|
Auteur |
Bericht |
kevincroonen
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 mei 2012 12:40 Onderwerp: Vraagje over loonsinhouding |
|
|
Hoi allemaal,
Ik studeer geen rechten maar heb wel een vraag over een inhouding van mijn loon. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Het is als volgt:
Ik heb in november 2010 een contract getekend bij mijn werkgever, het is een 0-uren contract maar zij betaalde mijn opleidingskosten voor een taxichauffeur. Dus daar hebben zij als voorwaarde dat ik vanaf november 2010 twee jaar minimaal 520 uur per jaar werk en daarvan minimaal 80% in het weekend. Dit staat ook in het contract.
Echter heb ik in februari een informatie brief bij mijn loonstrook gekregen waarin vermeld stond dat ik nu ineens een x aantal uur per maand moest werken anders gingen ze 'opleidingskosten' inhouden van mijn salaris.
Nu heb ik mijn loonstrook bekeken van maart, en zie dat er 'opleidingskosten' zijn ingehouden. De reden was dat ik die maand te weinig uur heb gewerkt.
Mijn vraag is nu: mag dat? Want ik heb echter een contract getekend dat ik per jaar 520 uur moet werken en daarvan moet minimaal 80% in het weekend zijn. Want het kan toch zo zijn dat ik prima aan die eis voldoe maar dat ik maart minder heb gewerkt en dat in april en mei samen heb ingehaald?
Met andere woorden: kan ik die ingehouden opleidingskosten terug eisen/vragen en met welk standpunt?
Ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven en dat jullie bereid zijn om mij te helpen.
Met vriendelijke groeten
Kevin |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: wo 09 mei 2012 15:09 Onderwerp: |
|
|