Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 18:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verkeerde adressering gebruikt door OM/CJIB
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jurgen1978

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 13:56    Onderwerp: Verkeerde adressering gebruikt door OM/CJIB Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

In maart dit jaar ontving ik 2 bekeuringen (1`voor het niet bezitten van een geldige verzekering voor mijn auto en 1 voor het niet apk laten keuren van mijn auto) Ik ben hiertegen in beroep gegaan bij het CVOM. Tot zover alles normaal. Nu kreeg ik van het OM een bevestiging voor 1 van de 2 bekeuringen, dat het beroepschrift ontvangen was (een maand later) Van de andere bekeuring heb ik nooit een ontvangstbevestiging gehad.

Aangezien ik dit vreemd vond heb ik het CJIB gebeld en gevraagd naar de status van de 2 bekeuringen. Voor beiden was de status dat ik in beroep was gegaan en gedurende de tijd tot de uitsrpaak ik de bekeuringen dus niet hoefde te betalen.

Nu weet ik dat het OM wettelijk 16 weken de tijd heeft om een beslissing te nemen aangaande het beroepschrift dat ik heb ingediend. Indien dit niet voldoende tijd is voor het OM kan men mij schriftelijk inlichten dat men nog 10 weken extra tijd in acht neemt.

Voor wat betreft de eerste van de 2 bekeuringen zijn inmiddels zowel de 16 weken + 10 extra weken verstreken. En ik heb geen enkel bericht gehad.

Daarom heb ik het CJIB gebeld met de vraag wat de status van de bekeuringen was. Zij vertelden me dat er voor de 1ste bekeuring reeds een 1ste aanmaning was gestuurd. Deze had ik niet ontvangen en dus vroeg ik waar deze aanmaning dan naartoe was gestuurd. Hierop antwoorde de medewerkster van het CJIB dat deze naar, zo blijkt, mijn oude adres was gestuurd. Nadat ik de medewerkster hierop attent maakte bevestigde zij mij dat zij inderdaad een fout hadden gemaakt en alle correspondentie (uitslagen OM e.d.) naar mijn nieuwe adres zouden sturen.

Mijn vraag is: moet ik zomaar accepteren dat het OM en CJIB fouten maken en post sturen naar mijn oude adres (waar ik per 1 april niet meer woonde)?
Ten eerste, ik kon niet weten dat correspondentie naar het oude adres was gestuurd, omdat er ook post naar mijn nieuwe adres was gestuurd. Ik ging er dus vanuit dat men wel degelijk wist dat ik op mijn nieuwe adres woonde (daar mag ik ook vanuit gaan, want het CJIB stuurt post naar het adres waarop je staat ingeschreven bij de GBA)
Ik heb de volledige 26 (16+10) weken gewacht op een uitslag van het OM tav mijn beroepschrift. Dit antwoord is niet gekomen en dus verwacht ik een seponering van de aan mij opgelegde beschikking. Nu plotseling blijkt dat er een fout is gemaakt en dat ik wel gewoon de beschikking moet betalen (een bedrag a 386 EUR) Wellicht zelfs met de aanmaningskosten voor het niet op tijd betalen van de beschikking (waarvan ik dus nog niet eens wist óf ik die moest betalen)
Ten tweede, er zijn prive documenten gestuurd naar een adres waar ik niet meer woon (en waar ik ook geen contacten meer mee heb) Dit is slordig en onzorgvuldig van het OM/CJIB. Kunnen ze hiermee wegkomen?

Mijn vraag is dan ook Moet ik deze bekeuringen alsnog betalen of kan ik, vanwege bovenstaande redenen eisen dat de bekeuringen geseponeerd worden?

Hartelijk dank voor jullie reactie!

Mvgr

Jurgen van Geest
Bekijk profiel Stuur privé bericht
quilja

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stuur een brief met het verzoek de aanmaningskosten kwijt te schelden. Geef aan de boete zelf wel te willen betalen, maar de door een fout van OM/CJIB gemaakte aanmaningskosten niet.
Je kunt overigens in de brief best aangeven dat je vindt dat er slordig en onzorgvuldig met je gegevens is omgesprongen, dat je daar, zacht uitgedrukt, niet erg gecharmeerd van bent en dat je eigenlijk vindt dat daarom de boete(s) ook kwijtgescholden zou(den) moeten worden.
Ook bij het OM en CJIB werken redelijke mensen. Als de fout bij hun ligt, is er een redelijke kans dat de aanmaningskosten kwijtgescholden worden.
De boete zal hoogstwaarschijnlijk niet worden kwijtgescholden. Er is tenslotte al beslist dat de boete terecht was, m.a.w. dat u zich in het verkeer niet aan de regels gehouden heeft. Dit staat los van de gemaakte fout(en).

Succes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds