|
Auteur |
Bericht |
Franko
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: vr 29 jun 2012 19:20 Onderwerp: Garagehuur opzeggen. |
|
|
Een familielid is verhuurder van garages. Met een van de garagehuurders is er een geschil, deze heeft namelijk al 6 maanden niet betaald.
Er is overigens geen huurcontract opgemaakt......
Nu wil ik weten wat de beste manier is.
Ik zal sowieso moeten opzeggen met aangetekende brief met de gronden van de opzegging. Hiernaast zal ik een opzegtermijn aanhouden van een maand van de voor de huur overeengekomen dag.
Maar stel hij is opgezegd en meneer reageert niet op de brief of na de opzeggingsdatum staan er nog spullen in de garage. Kan ik die er dan uithalen?
Hiernaast wil ik de afgelopen 6 maanden aan huur nog vorderen, hoe kan ik dit het beste aanpakken? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 29 jun 2012 21:15 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Eerst wachten of de huurpenningen alsnog worden voldaan.
Ik denk niet dat u zomaar zelf spullen mag verwijderen. U heeft daarvoor denk ik een ontruimingsvonnis nodig. Maar ik ben hier niet zeker van.
Voor de huurpenningen: een kort geding aanspannen om een executoriale titel te verkrijgen voor conservatoir beslag op de spullen, of een bankrekening. Dan een bodemprocedure starten voor executoir beslag (deurwaarder incasso).
Iemand anders misschien nog advies?
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: za 30 jun 2012 10:15 Onderwerp: |
|
|
marja.verstralen schreef: | Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Eerst wachten of de huurpenningen alsnog worden voldaan.
Ik denk niet dat u zomaar zelf spullen mag verwijderen. U heeft daarvoor denk ik een ontruimingsvonnis nodig. Maar ik ben hier niet zeker van.
Voor de huurpenningen: een kort geding aanspannen om een executoriale titel te verkrijgen voor conservatoir beslag op de spullen, of een bankrekening. Dan een bodemprocedure starten voor executoir beslag (deurwaarder incasso).
Iemand anders misschien nog advies?
Met vriendelijke groet,
Marja |
Iemand die zes maanden betalingsachterstand heeft, heeft dat waarschijnlijk omdat hij geen geld heeft. Een kort geding aanspannen zal in mijn ogen niet het effect hebben dat de huurpenningen alsnog geïnd gaan worden. Maar dat is iets wat ik vanuit deze positie niet met honderd procent zekerheid kan zeggen.
Je kunt inderdaad een procedure starten om beslag te laten leggen op de spullen, maar dat is alleen handig als het om waardevolle spullen gaat. Andere vormen van beslag (loonbeslag) kunnen wellicht een mogelijkheid zijn.
Ik denk dat dit het best opgelost kan worden door de huurovereenkomst schriftelijk op te zeggen en de afgifte van de spullen te weigeren door een beroep te doen op het retentierecht. |
|
|
|
 |
|