|
Auteur |
Bericht |
FrankP
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: za 28 jul 2012 20:20 Onderwerp: Betaalbewijs in rechtzaak |
|
|
Ongeveer anderhalf jaar terug heb ik een aanmaning ontvangen. In deze brief stond vermeld dat ik een van de betalingsperiode niet zou hebben voldaan. Dit heb ik na gekeken en de betaling was voldaan. Netjes op de brief gereageerd. Zij hebben het daarna uitbesteed aan een incasso bureau. Daarna meerdere keren briefcontact gehad met dat bureau en telkens heb ik geprobeerd uit te leggen dat de rekening was voldaan en stelde voor om een betaal bewijs op te sturen. Hierna niets meer van gehoord.
Tot vorige week dan, een brief van mijn werkgever dat er loonbeslag is gelegd..
Er was dus al een recht zaak geweest en ben bij verstek veroordeeld. Ik ben direct naar het juridisch loket gegaan. Daar werd mij verteld dat ik het vonnis moest opvragen. Opnieuw het incassobureau gebeld en naar het vonnis gevraagd. Vervolgens bankafschriften per post opgevraagd (ouder dan 1,5 jaar) waarop staat dat ik gewoon betaald heb. Nu ga ik in verzet.
Zijn mijn rekening afschriften rechtsgeldig? Of moet de rechter zelf mijn bankgegevens inzien?
Graag jullie juridische advies. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 30 jul 2012 11:30 Onderwerp: |
|
|
In principe kan alles dienen als bewijs in een civiele incasso procedure. Ik zie niet in waarom jouw rekeningafschriften niet als bewijs zouden kunnen dienen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: ma 30 jul 2012 11:53 Onderwerp: Re: Betaalbewijs in rechtzaak |
|
|
FrankP schreef: | Daarna meerdere keren briefcontact gehad met dat bureau en telkens heb ik geprobeerd uit te leggen dat de rekening was voldaan en stelde voor om een betaal bewijs op te sturen. Hierna niets meer van gehoord.
|
Loonbeslag is nogal wat. Niet iets om heel lichtzinnig mee om te gaan. Je zou, afhankelijk van de situatie, ook kunnen proberen om een schadevergoeding te vragen wegens reputatieschade, en/of een klacht in te dienen bij een brancheorganisatie (NVI, NIGK), mits het betreffende incassobureau daarbij is aangesloten. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
Alfred777
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 09 aug 2012 18:11 Onderwerp: |
|
|
Ik reageer misschien wat laat, maar ik vermoed dat je geen slechte kaarten hebt.
Incasso bureaus zijn nu vaak eenmaal agressief in hun benadering van debiteuren. En dreigementen zijn niet van de lucht.
Als je dan in discussie met zo'n instelling gaat ( wat ik meestal af raad ) moet je ze wel een afschrift van het bewijs opsturen.
Een aantal vragen komen bij me op:
Heb je ze een afschrift van de bestreden betaling opgestuurd en zo ja kun je dat bewijzen?
Waarom heb je geen notie gehad van de rechtzaak want op basis van dit vonnis is het beslag niet onrechtmatig.
Dus je moet bewijzen dat ze jouw bewijsstuk hadden voordat de zaak aangespannen werd. Dan is alles wat daar na komt onrechtmatig en levert een schadeplichtigheid op. |
|
|
|
 |
|