rien_nl
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 21 okt 2012 22:11 Onderwerp: Natuurbeschermingvergunning vertraagd |
|
|
L.S.
Ik heb van de gemeente een stuk terrein gekocht .Het huidige terrein heeft de gemeente gekocht om te saneren.
In de overeenkomst staat dat ik de grond moet betalen na verkrijging van de laaste vergunning en vervolgens een jaar later weg moet wezen. van de huidige locatie.
Tevens dien ik tijdig de vergunningen aan te vragen
( Dit is het lastige).
Het volgende speelt nu . de gemeente wil dat wij per 1 nov volgend jaar wegzijn. Echter onze benodigde bouwtijd is een jaar nadat we beginnen mogen
Ik heb de omg vergunningen aangevraagd op 1 juni dus deze had verleend kunen worden half september . ( Op tijd dus) Ik heb gekozen voor de korte procedure wat betreft het milieudeel van de omgevingsvergunning.
ECHTER half juni deelt de provincie mee dat er een Natuur Beschermings vergunning dient aangevraagd te worden. In een brief heeft de gemeente wel aangeven dat ik een omgevingsvergunning moet aanvragen.
Deze NB vergunning is 1 okt aangevraagd
Vermoedelijk wordt deze vergunning pas in december afgegeven of zelfs nog later bij bezwaren (De provincie kan zes maanden tijd nemen voor een nb vergunning.
wij zullen dus zoals het er nu uitziet niet voor 1 november volgend jaar kunnen verhuizen
De gemeente verwijt mij nu dat ik niet voldaan zou hebben aan het op tijd aanvragen van de vergunningen
a)Ik bestrijd dit ,daar ik niet op de hoogte was van het aanvragen van een NB vergunning
b)Overigens was het mij zelfs niet bekend dat wij zo dicht bij een Nature 2000 gebied zouden komen zitten
c)In de akte staat ook dat als ik niet tijdig aanvraag de gemeente mij moet sommeren en kan vervolgens een boete opleggen.
De vraag is kan gemeente mij verwijten dat ik de vergunning niet tijdig heb aangevraagd en vervolgens mij dwingen eerder te verhuizen _________________ Late haver komt ook op |
|