Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 14:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie weet dit?
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ScorpionWoman

Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012 2:24    Onderwerp: Wie weet dit? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Allen,
Via MP heb ik een mobiel verkocht die Techisch 100% goed was maar alleen de achterkant was vaal .
Dit heb ik ook in de advertentie vermeld.
Nu is deze verkocht en kreeg de dag dat men het mobieltje had ontvangen een mailtje met de melding dat de speaker het niet goed doet en dus niet normaal mee gebeld kon worden.

Ik moest dan de telefoon maar terug nemen en het geld terug betalen...en het mobieltje maar weer te koop zetten op MP Question
Ja lekker dan ik krijg een kapot mobieltje terug die hier 100% werkend de deur uit is gegaan en die moet ik dan maar weer te koop aanbieden.

Maar nu krijg ik van PayPal (omdat het ook via PayPal betaald is) een bericht dat er een geschil geopend is.
En dat ik toch maar even het bedrag terug moet betalen.

Sorry maar ik heb nu even geen idee wat ik hier mee moet.
Ik heb de telefoon GOED werkend verkocht en nu opeens werkt hij niet goed meer.
Wie kan mij raad geven?
Want ik wil geen kapotte telefoon terugkopen waar ik zelf ook niks meer mee kan.
Want opnieuw aanbieden op MP is toch echt geen optie.

Kapotte spullen horen in een vuilnisbak en niet op MP.
En aangezien ik nooit iets heb aangeboden wat kapot is.
Behalve als er spullen waren die deels kapot waren en men deze nog voor onderdelen kon gebruiken...maar dat vermeld ik er altijd bij.
Dan weet men meteen waar ie aan toe is en wat ie er nog aan heeft.
Lijkt mij ook wel zo netjes.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,

Er is geen sprake van consumentenkoop (art. 7:5 Burgerlijk Wetboek), noch van koop op afstand (art. 7:46a onder b BW), want u handelde niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Dat betekent dat de gewone regels van wanprestatie van toepassing zijn (art. 6:74 BW). Dat betekent ook dat de bewijslast rust op de kopers die stellen dat de telefoon al bij ontvangst kapot was.
De kopers moeten dus bewijzen dat de telefoon al bij ontvangst kapot was. Ik denk daarom dat u goede kans heeft dit geschil te winnen.

Met vriendelijke groet,

Marja
ScorpionWoman

BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marja.verstralen schreef:
Dag,

Er is geen sprake van consumentenkoop (art. 7:5 Burgerlijk Wetboek), noch van koop op afstand (art. 7:46a onder b BW), want u handelde niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Dat betekent dat de gewone regels van wanprestatie van toepassing zijn (art. 6:74 BW). Dat betekent ook dat de bewijslast rust op de kopers die stellen dat de telefoon al bij ontvangst kapot was.
De kopers moeten dus bewijzen dat de telefoon al bij ontvangst kapot was. Ik denk daarom dat u goede kans heeft dit geschil te winnen.

Met vriendelijke groet,

Marja

Marja als eerste bedankt voor je reactie.

Maar het punt is wel nu ze een geschil hebben geopend via PayPal is er dan kans dat ze het geld alsnog kunnen terug vorderen?
Want dit stond ook al bij het mailtje die ik kreeg van PayPal.

Quote:
voordat de
koper het opwaardeert en een PayPal-claim indient of een terugboeking
aanvraagt bij zijn kaartuitgevende instantie.

Want wat men aangaf in een mail is dit.

Quote:
Mocht PayPal inderdaad tot de conclusie komen dat het in de verzending is gebeurd, dan ligt het probleem bij Post NL en moet ik het met hen gaan regelen. Het is alleen zo dat ik, om die laatste stap eventueel te kunnen zetten, er zeker van moet zijn dat het daar gebeurd is.

Maar hoe wil PayPal deze conclusie kunnen komen?
Vraag ik mij dan af.
Want zij hebben nog het toestel voor of na de verkoop niet in handen gehad.
Vind het allemaal een beetje vaag.

Want als het antwoord van PayPal niet bevredigend genoeg is naar de koper's zin dan kunnen ze straks alsnog het geld terug eissen terwijl het al beslegd is.Of heb ik dit mis? Gezien de eerste Quote die ik heb geplaatst.
Heb dit namelijk nooit aan de hand gehad.
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 8:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De kopende partij meldt op de dag van ontvangst dat de speaker niet werkt en er dus niet mee gebeld kan worden. De telefoon is dus kapot op de dag van ontvangst.
Mijn mening is dat u als verkoper dan het verlies moet nemen. Zou u het leuk vinden als u iets koopt wat al dezelfde dag onbruikbaar is?

U kunt niet aannemelijk maken dat de telefoon goed functioneerde en de koper kan aannemelijk maken dat op de dag van eerste gebruik de telefoon kapot is en dit direct heeft gemeld. Als u nu eerlijk bent tegen u zelf, dan wil je toch iemand anders niet met de ellende laten zitten?

Paypal heeft nu eenmaal kopersbescherming, u bent met dit systeem akkoord gegaan en terecht heeft Paypal de bewijslast bij u neergelegd. Kunt u het niet bewijzen, dan gaat het bedrag terug naar de koper.
ScorpionWoman

BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

WimWest schreef:
De kopende partij meldt op de dag van ontvangst dat de speaker niet werkt en er dus niet mee gebeld kan worden. De telefoon is dus kapot op de dag van ontvangst.
Mijn mening is dat u als verkoper dan het verlies moet nemen. Zou u het leuk vinden als u iets koopt wat al dezelfde dag onbruikbaar is?

U kunt niet aannemelijk maken dat de telefoon goed functioneerde en de koper kan aannemelijk maken dat op de dag van eerste gebruik de telefoon kapot is en dit direct heeft gemeld. Als u nu eerlijk bent tegen u zelf, dan wil je toch iemand anders niet met de ellende laten zitten?

Paypal heeft nu eenmaal kopersbescherming, u bent met dit systeem akkoord gegaan en terecht heeft Paypal de bewijslast bij u neergelegd. Kunt u het niet bewijzen, dan gaat het bedrag terug naar de koper.

Als de telefoon bij mij GOED WERKEND de deur uit is gegaan en hij komt daar binnen en hij werkt volgens de koper niet goed. Kan ik daar dan iets aan doen?
Nee volgens mij niet.
Maar geheel eerlijk vinden doe ik het ook niet als ik de telefoon die nu niet meer goed werkt terug moet nemen en ik er verder dan zelf ook niks meer mee kan.
Is dat wel eerlijk dan?
Ten eerste kan ik het niet helpen dat het Zeer Waarschijnlijk onderweg is gebeurt.
En ten tweede is dit altijd een risico wat de koper ook zelf heeft toe gegeven.
Daarom heeft deze er ook voor gekozen om het verzekerd te laten verzenden.
En ja men heeft kontakt opgenomen de dag dat men het ontvangen heeft maar pas in de avond.
Dus wie kan mij vertellen dat men deze niet zelf heeft laten vallen oid.
Daar moet ik de koper dan ook zomaar op het woord geloven.
Beetje kromme redenatie als ik heel eerlijk ben.

En ja ik ben akkoord gegaan met het PayPal systeem maar deze kan ook niet meer doen dan 2 verhalen aanhoren van 2 mensen.

Maar ik ben het er niet mee eens dat als ik iets verkoop wat 100% technisch in orde is en naderhand volgens zeggen dit niet meer is dat ik daar voor op moet draaien.
En ik dan maar een kapot toestel terug moet kopen.
En volgens de koper maar weer te koop moet aanbieden op MP.
Ja natuurlijk.....niet

Ik verkoop en verstuur al jaren spullen (op ebay altijd 100% feedback gehad)....tot glazen kerstballen aan toe.
Zelfs deze zijn Heel overgekomen bij de koper.
Dat zegt toch wel iets over het verpakken van items....maar nu opeens zou er iets kapot zijn....zeker gezien het feit dat men zelf al begint over het risico qua verzenden en hem verzekerd laat verzenden vind ik het wel erg verdacht dat er nu opeens iets aan de hand is met het toestel.
Maar wat ikzelf denk is dan men het er niet zo mooi uit vond zien (terwijl men dit wist) en het op deze manier probeert om er weer vanaf te komen.
Maar dat is mijn mening
En aangezien dit persoon ook maar 1 dag op MP zat had ik al zo mijn twijfels.
Heb er spijt van dat ik het toestel aan dit persoon verkocht heb.
Mijn gevoel zei al dat er iets niet helemaal klopte...had ik er nu maar naar geluisterd.
En nee dit was niet de enige geinteresseerde maar de eerste die reageerde en ik ben zo'n persoon die het eerlijk vind om de eerste ook meteen de eerste kans te geven....ook al word er meer geboden.
Maar blijkbaar word eerlijkheid gestraft.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds