Hutten76
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 apr 2012 9:55 Onderwerp: oneigenlijke dienstwoning en eigen gebruik |
|
|
van een kennis kreeg ik de volgende vraag. Deze persoon heeft al meer dan 40 jaar een huurcontract voor een dienstwoning. Hij werkt al lang niet meer voor zijn werkgever maar woont nog wel in de woning. De woning had hij niet nodig voor zijn oude baan.
De werkgever heeft een vastgoed advies bureau ingeschakeld die hem een nieuw huurcontract wil laten ondertekenen. In principe voor onbepaalde tijd en de huurprijs is hetzelfde.
Een nieuw huurcontract is overbodig het reguliere huurrecht is immers van toepassing. Maar nu komt het volgende: in het oude huurcontract is opgenomen
voor het geval de werkgever de desbetreffende dienstwoning of de grond waarop deze stat nodig heeft voor uitbreiding der fabruiieken etc., zal werknemer eveneeens tot ontruiming overgaan.
In het nieuwe aangeboden concept huurcontract staat hierover niets.
Ik lees deze clausule dat de werkgever de woning mag opeisen voor eigen gebruik. Wat is voor deze persoon het beste om te doen?
Ik neig naar het ondertekenen van het nieuwe huurcontract omdat hierin niets over eigen gebruik staat opgenomen. |
|