoals jij bedoelt, heeft hij het niet.

Maar wel over een handeling die jeugdzorg, en dus ook de Raad voor de Kinderbescherming, normaal vinden. In een gezinsvervangend tehuis en in de pleeggezinnen mogen de kinderen niet of sporadisch gebruik maken van de moderne communicatiemiddelen, dit ook niet als straf maar is een gangbaar handelen van de st. Jeugdzorg.

Traumatisch is wellicht overdreven, maar in deze tijd kan het ontnemen van mobieltjes, internet, e.d. zeker een negatieve invloed op een kind hebben. Zorg maar eens dat je met je vriendjes op school mee kunt praten op maandagmorgen over de lol die zij via sms of social media hebben gehad...

En dat is waar we veel te ver in zijn door geschoten, kinderen praten niet meer met elkaar maar via één of andere sociale media of sms met alle gevolgen vandien, denk hierbij mede aan project X in Haren wat enorm uit de klauwen is gelopen door het gebruik van sociale media.

Het is enorm naief om te denken dat je dochter niets meekrijgt van wat er gebeurd in de wereld. We leven in 2013: iemand van 16 jaar heeft inmiddels al alles gezien of gehoord. Heb gewoon vertrouwen in je dochter en laat haar ongecontroleerd e-mailen en facebooken. Praat gewoon veel met haar. Over twee jaar krijgt ze al stemrecht en mag ze in een auto rijden. Ze groeien nu eenmaal ooit op. Daarbij, als ik in haar situatie verkeerde, geloof me, dan is het kinderspel om te facebooken of e-mailen zonder dat ouders daar ooit achter zouden komen. Haar generatie is op dit punt niet meer te stoppen.

Vertrouwen hebben in je kinderen of wantrouwen hebben tegen de sociale media zijn twee verschillende dingen, ook al vertrouw jij je kind volledig juist dan kan het op één of andere manier misbruikt worden op één van die sites, er zwerven niet voor niets zoveel naakt foto's van meisjes op het internet rond, het is niet voor niets dat er zelfs in series voor jeugdige zoals spangas er regelmatig voor misbruik van gegevens wordt gewaarschuwd.

Ben de discussie een beetje beu.

Hier hebben ouders gehandeld naar hun inzichten, inzichten die door velen wordt gesteund. Ouders blijven volharden in hun standpunt en ontnemen TS de mogelijkheid om contact af te dwingen met hun dochter.

TS zal zich hierbij moeten neerleggen en de wens van de ouders respecteren zolang ze in handelen in het belang van de dochter en naar hun mening (en alleen al aan de vraagstelling te zien ook de mijne).
sandra1978

BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2013 11:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"" HermanJ spreekt ook niet over consequenties voor onbehoorlijk gedrag. Uit de geschetse situatie in de eerste post blijkt geenszins sprake te zijn van zulk gedrag. ""

Het vriendje spreekt hier inderdaad niet over, maar ook die hoeft niet van alles op de hoogte te zijn wat er speelt tussen zijn vriendin en haar ouders. Ben van mening dat we idd veel te ver zijn doorgeschoten is dat hele mobiele telefoon gebeuren, geloof dat meerdere ouders dat vinden dus wellicht zijn we er over een paar jaar weer vanaf.

Vertrouwen is makkelijker gezegd als gedaan maar via social media wordt ook een heleboel stiekem gedaan zoals in geval van onze dochter, praten tot in den treure gedaan maar dat is nu wel klaar, en inderdaad je kan het stiekem doen, heeft ze ook keer op keer gedaan, maar... het komt toch steeds uit en de ellende is dan alleen maar groter. Ben het met theod eens, praten kan die jeugd niet meer, alleen in van die sms turbo taal en verder niet. En ja ze mag autorijden en stemmen, zo is de wet en die verander ik ook niet in mijn eentje, maar.... ook al kan ze autorijden dan heeft ze nog geen auto, om de mijne mee te krijgen is er eerst vertrouwen nodig wat er nu niet is. Maar goed die discussie is een heel andere het gaat er mij om dat er een vriendje reageerd die de ouders van zijn vriendin niet kent en wel meent te weten hoe het allemaal zit en wat zij moeten doen. Daar gaat hij niet over zijn vriendin is meerderjarig en haar ouders bepalen en als zij ineens geen toegang meer heeft tot social media zal er wel wat zijn gebeurd... waar wij niks vanaf weten het verhaal van onze dochter meldt ik daarom om te laten zien dat er meerdere kanten aan een medaille zitten.....
sandra1978

BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2013 11:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"" HermanJ spreekt ook niet over consequenties voor onbehoorlijk gedrag. Uit de geschetse situatie in de eerste post blijkt geenszins sprake te zijn van zulk gedrag. ""

Het vriendje spreekt hier inderdaad niet over, maar ook die hoeft niet van alles op de hoogte te zijn wat er speelt tussen zijn vriendin en haar ouders. Ben van mening dat we idd veel te ver zijn doorgeschoten is dat hele mobiele telefoon gebeuren, geloof dat meerdere ouders dat vinden dus wellicht zijn we er over een paar jaar weer vanaf.

Vertrouwen is makkelijker gezegd als gedaan maar via social media wordt ook een heleboel stiekem gedaan zoals in geval van onze dochter, praten tot in den treure gedaan maar dat is nu wel klaar, en inderdaad je kan het stiekem doen, heeft ze ook keer op keer gedaan, maar... het komt toch steeds uit en de ellende is dan alleen maar groter. Ben het met theod eens, praten kan die jeugd niet meer, alleen in van die sms turbo taal en verder niet. En ja ze mag autorijden en stemmen, zo is de wet en die verander ik ook niet in mijn eentje, maar.... ook al kan ze autorijden dan heeft ze nog geen auto, om de mijne mee te krijgen is er eerst vertrouwen nodig wat er nu niet is. Maar goed die discussie is een heel andere het gaat er mij om dat er een vriendje reageerd die de ouders van zijn vriendin niet kent en wel meent te weten hoe het allemaal zit en wat zij moeten doen. Daar gaat hij niet over zijn vriendin is meerderjarig en haar ouders bepalen en als zij ineens geen toegang meer heeft tot social media zal er wel wat zijn gebeurd... waar wij niks vanaf weten het verhaal van onze dochter meldt ik daarom om te laten zien dat er meerdere kanten aan een medaille zitten.....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds